SRAM ETAP
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14089
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De achterderrie het het brein bij de etap groep.
Als de fiets stilstaat dan staat het system uit, als het bewogen wordt gaat het pas aan.
Druk maar eens op de schakelknop zonder de fiets eerste te bewegen, dan werkt er niets.
Als dit dus rijdend gebeurt wat niet zou mogen! dan heb je dus een problem!
Degene die dit euvel hebben gehad. Is dit ook nadat je in dezelfde rit al de voor derrie hebt gebuikt??
Als de fiets stilstaat dan staat het system uit, als het bewogen wordt gaat het pas aan.
Druk maar eens op de schakelknop zonder de fiets eerste te bewegen, dan werkt er niets.
Als dit dus rijdend gebeurt wat niet zou mogen! dan heb je dus een problem!
Degene die dit euvel hebben gehad. Is dit ook nadat je in dezelfde rit al de voor derrie hebt gebuikt??
-
- Forum-lid
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39
Wasbeer. Ik heb op deze manier al 3 diri's versleten... de 4e is nu onderweg van uit SRAM (onder garantie). Het enigste verschil ten opzichte van andere fietscollega's die er mee rijden is mijn ovalen rotor voorbladen. De andere personen die er mee rijden heb vooralsnog 0 problemen met de groep. Ik krijg nu een set rond bladen om te kijken of het hier aan ligt...
Als ik dit probleem achter ervaar kan ik voor wel gewoon schakelen. Deze heeft nog nooit 'geweigerd'....
Als ik dit probleem achter ervaar kan ik voor wel gewoon schakelen. Deze heeft nog nooit 'geweigerd'....
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1787
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
@Goudhaantje: Ik had 2 x onderweg even een "hikje", die eeuwigheid leek te duren. Ik heb toen 2x voor geschakeld en daarmee wist ik dat het niet bij de shifters zat. Toen rustig doortrappen en ineens kwam de derailleur op gewenste stand.
Wat wasbeer2006 aangeeft zou inderdaad wel eens kunnen kloppen. Ik reed weg bij hotel en wilde terug schakelen en gebeurde niets. Dus even op zwaarder verzet weg rijden. Na 200 meter gestopt en batterijen gewisseld (was niet nodig, want zou genoeg "prik" moeten hebben voor 500 km).
Daarna weg rijden en na 5 seconde schakelde te derailleur ineens op het verzet dat op display stond van mijn Garmin. Daarna gewoon 4 uur zonder problemen gereden.
Maar blijft vreemd: Nu pas voor het eerst op Tenerife mee gemaakt terwijl ik ervoor zeker zo'n 3.000 km probleemloos mee gereden heb.
Wat wasbeer2006 aangeeft zou inderdaad wel eens kunnen kloppen. Ik reed weg bij hotel en wilde terug schakelen en gebeurde niets. Dus even op zwaarder verzet weg rijden. Na 200 meter gestopt en batterijen gewisseld (was niet nodig, want zou genoeg "prik" moeten hebben voor 500 km).
Daarna weg rijden en na 5 seconde schakelde te derailleur ineens op het verzet dat op display stond van mijn Garmin. Daarna gewoon 4 uur zonder problemen gereden.
Maar blijft vreemd: Nu pas voor het eerst op Tenerife mee gemaakt terwijl ik ervoor zeker zo'n 3.000 km probleemloos mee gereden heb.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
- Goudhaantje
- Forum-lid
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52
Het topic hierover op Weightweenies doet mij het ergste vrezen.
Het begint blijkbaar ineens en wordt meestal alleen maar erger. Valt onder garantie, maar op dat gedoe zit ik niet op te wachten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39
@Goudhaantje,
Het begint blijkbaar ineens en wordt meestal alleen maar erger.
Dit kan ik bevestigen... ik vrees nu zelf ook dat het verder niks uit maakt of je rond of ovale voor bladen hebt.. ik heb zelf ook gebeld met SRAM vorige week. De meneer daar gaf aan dat het pure pech moest zijn. M.a.w. er is niks bekend met een bepaalde batch die slecht zou zijn o.i.d.
Het begint blijkbaar ineens en wordt meestal alleen maar erger.
Dit kan ik bevestigen... ik vrees nu zelf ook dat het verder niks uit maakt of je rond of ovale voor bladen hebt.. ik heb zelf ook gebeld met SRAM vorige week. De meneer daar gaf aan dat het pure pech moest zijn. M.a.w. er is niks bekend met een bepaalde batch die slecht zou zijn o.i.d.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14089
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik kan me niet voorstellen dat het aan ovalen bladen ligt. Mijn fietsmaat rijd daar ook al ruim anderhalf jaar mee en geen problemen.
Wat ik wel altijd doe is accu,s eraf bij vervoer met de auto, maar of dat iets uitmaakt met deze problemen geen idee.
Wat ik wel altijd doe is accu,s eraf bij vervoer met de auto, maar of dat iets uitmaakt met deze problemen geen idee.
-
- Forum-lid
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39
Ja ik in eerste instatie ook niet... SRAM zegt ook dat het gewoon mogelijk moet zijn..
Echter ben ik de enige van circa 15 personen die service hebben via dezelfde FM die rijd met ovaal...
Vandaag te horen gekregen dat ik andermaal een nieuwe diri onder garantie krijg. dit maal dus met ronde rotor bladen zoals aangegeven. we gaan het zien....
Als ik reis en de fiets mee gaat haal ik uiteraard altijd de accu's eruit om problemen te voorkomen, zoals lege accu's...![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
Echter ben ik de enige van circa 15 personen die service hebben via dezelfde FM die rijd met ovaal...
Vandaag te horen gekregen dat ik andermaal een nieuwe diri onder garantie krijg. dit maal dus met ronde rotor bladen zoals aangegeven. we gaan het zien....
Als ik reis en de fiets mee gaat haal ik uiteraard altijd de accu's eruit om problemen te voorkomen, zoals lege accu's...
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Nu weet ik zeker dat ik (nu nog even) geen eTap wil. Een fiets is zo een geweldig apparat en werkt altijd.
Storing aan een fiets is eigenlijk te idioot voor woorden. Meer dan 100 jaar hebben wij fetsen gehad die het altijd deden, en nu met de technologische ontwikkelingen ontstaan er anderhande problemen.
Storing aan een fiets is eigenlijk te idioot voor woorden. Meer dan 100 jaar hebben wij fetsen gehad die het altijd deden, en nu met de technologische ontwikkelingen ontstaan er anderhande problemen.
- Goudhaantje
- Forum-lid
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52
Waarom lees ik dit nu pas vraag ik mij af. Selectief lezen? Ik hoorde alleen de goede verhalen, al twijfelde ik erg juist vanwege eventuele kans op storingen. Ik heb het pas 2x kort achter elkaar gehad in dezelfde rit. Ik hoop nog even dat het daarbij blijft. ![🙈](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f648.svg)
![🙉](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f649.svg)
![🙊](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f64a.svg)
Wel vraag ik mij (alvast) af of je de achterderailleur eerst terug moet sturen voordat je een andere krijgt of dat SRAM deze eerst opstuurt. Anders kan je even niet fietsen. Dat is toch een hele slechte optie.
Wel vraag ik mij (alvast) af of je de achterderailleur eerst terug moet sturen voordat je een andere krijgt of dat SRAM deze eerst opstuurt. Anders kan je even niet fietsen. Dat is toch een hele slechte optie.
Tjsa , dan ben ik waarschijnlijk de geluksvogel. Ik rij nu sinds augustus 2016 met eTap en heb nog geen enkele storing gehad met schakelen. Wel 1 keer dat ik geen uitlezing kreeg van de eTap ratio op de Garmin, maar via een tip ( Batterij eens helemaal opladen
) zou het beter zijn, en inderdaad toen was het probleem over.
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)