Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische spelen 2016

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 18 aug 2016 11:43

las trouwens ergens van de week een interessante column over verliezers die huilden en dat eigenlijk nergens op zou slaan omdat ze zelf de keuze hadden gemaakt hun carriere op deze manier in te vullen en dus te kunnen verliezen. Kan 'm niet meer vinden, weet iemand waar ie gepubliceerd werd?

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 18 aug 2016 11:52

Iedereen verwerkt verlies toch op zijn of haar eigen manier. Dat is toch niet zo heel ingewikkeld om te begrijpen. De een huilt, dan ander wordt boos, nog een ander grijpt naar de fles met alcohol en de vierde die laat t gelaten over zich heen komen.

Máár misschien moeten we het NOC/NSF vragen of er regels gesteld kunnen worden aan de wijze waarop een sporter zijn verlies verwerkt. Kunnen we hen daaraan houden en naar huis sturen als ze de regels niet volgen... (oh wacht ze moeten dan toch al naar huis)

:mrgreen:

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 18 aug 2016 11:58

het gaat er ook niet of je het al dan niet kunt begrijpen hoe een sporter omgaat met zijn/haar verlies. Maar een persoonlijke voorkeur mag toch wel (jij wordt toch ook hoop ik verliefd op die ene vrouw (er vanuitgaande dat je een (hetero)man bent) en niet op alle vrouwen.

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 18 aug 2016 12:09

kxlight schreef:Iedereen verwerkt verlies toch op zijn of haar eigen manier. Dat is toch niet zo heel ingewikkeld om te begrijpen. De een huilt, dan ander wordt boos, nog een ander grijpt naar de fles met alcohol en de vierde die laat t gelaten over zich heen komen.

Máár misschien moeten we het NOC/NSF vragen of er regels gesteld kunnen worden aan de wijze waarop een sporter zijn verlies verwerkt. Kunnen we hen daaraan houden en naar huis sturen als ze de regels niet volgen... (oh wacht ze moeten dan toch al naar huis)

:mrgreen:
Joh. Logisch dat iedereen dat op z'n eigen manier doet. Maar ik mag er toch van vinden wat ik wil.

Mr Pinot snapt m helemaal
is het fietsen aan het her-ontdekken

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 aug 2016 12:11

monsieurpinot schreef:het gaat er ook niet of je het al dan niet kunt begrijpen hoe een sporter omgaat met zijn/haar verlies. Maar een persoonlijke voorkeur mag toch wel (jij wordt toch ook hoop ik verliefd op die ene vrouw (er vanuitgaande dat je een man bent) en niet op alle vrouwen)
Ik moest inderdaad meteen aan Bartje denken. Geef mij maar iemand die niet tegen zijn/haar verlies kan, vind ik veel interessanter, maar ik begreep al dat half Nederland er over viel dat Dafne haar schoenen op de grond gooide.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 18 aug 2016 12:14

53x11 schreef:
monsieurpinot schreef:het gaat er ook niet of je het al dan niet kunt begrijpen hoe een sporter omgaat met zijn/haar verlies. Maar een persoonlijke voorkeur mag toch wel (jij wordt toch ook hoop ik verliefd op die ene vrouw (er vanuitgaande dat je een man bent) en niet op alle vrouwen)
Ik moest inderdaad meteen aan Bartje denken. Geef mij maar iemand die niet tegen zijn/haar verlies kan, vind ik veel interessanter, maar ik begreep al dat half Nederland er over viel dat Dafne haar schoenen op de grond gooide.
waarom vind je dat interessanter? leukere tv? hogere amusementswaarde?

ik vind het eerder een uiting van: ik zou normaal gezien moeten winnen, jij bent niet de verdiende winnaar. dus ik gooi van woede mijn schoenen op de grond. dus met zo;n reactie vind ik de winst van Thompson niet geaccepteerd en dat vind ik niet eerlijk... op waarde geklopt, geef gewoon toe.

"Het is daarom heel simpel: er was er gewoon eentje beter."

http://www.nu.nl/rio-2016/4308814/coach ... ppers.html

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 aug 2016 12:42

Het mooie aan Daphne vind ik dat ze vooraf de lat hoog durft te leggen. Als het doel dan niet gehaald wordt mag je van mij dat wel laten blijken.

Maakt haar echt een sportMENS! Ieder mens is weer een beetje anders. De teleurstelling van Epke was op een andere manier weer aangrijpend om te zien.
Van dei worstel dame weer anders, die judoka ook weer anders. Mooi die diversiteit. Genieten is niet het juiste woord maar het maakt wel indruk op me.

Als mens kan je nauwelijks van succes genieten als je tegenslagen niet de ruimte geeft. Daphne deed dat blijkbaar door met schoenen te gooien en deze dame gaat echt nog wel wat successen behalen!

Overigens als ik in m'n werk een grote deal misloop is m'n laptop ook niet veilig :mrgreen:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 aug 2016 12:59

53x11 schreef: maar ik begreep al dat half Nederland er over viel dat Dafne haar schoenen op de grond gooide.
Tuurlijk, dat is diezelfde helft die het een schande vindt dat Yuri naar huis moest die de woorden commercie en ambitie maar als iets negatiefs zien.

Enorm balen voor Daphe, maar niet geheel onverwacht. Een kanon als ET mag je NOOIT afschrijven. Dat soort atleten hebben pieken op het juiste moment tot een kunst verheven.
Less is bore

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 18 aug 2016 13:02

J.Edge87 schreef:ik vind het eerder een uiting van: ik zou normaal gezien moeten winnen, jij bent niet de verdiende winnaar. dus ik gooi van woede mijn schoenen op de grond. dus met zo;n reactie vind ik de winst van Thompson niet geaccepteerd en dat vind ik niet eerlijk.
Je hebt recht op je mening maar hier claim je haar drijfveren te kennen. En die ken jij niet.
Misschien is ze alleen kwaad op zichzelf en heeft het niets met de omgeving te maken.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 18 aug 2016 13:05

Het is DAFNE

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 18 aug 2016 13:07

Sha Kokken schreef:
J.Edge87 schreef:ik vind het eerder een uiting van: ik zou normaal gezien moeten winnen, jij bent niet de verdiende winnaar. dus ik gooi van woede mijn schoenen op de grond. dus met zo;n reactie vind ik de winst van Thompson niet geaccepteerd en dat vind ik niet eerlijk.
Je hebt recht op je mening maar hier claim je haar drijfveren te kennen. En die ken jij niet.
Misschien is ze alleen kwaad op zichzelf en heeft het niets met de omgeving te maken.
nope. als je goed leest schreef ik: "ik vind het een uiting". ik zeg niet dat het zo is. het lijkt me wel dat ze kwaad is op zichzelf... op wie anders. 8-)

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 18 aug 2016 13:09

daniel1975 schreef:
53x11 schreef: maar ik begreep al dat half Nederland er over viel dat Dafne haar schoenen op de grond gooide.
Tuurlijk, dat is diezelfde helft die het een schande vindt dat Yuri naar huis moest die de woorden commercie en ambitie maar als iets negatiefs zien.

Enorm balen voor Daphe, maar niet geheel onverwacht. Een kanon als ET mag je NOOIT afschrijven. Dat soort atleten hebben pieken op het juiste moment tot een kunst verheven.
mmm dus omdat ik het stom vind dat ze haar schoenen op de grond gooit, snap ik niets van ambitie en commercie? een afwijkende mening over iets en dan ben je negatief over ambitie. mmmmwa.... ik schat je doorgaans hoger in.

Plaats reactie