Garmin Edge 800
Ik hoop dat de ervaren gebruikers me een stukje op weg kunnen helpen want ik ben een beetje de weg kwijt. Volgende week ben ik op vakantie in Bayern en ik zou graag deze week een paar mooie routes willen uitzetten. Uiteraard bezit ik een Edge800, ben mac-gebruiker (maar kan eventueel ook een windows laptop gebruiken). Ik heb basecamp geïnstalleerd en heb hier:
http://www.raumbezug.eu/ag/internet/osmGarmin.htm
een kaart gevonden. Hoe nu verder. Die kaart is een IMG bestand. Kan ik daar wat mee in basecamp?
Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen. Is het een stuk makkelijker als ik gewoon citynavigator aanschaf met Mapsource en op Windows ga werken?
Al vast bedankt voor jullie hulp.
http://www.raumbezug.eu/ag/internet/osmGarmin.htm
een kaart gevonden. Hoe nu verder. Die kaart is een IMG bestand. Kan ik daar wat mee in basecamp?
Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen. Is het een stuk makkelijker als ik gewoon citynavigator aanschaf met Mapsource en op Windows ga werken?
Al vast bedankt voor jullie hulp.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Omdat je de kaart ook op de PC moet installeren. En dat installeren kan enkel als je City Nagivator op DVD hebt gekocht. Heb je CN op SD kaart gekocht dan kan je het niet gebruiken in Mapsource en ben je aangewezen op websites als gpsies.nl om routes te maken.
@ LD001
Je kunt de OSM kaart van heel Duitsland zo downloaden, zonder wachttijd van dit adres: http://garmin.openstreetmap.nl/
Selecteer uit de lijst "Europa" het land Germany en klik links op "Download map now". Download vervolgens de file osm_routable_roadtrip.zip en installeer deze op de Mac. Je kunt nu met Basecamp routes uitzetten.
Je zult deze kaart echter ook op je Garmin moeten installeren (zoals Amclassic-fan hierboven al aangeeft). Hiervoor heb je een ander bestand nodig, namelijk osm_routable_gmapsupp.zip, te downloaden via dezelfde link.
Succes. Zoals ik eerder al aangaf is de Mac versie van Basecamp minder dan de PC-versie van Mapsource. Als je per se op een Mac wil werken raad ik daarom een virtual machine aan.
Je kunt de OSM kaart van heel Duitsland zo downloaden, zonder wachttijd van dit adres: http://garmin.openstreetmap.nl/
Selecteer uit de lijst "Europa" het land Germany en klik links op "Download map now". Download vervolgens de file osm_routable_roadtrip.zip en installeer deze op de Mac. Je kunt nu met Basecamp routes uitzetten.
Je zult deze kaart echter ook op je Garmin moeten installeren (zoals Amclassic-fan hierboven al aangeeft). Hiervoor heb je een ander bestand nodig, namelijk osm_routable_gmapsupp.zip, te downloaden via dezelfde link.
Succes. Zoals ik eerder al aangaf is de Mac versie van Basecamp minder dan de PC-versie van Mapsource. Als je per se op een Mac wil werken raad ik daarom een virtual machine aan.
[quote="Sram 60"]Heb zojuist de software vernieuwd van mijn Garmin Edge 800 maar bij mijn carminconnect.com blijft steeds maar 2.0 staan, weet er iemand hoe dat komt. Hij is echt gedownload en staat er op want als ik hem nog eens wil uitvoeren staat erop dat alle nieuwe updates al zijn geinstalleerd op mijn garmin. [/quote]
Bij mij wordt de software ook niet geinstalleerd via webupdater? iemand een idee?
Bij mij wordt de software ook niet geinstalleerd via webupdater? iemand een idee?
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Nou m'n 800 is binnen!
Zojuist een ritje door de buurt uitgezet met Mapsource en nagereden, zowel in route als in track.
Vergt even gewenning. Zodra je bij een stukje komt dat je noodgedwongen met 'direct routing' hebt uitgezet moet je het lijntje volgen en klopt de aanwijzing niet. Of ik doe iets fout, dat kan ook. Herberekenen staat wel uit.
Zojuist een ritje door de buurt uitgezet met Mapsource en nagereden, zowel in route als in track.
Vergt even gewenning. Zodra je bij een stukje komt dat je noodgedwongen met 'direct routing' hebt uitgezet moet je het lijntje volgen en klopt de aanwijzing niet. Of ik doe iets fout, dat kan ook. Herberekenen staat wel uit.
[quote="havana"]Nou m'n 800 is binnen!
Vergt even gewenning. Zodra je bij een stukje komt dat je noodgedwongen met 'direct routing' hebt uitgezet moet je het lijntje volgen en klopt de aanwijzing niet. Of ik doe iets fout, dat kan ook. Herberekenen staat wel uit.[/quote]
Oei en dat voor iemand die in het onderwijs actief is:D:D:rolleye:,maar het zal jou wel lukken Havana:p:p.Su6
Ik heb voor de eenvoud gekozen Edge 500:rolleye::rolleye:
gr vd n.....s:):)
Sorry ff off=topic:rolleye:
Vergt even gewenning. Zodra je bij een stukje komt dat je noodgedwongen met 'direct routing' hebt uitgezet moet je het lijntje volgen en klopt de aanwijzing niet. Of ik doe iets fout, dat kan ook. Herberekenen staat wel uit.[/quote]
Oei en dat voor iemand die in het onderwijs actief is:D:D:rolleye:,maar het zal jou wel lukken Havana:p:p.Su6
Ik heb voor de eenvoud gekozen Edge 500:rolleye::rolleye:
gr vd n.....s:):)
Sorry ff off=topic:rolleye:
- alliance_0
- Forum-lid
Ik zou nog even wachten of de Bryton 50 en de software eind mei inderdaad Mac compatibel zijn. Doordat ze bij Bryton WEL naar de gebruikers luisteren, is het apparaat na de laatste firmware update weer flink verbeterd. Daarnaast is het maken en het op het apparaat plaatsen van routes via de website een stuk gebruiksvriendelijker en makkelijker dan met de Garmins.
[quote="Alliance_0"]Ik zou nog even wachten of de Bryton 50 en de software eind mei inderdaad Mac compatibel zijn. Doordat ze bij Bryton WEL naar de gebruikers luisteren, is het apparaat na de laatste firmware update weer flink verbeterd. Daarnaast is het maken en het op het apparaat plaatsen van routes via de website een stuk gebruiksvriendelijker en makkelijker dan met de Garmins.[/quote]
...laat ik nou net niet het geduld hebben. Wie zegt dat er eind mei een update komt?
Als ik die zekerheid zou hebben, wil ik best wachten
...laat ik nou net niet het geduld hebben. Wie zegt dat er eind mei een update komt?
Als ik die zekerheid zou hebben, wil ik best wachten
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra
Nu ben je wel erg aan het chargeren Er valt genoeg te zeuren, maar je kunt er perfect mee werken.Alliance_0 schreef:IDoordat ze bij Bryton WEL naar de gebruikers luisteren,
Daarnaast is het maken en het op het apparaat plaatsen van routes via de website een stuk gebruiksvriendelijker en makkelijker dan met de Garmins.
Nóg makkelijker? Met de online en offline software van Garmin is niks mis en als ik zo op de plaatjes kijk beter dan Bryton.
De Bryton 50 kun je beter met de Edge 705 vergelijken. De Edge 500 is een veredelde fietscomputer met GPS en de 800 is de huidige top (ook flink duurder..).
De reden waarom ik nooit een Bryton zou kopen is dat je alleen OSM kaarten kunt gebruiken, ik gebruik eigenlijk vooral Onroute en Garmin kaarten en de dekking van OSM is ook niet overal perfect (in NL wel).
OSM is in Belgie niet bruikbaar, vooral dan in de ardennen.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;