Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 26 jul 2015 14:21

Texaanse metaliteit lol, enkel als je texas met een gesloten instellingen vergelijkt...
Armstrong had de mazzel dat hij op het juiste moment met doping ieen fysieke eigenschap maximaal heeft kunnen uitbuiten. Maar om maar bij de topictitel te blijven zelfs de grootste dictators waren voor bepaalde mensen nog steeds een held.....dus waarom armstrong niet

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 26 jul 2015 14:34

ruud_k schreef:Lance had een beetje z'n nukken en makken zullen we maar zeggen, maar als je die feiten isoleert en puur naar zijn prestaties kijkt, dan kan je er niet omheen dat hij één van de beste renners aller tijden is.

Voor zijn "ziekte" was LA een onopvallende renner in het profpeleton, niet in staat om ook maar een deuk in een pakkie boter te rijden.

Hij presteerde na zijn 'ziekte' 'veel' door de kluit te belazeren, LA had in al zijn koeren eigenlijk een motortje extra. En dan nog steeds vinden dat deze man geweldige prestaties heeft geleverd.

Persoonlijk snap ik helemaal niets van dit soort redenaties. Hoezo is iemand die door de boel te belazeren toch een held? Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt, want ik kan hier gewoon niet bij.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 26 jul 2015 14:42

NicoNB schreef:
ruud_k schreef: Persoonlijk snap ik helemaal niets van dit soort redenaties. Hoezo is iemand die door de boel te belazeren toch een held? Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt, want ik kan hier gewoon niet bij.
Dat kan niemand je uitleggen. Jij moet dat jezelf kunnen uitleggen/wijsmaken. Helden maken zichzelf vaak niet maar worden gecreeerd.

En iedereen die zegt van: 'Ja maar iedereen gebruikte in die tijd'.......slaap zacht want dan begrijp je niet waar het om gaat.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 26 jul 2015 14:47

NicoNB schreef:
ruud_k schreef:Lance had een beetje z'n nukken en makken zullen we maar zeggen, maar als je die feiten isoleert en puur naar zijn prestaties kijkt, dan kan je er niet omheen dat hij één van de beste renners aller tijden is.

Voor zijn "ziekte" was LA een onopvallende renner in het profpeleton, niet in staat om ook maar een deuk in een pakkie boter te rijden.

Hij presteerde na zijn 'ziekte' 'veel' door de kluit te belazeren, LA had in al zijn koeren eigenlijk een motortje extra. En dan nog steeds vinden dat deze man geweldige prestaties heeft geleverd.

Persoonlijk snap ik helemaal niets van dit soort redenaties. Hoezo is iemand die door de boel te belazeren toch een held? Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt, want ik kan hier gewoon niet bij.
Mwah, belazeren of niet..., 7x de tour winnen is toch best wel een prestatie...

Beetje naief om te denken dat de rest van het peloton de boel niet aan het belazeren was. Wielrennen is nu eenmaal een vrij hierarchische sport en LA was gewoon de alfa alfa male van het peloton. Kennelijk is dat binnen de sport wielrennen ook een talent, anders win je niet 7x de tour... Hij was gewoon de beste van de slechtste ;)

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 26 jul 2015 14:49

NicoNB schreef: Voor zijn "ziekte" was LA een onopvallende renner in het profpeleton, niet in staat om ook maar een deuk in een pakkie boter te rijden.
Onopvallende renner? Waalse Pijl, wereldkampioen op de weg, 2 Touretappes, Clasica San Sebastian..... Alles behalve onopvallend....

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5166
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 jul 2015 15:05

NicoNB schreef:
Voor zijn "ziekte" was LA een onopvallende renner in het profpeleton, niet in staat om ook maar een deuk in een pakkie boter te rijden.

Hij presteerde na zijn 'ziekte' 'veel' door de kluit te belazeren, LA had in al zijn koeren eigenlijk een motortje extra. En dan nog steeds vinden dat deze man geweldige prestaties heeft geleverd.

Persoonlijk snap ik helemaal niets van dit soort redenaties. Hoezo is iemand die door de boel te belazeren toch een held? Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt, want ik kan hier gewoon niet bij.
LA had al wel wat gepresteerd vooraleer zijn ziekte hoor.
Maar waarom zet je ziekte tussen aanhalingstekens?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 26 jul 2015 15:16

lugosi schreef: LA had al wel wat gepresteerd vooraleer zijn ziekte hoor.
Toen gebruikte hij ook al zoals bij het WK 1993. Onwetendheid aan jou kant maakt hem dus een held.

http://nos.nl/artikel/619512-armstrong- ... +Nieuws%29
Laatst gewijzigd door Zorro op 26 jul 2015 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 26 jul 2015 15:16

Dus als ik het goed begrijp zijn er 3 denkstappen die leiden tot acceptatie van wat feitelijk fraude is.

1.
Iedereen gebruikt dope
2.
Dope gebruik is niet erg want iedereen gebruikt
3.
Hij was de beste van de dopegebruikers dus hij is een held

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 26 jul 2015 15:20

Ik weet niet naar wie je refereert (altijd handig om naam en betreffende uitspraken aan te halen) maar ik zeg dat in ieder geval niet.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 26 jul 2015 15:24

Sorry Zorro, ik doel natuurlijk op de mensen die ondanks de fraude die LA heeft gepleegd hem toch als held vereren.

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 26 jul 2015 15:50

NicoNB schreef:Dus als ik het goed begrijp zijn er 3 denkstappen die leiden tot acceptatie van wat feitelijk fraude is.

1.
Iedereen gebruikt dope
2.
Dope gebruik is niet erg want iedereen gebruikt
3.
Hij was de beste van de dopegebruikers dus hij is een held

Zeker geen held, ik haat valsspelen !!!, maar je dient eea wel in perspectief te zien.

LA dien je te zien als de "directeur" van een groot media bedrijf, dat toevallig wielrennen als media heeft. Hoe denk je dat het aan de top gaat van grote bedrijven ? Heb je de laatste jaren nog wel eens het nieuws gevolgd ? Denk dat er behoorlijk wat fraude gevallen boven water zijn gekomen bij diverse organisaties en instellingen. Bij wielrennen is het alleen net iets anders, daar komt ook een lichamelijke prestatie bij kijken. Fraude of niet, het zijn nog altijd de benen die het moeten doen. Fraude, lichte wieltjes, wonder bananen of niet.... 7x tour winnen doe je niet zo maar...

Daarnaast even je huiswerk doen, LA was ook een zeer verdienstelijke triathleet. Ook na zijn wieler loopbaan heeft hij zeer goed tijdens triathlons en MTB wedstrijden gepresteerd. Je kan kan er gewoon niet omheen dat de beste man behoorlijk wat talent heeft...

Dat het ecosysteem om hem heen deze fraude heeft mogelijk gemaakt zegt waarschijnlijk meer over het wielrennen dan over LA. Maar daar is al genoeg over gediscussieerd...

Enfin..., ieder z'n mening ;)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5166
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 jul 2015 17:54

Zorro schreef:
lugosi schreef: LA had al wel wat gepresteerd vooraleer zijn ziekte hoor.
Toen gebruikte hij ook al zoals bij het WK 1993. Onwetendheid aan jou kant maakt hem dus een held.

http://nos.nl/artikel/619512-armstrong- ... +Nieuws%29
Euh, waar zeg ik dat LA mijn held is?

Staat jouw onwetendheid over de anderen het inzicht in het relatieve in de weg?

Plaats reactie