Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Maartenvreugdenhil
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 jan 2014 09:12

Maartenvreugdenhil 07 sep 2014 11:43

Hallo forumleden .Ik wil een setje clinchers aanschaffen. Ik ga 25 mm bandjes monteren op 38 mm hoge velgen . Welke velgbreedte kan ik dan het beste nemen? Welke spaaknippels adviseren jullie en waarom? De naaf keuze is novatec, is er een type die een voorkeur heeft en waarom? Bvd voor jullie reacties.
Laatst gewijzigd door Maartenvreugdenhil op 07 sep 2014 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 07 sep 2014 12:39

karluk schreef:Gewoon lager bedrag opgeven zolang het maar realistische blijft. Aangezien je al 80 dollar verzendkosten betaald, dus minimaal 200 dollar zou ik zeggen.
Zullen we dan ook afspreken dat jij de boete voor je rekening neemt voor het geval het toch misgaat? :D
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 07 sep 2014 14:02

karluk schreef:Gewoon lager bedrag opgeven zolang het maar realistische blijft. Aangezien je al 80 dollar verzendkosten betaald, dus minimaal 200 dollar zou ik zeggen.
En toen vroegen ze om een betaalbewijs en niet de factuur... Fraude, strafblad, bezint eer ge begint..
:winkthumb:

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 08 sep 2014 19:51

Wolfhound32 schreef:
karluk schreef:Gewoon lager bedrag opgeven zolang het maar realistische blijft. Aangezien je al 80 dollar verzendkosten betaald, dus minimaal 200 dollar zou ik zeggen.
Zullen we dan ook afspreken dat jij de boete voor je rekening neemt voor het geval het toch misgaat? :D
Je vraagt eerst om advies/ervaringen van mensen op het forum, vervolgens krijg je opties aangereikt en ga je zeuren...... Ik zeg toch niet dat je moet doen wat ik zeg...Dit kun je doen. Wil je geen risico lopen (dat sowieso minimaal is) dan zeker niet doen en je factuur en kopie PayPal of creditcard betaling opsturen

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 08 sep 2014 20:17

hendrikjan schreef:
karluk schreef:Gewoon lager bedrag opgeven zolang het maar realistische blijft. Aangezien je al 80 dollar verzendkosten betaald, dus minimaal 200 dollar zou ik zeggen.
En toen vroegen ze om een betaalbewijs en niet de factuur... Fraude, strafblad, bezint eer ge begint..
Je PayPal betalbewijs pas je dan toch ook aan? Maar nogmaals, dit is een mogelijkheik als je niet het volle pond wilt betalen, ik moedig niemand aan oom het te doen.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 08 sep 2014 21:21

karluk schreef:
Wolfhound32 schreef:
karluk schreef:Gewoon lager bedrag opgeven zolang het maar realistische blijft. Aangezien je al 80 dollar verzendkosten betaald, dus minimaal 200 dollar zou ik zeggen.
Zullen we dan ook afspreken dat jij de boete voor je rekening neemt voor het geval het toch misgaat? :D
Je vraagt eerst om advies/ervaringen van mensen op het forum, vervolgens krijg je opties aangereikt en ga je zeuren...... Ik zeg toch niet dat je moet doen wat ik zeg...Dit kun je doen. Wil je geen risico lopen (dat sowieso minimaal is) dan zeker niet doen en je factuur en kopie PayPal of creditcard betaling opsturen
Ik heb niet gevraagd om adviezen hoe ik het beste fraude kan plegen, volgens mij.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 sep 2014 21:30

Waar praat je over, voor de paar tientjes meer :roll: , gewoon een kopie van de originele factuur afgeven. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 08 sep 2014 22:01

Wolfhound32 schreef:
karluk schreef:
Ik heb niet gevraagd om adviezen hoe ik het beste fraude kan plegen, volgens mij.
Dan de vraag duidelijker stellen.....je vraagt wat het slimste is om te doen en daarvoor zit je te zeuren over hoge prijzen die men hier hanteert. Als ik die opmerkingen bij elkaar optel dan concludeer ik dat je zo weinig mogelijk wilt betalen....vandaar mijn optie

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 09 sep 2014 07:26

@karluk,
Natuurlijk zit ik het liefste voor een dubbeltje op de eerste rang. Laat dat helder zijn. Belasting betalen, daar ga ik niet om vragen in elk geval.
Bij het ontvangen van de brief van Post.nl werd om een factuur gevraagd. Aangezien de aankoop via internet is gedaan, is er (uiteraard) geen factuur. Daarom mijn vraag; Wat kan ik het beste doen?
Ik bedoel daarmee, een overzicht van de CC opsturen, of een factuur vragen, of een printscreen van de website, enz. Ik heb nog neit eerder met dit bijltje gehakt, vandaar.
Dat jij vervolgens aanneemt dat ik een lagere rekening wil, dat is prima, vind ik niet erg, vandaar ook mijn reactie met een smiley, maar dat is absoluut niet waar ik om gevraagd heb. Evengoed bedankt voor de input.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8912
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 09 sep 2014 13:49

Je betalings bewijs uitprinten lijkt mij het handigst en opsturen.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
Yaspo
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jul 2011 20:23

Gebruikersavatar Yaspo 09 sep 2014 15:21

Wolfhound32 schreef:@karluk,
Natuurlijk zit ik het liefste voor een dubbeltje op de eerste rang. Laat dat helder zijn. Belasting betalen, daar ga ik niet om vragen in elk geval.
Bij het ontvangen van de brief van Post.nl werd om een factuur gevraagd. Aangezien de aankoop via internet is gedaan, is er (uiteraard) geen factuur. Daarom mijn vraag; Wat kan ik het beste doen?
Ik bedoel daarmee, een overzicht van de CC opsturen, of een factuur vragen, of een printscreen van de website, enz. Ik heb nog neit eerder met dit bijltje gehakt, vandaar.
Dat jij vervolgens aanneemt dat ik een lagere rekening wil, dat is prima, vind ik niet erg, vandaar ook mijn reactie met een smiley, maar dat is absoluut niet waar ik om gevraagd heb. Evengoed bedankt voor de input.
Omdat het een online aankoop is, is er uiteraard geen factuur? Dat is natuurlijk niet zo :).

Een factuur bestaat ook gewoon digitaal. Net of dat perse een papiertje moet zijn... Je hebt toch wel een bevestiging per mail o.i.d. gekregen met de prijs er op? Dat voldoet gewoon...

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 16 sep 2014 20:19

Het was even wachten, maar uiteindelijk vandaag toch ontvangen. De doos was iets beschadigd maar de wielen waren goed verpakt. Uiteindelijk €91,- aan inklaringskosten betaald, zodat de totale kosten op €383,- zijn gekomen. Meteen bandjes er omheen gelegd en nu zit ik met de handen in het sodawater. Twee enorm dikke blaren op de duimen. Nog nooit gehad met banden om een wiel heen leggen, maar ik was al een beetje gewaarschuwd hier op het forum.
De fiets met wielen alvast in de montagestandaard gehangen en de freehub getest. Man, wat een ratel. Heerlijk. :mrgreen:
Binnenkort bij daglicht zal ik wat fotootjes maken.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Plaats reactie