Actuele situatie frankrijk
Eergisteren naar Frankrijk gereden, geen enkele vorm van grenscontroles o.i.d.
Mijn vrouw en ik zijn beide al een tijdje ingeënt, dus hoegenaamd geen problemen.
Gisteren overigens een dramatische reisdag. Dijon - Remoulins 7 uur over gedaan (is een stuk dat je normaal in 4 uurtjes doet). We dachten slim te zijn door vrijdag al te overnachten en de drukte zo voor te zijn, maar we hadden achteraf gezien beter tot Lyon door kunnen rijden (vrijdagavond was het heel rustig op de weg).
Mijn vrouw en ik zijn beide al een tijdje ingeënt, dus hoegenaamd geen problemen.
Gisteren overigens een dramatische reisdag. Dijon - Remoulins 7 uur over gedaan (is een stuk dat je normaal in 4 uurtjes doet). We dachten slim te zijn door vrijdag al te overnachten en de drukte zo voor te zijn, maar we hadden achteraf gezien beter tot Lyon door kunnen rijden (vrijdagavond was het heel rustig op de weg).
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wij zijn via Reims gegaan, overnachting in Chalon en Champagne en nu in zuidelijke richting. Tot op heden totaal geen drukte en Waze geeft tot Lyon ook geen vertraging aan. Blijkbaar goed gegokt.
@havana: ten zuiden van Lyon is tegenwoordig standaard een drama. Valence-Orange garantie op vertraging
@havana: ten zuiden van Lyon is tegenwoordig standaard een drama. Valence-Orange garantie op vertraging
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
Die middenroute Charlois-Reims is inderdaad een hele prettige. Vooral met dat nieuwe stuk snelweg ertussen schiet dat lekker op.
Alleen oppassen rond Reims want daar barst het van de flitscamera’s
Alleen oppassen rond Reims want daar barst het van de flitscamera’s
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ik ben ook via Reims gereden. Dat doe ik altijd. Wij hebben een aanhanger en het grote voordeel is dat je dan vanaf de grens al 130 km/uur mag (als je tenminste over Cambrai rijdt). Bovendien ontwijk je dat hinderlijke stuk van Thionville tot aan de het begin van de tolweg.
Nadeel is dat je niet goedkoop kunt tanken in Lux, maar over die paar tientjes ga ik niet moeilijk doen.
Sowieso is de zondag veel rustiger dan de zaterdag. Dat is algemeen bekend.
Nadeel is dat je niet goedkoop kunt tanken in Lux, maar over die paar tientjes ga ik niet moeilijk doen.
Sowieso is de zondag veel rustiger dan de zaterdag. Dat is algemeen bekend.
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 12 okt 2021 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Levensgevaarlijk, met 1 hand het stuur vast houden hier
Je moet er iets voor over hebben om hier een unieke foto te kunnen plaatsen
Je moet er iets voor over hebben om hier een unieke foto te kunnen plaatsen
Less is bore
-
- Forum-lid
-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 12 okt 2021 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zit overigens een groot nadeel aan de route via Reims: kilometers lang zie je schitterende gravelwegen aan je voorbij trekken waarvan je alleen maar kan denken "daar wil ik fietsen".....
Veel plezier allemaal. De familie G gaat zaterdag en route. Geen testen, pasporten, en na 45 minuten rijden kunnen we zeggen dat we er zijn, IJbiza. Ook wel eens verfrissend.....
Veel plezier allemaal. De familie G gaat zaterdag en route. Geen testen, pasporten, en na 45 minuten rijden kunnen we zeggen dat we er zijn, IJbiza. Ook wel eens verfrissend.....
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0