Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 06 aug 2023 21:36

Qua Ramones-covers mogen Daan en Garbage zeker niet onvermeld blijven! :)
https://www.youtube.com/watch?v=4PlRvFV ... overHeaven
https://www.youtube.com/watch?v=52VRry- ... =MarcoFitz
Maar het leukst/verrassendst zijn toch de covers die een eigen leven zijn gaan leiden, los van het origineel, zodat haast niemand nog weet dat het covers zijn: daarmee ontdekt een mens dan weer vergeten pareltjes als https://www.youtube.com/watch?v=5ukZmiF ... l=jenipete
(hoewel de American Recordings van Johnny Cash natuurlijk ook wel een aantal formidabele versies bevatten!)
Laatst gewijzigd door dario op 07 aug 2023 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4098
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 07 aug 2023 00:10

Kaartjes voor Veronique Sanson aangeschaft (Brussel in februari). Krijg van haar muziek altijd tranen in mijn ogen.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 aug 2023 11:11

Bij covers vind ik het vooral belangrijk dat ze het origineel niet proberen na te doen, maar er iets anders, iets eigens van maken.

Paar van mij favoriete covers:
  • The Man Who Sold the World - Nirvana
  • Hallelujah - Jeff Buckley
  • All Along the Watchtower - Jimi Hendrix
  • A hard rain's gonna fall - Bryan Ferry
  • Babe I’m Gonna Leave You - Led Zeppelin
  • Girl From The Nortjh Country - Joe Cocker & Leon Russell
Ik heb een aantal albums waar een bekend artiest een heel album vol zingt met nummers van een andere bekende artiest.
Vooral van Dylan zijn er veel van dat soort als xxxx sings Dylan.

Paar van mijn favorieten albums waarbij Artiest X uitsluitend nummers zingt van artiest Y:
- Dylanesque - Bryan Ferry (helaas heb ik deze alleen op CD......wie een LP heeft liggen en er vanaf wil :?: )
- The Byrds - Plays Dylan
- Leif De Leeuw Band - Plays The Allman Brothers Band
- Lucinda Williams - Lu's Jukebox Vol.1: Runnin' Down A Dream: A Tribute To Tom Petty
- Lucinda Williams - Lu's Jukebox Vol.6: You Are Cordially Invited... A Tribute to the Rolling Stones
- Lucinda Williams - Lu's Juxebox Vol 3: Bob’s Back Pages: A Night of Bob Dylan Songs
- Beth Hart - A Tribute To Led Zeppelin

De laatste is mijn absolute favoriete album in deze categorie en die zet ik - hopelijk ook tot groot plezier van de buren - maar even op. Op standje 9 :mrgreen:
Lekker hoor! Beth Hart lijkt mij ook zo'n vrouw als je in bed niet je best doet ze je voor de bus gooit............(we dwalen af)

Afbeelding

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 aug 2023 11:23

Tja, Dylan is ongetwijfeld de meest gecoverde artiest van allemaal - zijn eerste succesnummer, Blowin' in the wind, dook zelfs voor het eerst op in de hitparade in een cover-uitvoering. Vandaar dat Bobs allereerste (officiële) Greatest Hits-plaat de ondertitel droeg "Nobody sings Dylan like Dylan"! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 aug 2023 11:38

dario schreef: 07 aug 2023 11:23 Vandaar dat Bobs allereerste (officiële) Greatest Hits-plaat de ondertitel droeg "Nobody sings Dylan like Dylan"! :)
Dat album was overigens speciaal gemaakt voor de Europese markt.
Voor een uitgever van unofficials inspiratie om met een knipoog een album uit te brengen met de titel "Robert Zimmerman Plays Bob Dylan"

Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2023 12:14

Gastheerg schreef: 07 aug 2023 11:11 Bij covers vind ik het vooral belangrijk dat ze het origineel niet proberen na te doen, maar er iets anders, iets eigens van maken.
.
.
- Beth Hart - A Tribute To Led Zeppelin
In dat rijtje mag ook Sound of Silence van Disturbed niet ontbreken, al is dat inmiddels wel heel commercieel opgepakt.

Beth Hart is wat mij betreft een zeer onderschatte artiest, de passie knalt er vanaf.
Less is bore

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 07 aug 2023 15:54

Volgens mij nog niet voorbij gekomen in dit topic, maar toch wel een van mijn beautiful secrets. Toad the wet sprocket! Deze band is er zowat 20 jaar geleden in eerste instantie mee gestopt, maar vorig jaar weer een doorstart gemaakt. Voor mij een heerlijke wall of sound.

https://www.youtube.com/watch?v=_c5ln9wP0TA

https://www.youtube.com/watch?v=braLp97 ... b-5WF2PcF5

https://www.youtube.com/watch?v=wRUHp6o ... F5&index=2
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 aug 2023 15:58

Album Pale :winkthumb: :winkthumb: :winkthumb: :winkthumb:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 aug 2023 07:48

R.I.P. Robbie Robertson

Tijdje terug hadden we het in dit topic het nog over deze singer/songwriter/gitarist/acteur/filmmaker.
Heb bij het ontbijt voor ik ga fietsen The Last Walz maar even opgezet

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 10 aug 2023 08:04

Ach jee, ik lees het nu pas!
Idd paar weken geleden nog gehad over de doku met The Band.... :(
Alleen Garth Hudson nog over...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 aug 2023 20:23

Ja en Robbie was zelf al eens eerder aan bod gekomen.

Zelf net Chrome Dreams van Neil Young opgezet dat net binnen is. Dat album had in 1977(!!!) moeten verschijnen maar is VANDAAG pas gereleased.
Dat moet ik dan gelijk hebben wat via een pre-order is gelukt.

De meeste nummers zijn later op andere albums gekomen en wie de tracklist ziet zal moeten beamen dat dit een van Neils beste albums is. Waarom dit toen is blijven liggen?
Fenomenaal album en voor mij een soort van tijdmachine.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 18 aug 2023 18:11

Als liefhebber van de wat hardere muziek ben ik dit jaar al naar een paar geweldige bands geweest.
De eerste tickets voor volgend jaar zijn ook al weer gekocht.
Afgelopen april genoten van de start van de M72 tour van Metallica, zoveel dat ik voor de concerten ik Kopenhagen ook maar tickets heb gekocht. 🤘
Bijlagen
2024-06jun14_square.png

Plaats reactie