Afgelopen weekend in Zeeland stukjes onverhard meegepakt op de racefiets (met 25mm bandjes/6bar) soms beetje spannend als voorwiel beetje ging ingraven maar best fun.
Waarom zou 40mm dan te breed zijn ?
Vanuit Wheeltec ook reactie :
Wil dus voor NOX Citico gaan (23mm breed intern)Voor deze fiets en het voorgenomen gebruik adviseer ik je om een bredere 700c velg te nemen met een interne breedte rond 21-23mm. De Citico is hier inderdaad een goede mogelijkheid. Indien je de optie open wilt houden voor 25c en 28c banden, dan is 21mm intern eveneens een goede optie en dan kijken we bijvoorbeeld naar de Falkor 36D e Falkor 36D (ouder type A36D) rijd ik bijvoorbeeld zelf in mijn Niner BSB cyclocrosser met Schwalbe G-One 38C (ideale band voor het voorgenomen gebruik) en Pro One 28c.
De nieuwe Hope RS4 SP en de DT Swiss naven zijn door de hoogwaardige afdichtingen zeer geschikt voor dit gebruik, en vallen binnen het opgegeven budget. Zijn ook lekker hoorbaar zonder irritant te worden.
De NOX Falkor 36D is voor het oog iets mooier door hogere velg, maar iets minder breed (20,5mm)
En dan dus idd de Tubeless G-One 38C bandjes erop.