Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote 'off topic' topic

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 22 feb 2023 11:52

'Stikstofkolder'. Diepe zucht.
Je kan ook de zwaartekracht ontkennen. Maar als je valt lig je nog steeds op je snufferd.
Ook mooi: de boeren geloofden het RIVM niet en zijn toen een eigen onderzoeksbureau begonnen. En kwamen tot dezelfde conclusie. Maar ach, feiten zijn er om te worden ontkend door de hersenlozen.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 22 feb 2023 12:04

Fietsgenieter schreef: 22 feb 2023 11:52 'Stikstofkolder'. Diepe zucht.
Je kan ook de zwaartekracht ontkennen. Maar als je valt lig je nog steeds op je snufferd.
Ook mooi: de boeren geloofden het RIVM niet en zijn toen een eigen onderzoeksbureau begonnen. En kwamen tot dezelfde conclusie. Maar ach, feiten zijn er om te worden ontkend door de hersenlozen.

Yooh, dankjewel voor het compliment, ik ben dus een hersenloze hahahaha. :lol:

'Een eigen onderzoeksbureau' daar heb je vast een linkje naar waar ik dat allemaal kan lezen

Anyways, ik ben dus een hersenloze hahahaha. :lol:
Want ik erken dat de hele stikstofkolder onzin is, en de groep die gelooft in het narratief van de overheid is zo groot dat niemand meer durft te zeggen dat we ten hele dwalen, beetje de kleren van de keizer.
Laatst gewijzigd door NicoNB op 22 feb 2023 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 feb 2023 12:05

https://nos.nl/artikel/2464807-netbehee ... eperkingen

Roept u maar....... bovenstaande artikel wat toevallig nu op NOS.nl staat geeft de enorme kolder van de huidige situatie keurig weer.
Dat er een N-probleem is zal ik zeker niet ontkennen, maar hoe groot het is en wat de individuele invloed van NL is weet ik niet. Dat de wetgeving helemaal is verzand en is vastgelopen in patstellingen zal denk ik ook niemand ontkennen.
Zie het verhaal van het bovengenoemde artikel, maar ook het Porthosproject voor CO2 opslag wat forse vertraging oploopt. Het is nota bene een project wat gebouwd wordt om milieudoelstellingen te kunnen halen.
Dus ja, stikstofkolder omdat het alles vast laat lopen.

PS; andersdenkenden wegzetten als hersenlozen zonder eerst door te vragen is echt heel dom.
Less is bore

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 22 feb 2023 12:13

De vrije markt kent geen ethiek, noch nut & noodzaak. Er is geen wet tegen een winst-winstspiraal. Dat Heineken zijn winst voornamelijk uit Rusland haalt (Lubach) zal ze worst wezen. Unilever, Shell, BP, Ahold, Eneco, Essent, Vattenfal, hun winsten klotsen tegen de plinten. De economie in Rusland is amper aangedaan, terwijl in de EU de koopkracht van de burger verder verslechtert (decennia lang dalende AIQ). Het volkt mort, de economie maalt verder met "greed is good." Ondertussen voert men verhitte discussies over stikstof, klimaat en genderneutrale toiletten, maar niemand praat over de wapenindustrie, waar vooral de U$A garen bij spint. O ja, en het resultaat van meer dan 2000 jaar beschaving is dat "we" langer moeten werken. En ... we slikken ons een ongeluk door al die depressies heen. Ik ga fietsen, keihard fietsen, want daar word je gelukkig van (dixit Youp).

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 22 feb 2023 13:46

Even off-topic: zijn ze helemaal gek geworden bij de NL regering?!
Notabene vanuit het ministerie van volksgezondheid 😳

Roken wordt ontraden en via actief beleid zo veel mogelijk uit de maatschappij gedrukt maar dit is blijkbaar geen probleem.
Voedsel produceren met de nodige stikstofuitstoot wordt lastig gemaakt maar kweken van luxeproducten wordt aangemoedigd.
Triest hoor.

https://nos.nl/l/2464829
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 22 feb 2023 14:02

Enzzo schreef: 22 feb 2023 13:46 .....
Voedsel produceren met de nodige stikstofuitstoot
........
Kun je mij uitleggen hoeveel NOx een bloemkool uitstoot?

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 22 feb 2023 14:05

Klein_Verzet schreef: 22 feb 2023 12:13 De vrije markt kent geen ethiek, noch nut & noodzaak. Er is geen wet tegen een winst-winstspiraal. Dat Heineken zijn winst voornamelijk uit Rusland haalt (Lubach) zal ze worst wezen. Unilever, Shell, BP, Ahold, Eneco, Essent, Vattenfal, hun winsten klotsen tegen de plinten. De economie in Rusland is amper aangedaan, terwijl in de EU de koopkracht van de burger verder verslechtert (decennia lang dalende AIQ). Het volkt mort, de economie maalt verder met "greed is good." Ondertussen voert men verhitte discussies over stikstof, klimaat en genderneutrale toiletten, maar niemand praat over de wapenindustrie, waar vooral de U$A garen bij spint. O ja, en het resultaat van meer dan 2000 jaar beschaving is dat "we" langer moeten werken. En ... we slikken ons een ongeluk door al die depressies heen. Ik ga fietsen, keihard fietsen, want daar word je gelukkig van (dixit Youp).
Heineken ontkent dat ze geld uit Rusland ontvangen.
https://www.ad.nl/economie/heineken-we- ... a13854e3f/

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 22 feb 2023 14:17

Enzzo schreef: 22 feb 2023 13:46 Even off-topic: zijn ze helemaal gek geworden bij de NL regering?!
Notabene vanuit het ministerie van volksgezondheid 😳

Roken wordt ontraden en via actief beleid zo veel mogelijk uit de maatschappij gedrukt maar dit is blijkbaar geen probleem.
Voedsel produceren met de nodige stikstofuitstoot wordt lastig gemaakt maar kweken van luxeproducten wordt aangemoedigd.
Triest hoor.

Misschien zijn ze er in Den Haag achter gekomen dat ze veel accijns inkomsten mis lopen ;-)

Ps,
Ik ben sowieso voor het legaliseren van soft drugs,
Iets met eigen verantwoordelijkheid……..

hayes

hayes 22 feb 2023 14:18

Klein_Verzet schreef: 22 feb 2023 12:13 De vrije markt kent geen ethiek, noch nut & noodzaak. Er is geen wet tegen een winst-winstspiraal. Dat Heineken zijn winst voornamelijk uit Rusland haalt (Lubach) zal ze worst wezen. Unilever, Shell, BP, Ahold, Eneco, Essent, Vattenfal, hun winsten klotsen tegen de plinten. De economie in Rusland is amper aangedaan, terwijl in de EU de koopkracht van de burger verder verslechtert (decennia lang dalende AIQ). Het volkt mort, de economie maalt verder met "greed is good." Ondertussen voert men verhitte discussies over stikstof, klimaat en genderneutrale toiletten, maar niemand praat over de wapenindustrie, waar vooral de U$A garen bij spint. O ja, en het resultaat van meer dan 2000 jaar beschaving is dat "we" langer moeten werken. En ... we slikken ons een ongeluk door al die depressies heen. Ik ga fietsen, keihard fietsen, want daar word je gelukkig van (dixit Youp).
Denk je dat je vandaag langer moet werken dan iemand 50-100 jaar geleden?

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 22 feb 2023 14:21

Fietsgenieter schreef: 22 feb 2023 11:52 'Stikstofkolder'. Diepe zucht.
Het ontgaat jou blijkbaar wat proportioneel is ,……….
Oja,
En over het onderzoek van RIVM, het rammelde in alle hoeken….of is het kaartje schandaal je ontgaan?

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 22 feb 2023 14:58

Dit stuk gaat er in het kort over dat:

Deze stikstof regels zorgen ervoor dat je een aantal miljeu problemen niet kan oplossen/verbeteren.
Dan zijn we in een leuk cirketje beland.

De boeren lees wat je wil geloven zo werkt het. Ik kan 100 artikelen opzoeken dat ik compleet achter de boeren sta, maar net zoveel dat ik tegeover ze sta.
Ik sta er dan ook tussen een deel van de boeren moet echt anders, maar we hebben het ook gewoon laten gebeuren en daar licht mijns inziens een verantwoording voor met namen drie partijen in het bijzonder. De boeren, De overheid en de supermarketens.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 22 feb 2023 15:16

hayes schreef: 22 feb 2023 14:18
Denk je dat je vandaag langer moet werken dan iemand 50-100 jaar geleden?
Nee niet langer, Ooit van arbeidsproductiviteit gehoord?
Afgelopen 50 jaar bijna vervijfvoudigd,
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2009/37 ... uctiviteit

Plaats reactie