Die achterderailleur hoort daar natuurlijk niet bij.Jojon47 schreef:Een mooie Colnago Nuovo Mexico 1983, maat 60 cm en 126 mm achteraan.
Ondertussen voorzien van een passend wielset met Campagnolo Record naven en Mavic Ma2 bandjesvelgen.
Ook nu voorzien van een Campagnolo Super Record achterderailleur en een Regina Oro 6speed 13-18 tands freewheel en Michelin Pro3 bandjes.
Retro / oudere fietsen
Cheap light strong, choose two
De retro fietsen die je opknapt zouden er een stuk beter uitzien als de remkabels niet zo lang waren.Ze zijn echt veel te lang,waardoor de remwerking ook minder wordt.Jojon47 schreef:Nog een onbekend belgisch fietsmerk; Marcel Kint was niet alleen een gekend profwielrenner maar ook een goede fietsenmaker. Maakte zijn frames zelf, ook voor anderen. Het bedrijf bestaat nog steeds !
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
Bedankt voor de info, het is mij ook al duidelijk geworden bij het uitpluizen van het forum !sunitram schreef:De retro fietsen die je opknapt zouden er een stuk beter uitzien als de remkabels niet zo lang waren.Ze zijn echt veel te lang,waardoor de remwerking ook minder wordt.Jojon47 schreef:Nog een onbekend belgisch fietsmerk; Marcel Kint was niet alleen een gekend profwielrenner maar ook een goede fietsenmaker. Maakte zijn frames zelf, ook voor anderen. Het bedrijf bestaat nog steeds !
Slechte gewoonte van vroeger, en ik ben blijkbaar niet de enige die daartegen zondig, als ik foto's zie van "dure" restoraties op het internet !! Ga mijn leven beteren .....!!
De Union Wagtmans ook weer wat opgeknapt. Zat een nieuwe flinterdunne verflaag over heen. Die heb ik redelijk goed afgekregen, zodat de originele kleur weer gewoon zichtbaar is. Onbegrijpelijk, want hij zit nog redelijk in de lak. Sommige mensen
http://link.marktplaats.nl/m790637224
ik ben aan het twijfelen over deze fiets voor aanschaf
ik ken het merk niet, staat van onderhoud is niet vreemd voor zo een oude fiets, en makkelijk zelf op te knappen.
maar wat is dit ongeveer waard?
ik ben aan het twijfelen over deze fiets voor aanschaf
ik ken het merk niet, staat van onderhoud is niet vreemd voor zo een oude fiets, en makkelijk zelf op te knappen.
maar wat is dit ongeveer waard?
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Als je er plezier aan beleeft om een dergelijk oud beestje op te knappen, om er dan nog leuk op te toeren, heb je er denk ik veel werk aan. Of de afmontage nog bruikbaar is? Stalen crankstel met spieën etc. Kabelklemmen en kabelgeleiding op de bracket, allemaal erg roestgevoelige punten. Maar, voor je plezier er een leuk projectje van maken is uiteraard helemaal niet verkeerd. Ik denk alleen dat de tot dusver geboden prijzen redelijk aangeven wat de marktwaarde is, waarbij ik € 55,00 al 'aan de prijs' vind . En daar zul je waarschijnlijk overheen moeten gaan, wil je die fiets per sé hebben... Het is natuurlijk wel een Italiaans merk met een zeker historie, doch IMHO is deze fiets - gezien de staat waarin hij verkeert - niet erg veel waard (maar ik kan het mis hebben ).
60 x Ventoux
Een mooi toerfiets kan je nog wel flink voor bieden maar sportfietsen (het is immers geen racefiets) moet je hem wel heel leuk vinden. Doe een knock-out-bod van 75 en berust erin als iemand daar boven gaat zitten.
Overigens een echte Frejus racefiets met een oude record groep en Universal remmen is wel om te smullen Of een met een cambio corsa setje
Overigens een echte Frejus racefiets met een oude record groep en Universal remmen is wel om te smullen Of een met een cambio corsa setje
Het heeft in ieder geval geen plaatstalen drop-outs dus wat dat betreft zit je aan de goede kant mbt niveau van de framebuizen.
Verder kan ik er weinig over zeggen behalve dat arabesque mi zowat de mooiste groep is die shiman ooit heeft gemaakt.
Verder kan ik er weinig over zeggen behalve dat arabesque mi zowat de mooiste groep is die shiman ooit heeft gemaakt.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;