Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 feb 2007 12:53

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 13 Februari 2007


Het valt wel mee er zit een scheur bij het remvlak ( bandjes ? haha)
De spaken zit er netjes in. Door die scheur kon de tube er bijna af..

Het wiel is toch zo krom dat het niet meer rond kan draaien? Meestal als een carbon velg kapot wordt gereden zit er gewoon een scheurtje in het carbon waardoor het wiel slap en zwakker wordt, maar daar kan je de wedstrijd meestal mee uitrijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 13 feb 2007 13:04

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 13 Februari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 13 Februari 2007


Het valt wel mee er zit een scheur bij het remvlak ( bandjes ? haha)
De spaken zit er netjes in. Door die scheur kon de tube er bijna af..

Het wiel is toch zo krom dat het niet meer rond kan draaien? Meestal als een carbon velg kapot wordt gereden zit er gewoon een scheurtje in het carbon waardoor het wiel slap en zwakker wordt, maar daar kan je de wedstrijd meestal mee uitrijden.

Hier wordt continu gezegd dat de spaken eruit vliegen, dan heb ik nog niet gezien..

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 13 feb 2007 13:06

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 13 Februari 2007

Veel wijst erop dat SRAM volgend seizoen bij CSC te zien is. Zie ook bijvoorbeeld het duo-interview van Gerard Vroomen met die kerel van SRAM op de Cervelo site. Kan me ook best voorstellen dat Cervelo graag Amerikaanse afmontage op de fietsen ziet. Met FSA en SRAM zijn ze dan lekker bezig. 


Ik denk het niet, aangezien tijdens het trainingskamp de fietsen gewoon met Shimano uitgerust waren.
In het filmpje zie je 2 proto-type velgen, de renners moesten het wiel veel te verduren geven, oftewel aan gort rijden.

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 13 feb 2007 13:14

Het gaat om Vittoria Pro Team Special Pave T.T. 27-28" PRB Kevlar 3D Compound op te pompen tussen 5 en 7 bar.

In de ronde van Vlaanderen rijden ze met 24mm.Hierboven is 27mm.

Doel van Zipp wordt Aeor velgen die net zo absorberen als Alu velgen, waarbij het probleem de stijfheid van de carbon velg is bij het opvangen van de klappen.

Dat het niet al te ver lopen was komt doordat ze alleen (hmm; " alleen") maar steeds opnieuw het Bos van Wallers Arenberg over gestuiterd zijn. Volle kracht vooruit en gaan maar.

Dat er liefde bestaat tussen Cervelo en SRam is geen geheim als ze zelfs aangeven dat de vernieuwingsprijs niet naar hun maar naar Sram had moeten gaan. De liefde lijkt er bij Riis duidelijk nog niet te zijn. Ik vond het zelf opvallend toen ik ergens las dat SRam nu al een groot aantal verbeter punten had ontvangen van de rijders van Saunier Duval. Maar er kan natuurlijk veel gebeuren in een jaar tijd.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 feb 2007 13:41

@ Kuiper: lees mijn post nog eens. "Volgend" seizoen dus. 2008.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 feb 2007 13:46

@Kuiper, Havana studeert, die verstaat dat Engels echt wel. Het enige wat ze moesten doen was over die kasseien strook naar boven denderen, dat ze daarna in het commentaar goed praten dat de velgen moesten scheuren is vrij logisch. Hij raakt gewoon een kassei terwijl het achterwiel niet recht achter het voorwiel staat en dit is het gevolg. Als de opdracht zou zijn om het wiel kapot te rijden, dan rij je gewoon lomp hard tegen een uitstekende steen op en het voorwiel sneuvelt.
@Eric, ik weet niet waar jij hebt gelezen dat bij Zipps de spaken eruit vliegen? Dat heb ik nooit gezien (of beter gezegd, niet vaker dan met andere wielen). Wat ik wel te vaak hebt gezien is een Zipp velg die bij een impact (gaten en putten in de weg) sneuvelde, dan scheurt de velg in en kan je hem weggooien als je over de streep bent gekomen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 13 feb 2007 14:22

Misschien nog leuk om te weten: velg hoogte voor was 303 en achter404. Ze hebben met gescheurde velg doorgereden, totdat die niet meer bereidbaar was. de gedachte was om te kijken of de scheuern voor een wiel zrgde dat het helemaal niet meer deed. (was uiteindelijk dushet geval).

Doel was wel om echt te zien wat de wielen konden (ik schrijf nu na wat in het artikel stond, was ikmben niet van Zipp en was er ook niet bij). Het was mooi weer en daarom was de belasting eigenlijk laag. O die reden werd er niet geprobeerd om de gaen te ontwijken maar werd er echt gerost. Suntherland vroeg zich hardop af of er wel echt uiteindelijk met aero velgen gereden zou worden. Vroomen was er van overtuigd dat ze nog een keer gaan testen en dan wisten dat het kon. Met de fouten en gebroken velgen wisten ze bij Zipp waar de verbeter punten lagen.

Tot zover mijn bijdrage voor het wielen forum
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 feb 2007 09:38

voor diegene die op de r3 SL wachten, dit is de rede :
We know that many of you are anxiously awaiting your pre-ordered R3 SL, so here is an update.First of all, we want to apologize. We know we promised an introduction date only to have this date pushed back. But rest assured, the R3 SL is coming, it is real and yes, it is spectacular.After revealing the prototypes at Eurobike and Interbike, our engineers decided they could do one better. Although those R3 SL prototypes were significantly lighter than the R3, we saw opportunities to tweak the weight, stiffness and comfort a little further. Additionally, we found re-design opportunities to generate additional weight savings through use of super light components. The key to this effort was a re-design of the seattube, which includes a new lay-up and a shape modification to allow for a reduced seatpost diameter of 27.2mm.This means that for those on a quest for the lightest possible bike, the R3 SL can be matched up with an AX-Lightness or similar seatpost for the ultimate lightweight ride.So, the good news is that the R3 SL is even better than when it was introduced to the public last fall. The bad news is that everybody has to wait a little longer to get one. This, of course, is an embarrassment of riches; the R3 SL is a frame for those convinced they need better than the frame that carried Carlos Sastre through three Grand Tours last year (the only rider in the peloton to complete the triple), a frame better than the 858 gram 58 cm mount that helped Fabian Cancellara dominate Paris-Roubaix. For those looking for immediate satisfaction, the R3 is arguably the most advanced frame on the market. For those willing to wait, we will start shipping the R3 SL in April, and hope to catch up with demand around June

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 feb 2007 09:58

Overstap naar 27.2mm is goed nieuws voor alle FSA haters! (scheelt weer de aanschaf van een shim). Framefabrikanten moeten eens ophouden met bepaalde afmontage door de neus van de kopers te boren!
Verder natuurlijk een mooi marketingverhaal. Er is heus wel een andere reden waarom de productie zo lang duurt.

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 14 feb 2007 11:17

We zullen zien hoe licht de SLs in real life zullen zijn! Ik ben in ieder geval benieuwd!
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 01 mar 2007 16:07

Quoten: Origineel geplaatst door Arnoud op 10 Februari 2007

Boehoehoe, mijn eerste val nu al op mijn SL gehad Schade aan de fiets is er alleen maar op de remgrepen. Een iets te glad stukje weg en daar lag ik, gevolg: paar gekneusde ribben en een zwaar gekneusde hand. Zo gaat dat , zullen we maar zeggen. Wilde het toch even delen met jullie.

Heb je de laatste tijd nog gereden Arnoud ? Ben benieuwd hoe het bevallen is..

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 02 mar 2007 05:53

Helaas amper. Niet alleen houdt het weer me een beetje tegen (zwakte bod), maar de belessure is tot nu toe niet meegevallen. De kilometers die ik gereden heb zijn dan ook rustig geweest en het is een heerlijke fiets. Inmiddels met carbon bidonhouders en ik ben ook in de weer om het Syntace stuur er op te zetten. Ik hoop snel meer te kunne vertellen na wat ECHTE kilometers! Foto's van de aangepaste versie zal ik binnenkort natuurlijk plaatsen
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie