Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
bottecchia
- Forum-lid
bottecchia
20 jul 2011 13:35
Mr_T schreef:bottecchia schreef:Wat de Schlecks betreft is het volgens mij vrij simpel. Ze zijn deze tour gewoon niet goed genoeg. Dat valt tegen en dan ga je op zoek naar excuses.
mwah, het is wel zo dat als het ze lukt om of donderdag of vrijdag een keer te knallen, ze toch nog veel tijd goed kunnen maken
je hebt maar 1 superdag nodig, dus ik denk niet dat ze uitgeschakeld zijn
Die twee zien er niet uit als renners die maar met één ding bezig zijn, namelijk het winnen van de tour. Ze weten volgens mij zelf ook wel dat ze op het moment niet goed genoeg zijn.
Om met Ducrot te spreken. Ik eet hier een stuk uit de vloer als één van die twee de tour wint.
-
WdvB
- Forum-lid
WdvB
20 jul 2011 13:49
amclassic-fan schreef:Bredere banden lost echt helemaal niets op. Dan nog blijven renners de grenzen op zoeken en gaan ze er als nog zo nu en dan over heen.
Het kan in de onverwachte momenten (overgang nat naar droog, net die ene plek in de bocht waar wat zand of olie ligt, etc) toch net even meer grip geven. En in die onverwachte momenten vallen ze meestal, wanneer de renners het wegdek verkeerd inschatten (daarom gebeuren er in de regen geen grote valpartijen, ze stellen zich er op in). Het is daarnaast simpele natuurkunde, bredere band betekent meer grip, wegcontact en comfort (nominale breedte band, minder luchtdruk). En bovenal: baat het niet dan schaadt het niet... Dat renners altijd de grenzen opzoeken zouden de leiders van het peleton kunnen indammen. Dat dat nu de reden is dat Voeckler in het geel rijdt is dan wel weer een beetje ironisch
. Maar goed, ik ben dan ook maar een toerrijdertje die een mening heeft, niet een wedstrijdrijder die het beter weet.
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
20 jul 2011 13:55
Met een bredere band rijd je ook op het droge harder. Dan kan je bij een natte plek net zo goed verrast worden. Het breder maken van de banden is de oplossing niet. De bochten zullen harder genomen worden, waardoor het risico gelijk blijft.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
20 jul 2011 13:56
Als je meer grip hebt op het droge rij je gewoon alsnog harder die bocht is. Als het dan op eens glad is ga je gewoon onderuit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
eelcoz
eelcoz
20 jul 2011 14:04
Uiteindelijk zijn het toch de renners die bepalen hoe gevaarlijk een afdaling is (klinkt een beetje clichematig, maar goed)? Het inschatten van bochten etc. is gewoon onderdeel van het wielrenner zijn. Als het nat en smal is, moet je gewoon veel langzamer afdalen, eerder remmen etc. Daar gaan 'materiaal-maatregelen' weinig aan veranderen, lijkt me. Het probleem van Andy is niet dat de afdaling te gevaarlijk is, maar dat hij niet kan dalen. Ik ben echt geschrokken gisteren, hoe treurig hij naar beneden ging.
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
20 jul 2011 14:32
bottecchia schreef:
Om met Ducrot te spreken. Ik eet hier een stuk uit de vloer als één van die twee de tour wint.
Okay die staat.
We zullen je er aan houden
-
rogiervanrijn
- Forum-lid
rogiervanrijn
20 jul 2011 14:49
De tour reed net letterlijk door mijn achtertuin, mooi spektakel. Een paar plaatjes gemaak:
Rogier
-
stokie
- Forum-lid
stokie
20 jul 2011 15:28
mooi
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
20 jul 2011 15:28
buzz schreef:Wederom een fijne
slot-afdaling... vandaag. Met name die smalle en brakke (!) strook door dat bos. Daar wordt
der Andy waarschijnlijk niet vrolijk van. Maar inmiddels zal er toch wel een nieuw asfalttapijtje op liggen, neem ik aan?!
Ik zie geen ravijnen a la Aubisque, geen beton blokken a la Portet D'Aspet (of die in de Superbesse etappe) en ook geen plotseling opdoemende obstakels zoals in de vlakke etappe's in de eerste week.
Kan me iemand uitleggen waarom dit (en ook die afdaling naar Gap) uberhaubt gevaarlijker zou zijn dan wat ik hiervoor noem?
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
20 jul 2011 15:31
Mooie tuin
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
20 jul 2011 15:41
het puntensysteem voor de bolletjestrui moest dit jaar de trui opwaarderen.
Tot nu toe merk heb ik in dat verband nog nooit zo weinig strijd gezien als dit jaar.
Voor mij: een grote miskleun.
-
stokie
- Forum-lid
stokie
20 jul 2011 15:43
ericpeters schreef:buzz schreef:Wederom een fijne
slot-afdaling... vandaag. Met name die smalle en brakke (!) strook door dat bos. Daar wordt
der Andy waarschijnlijk niet vrolijk van. Maar inmiddels zal er toch wel een nieuw asfalttapijtje op liggen, neem ik aan?!
Ik zie geen ravijnen a la Aubisque, geen beton blokken a la Portet D'Aspet (of die in de Superbesse etappe) en ook geen plotseling opdoemende obstakels zoals in de vlakke etappe's in de eerste week.
Kan me iemand uitleggen waarom dit (en ook die afdaling naar Gap) uberhaubt gevaarlijker zou zijn dan wat ik hiervoor noem?
Omdat er nu echt gereden gaat worden om tijd te winnen.. dus worden er veeeeeeel meer risico's genomen.
Bovendien is dit geen hele brede afdaling, maar gelukkig ligt hij vandaag droog.
In al die afdalingen die jij noemt, wordt rustig naar beneden gereden