Klopt. Ik bedoel dat ik het ook niks vind met slr wts wielen.tomtom schreef:Mavic Exalith blokjes zijn voor zover ik weet ook beslist niet bedoelt/geschikt voor gewone (lees niet-Exalith) alu remranden.....te hard namelijk
Canyon
- Jaap Telder
- Forum-lid
Mijn ervaring is dat de Mavic Exalith blokjes i.c.m. de Ksyrium SLR Exalith ( waar ze voor bedoeld/gemaakt zijn) buitengewoon goed remmen, met name in de regen!iCanjan schreef:Klopt. Ik bedoel dat ik het ook niks vind met slr wts wielen.tomtom schreef:Mavic Exalith blokjes zijn voor zover ik weet ook beslist niet bedoelt/geschikt voor gewone (lees niet-Exalith) alu remranden.....te hard namelijk
Die ervaring hebben vrijwel alle gebruikers op het forum. Testen in de bladen zeggen hetzelfde
Dat het bij jou niet voldoet bevreemdt mij.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 02 jun 2014 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Wat remt dan beter? Ik zou het niet weten maar wil het graag weten
.......The Exalith coating and machined grooves provide the best braking I’ve experienced from any wheelset, bar none. Raw power is phenomenal, and modulation is still surprisingly good. Rain has very little impact on performance. Even the first grab, when the water hasn’t been shed from the rims yet, is powerful — it’s easy to see why Garmin-Cervélo riders were snatching up Exalith wheels for rainy stages of the Tour this year.
Read more at http://velonews.competitor.com/2011/09/ ... BMkidJ4.99........
.......The Exalith coating and machined grooves provide the best braking I’ve experienced from any wheelset, bar none. Raw power is phenomenal, and modulation is still surprisingly good. Rain has very little impact on performance. Even the first grab, when the water hasn’t been shed from the rims yet, is powerful — it’s easy to see why Garmin-Cervélo riders were snatching up Exalith wheels for rainy stages of the Tour this year.
ik had de F6R en dat zag er ect niet uit. Nu gewoon de R-sys SLR die erbij zaten en 3k matte full carbon hoge velgen, dus 'all black' zeg maar (ook remrand).iCanjan schreef:Welke wielen heb je nu dan? Ik vind het juist wel geinig. Maar wat mij betreft staan alle wielen goed bij dit frame. Helemaal als er rood in zit.
Voordeel van een zwart of wit frame kopen.
En over kleur gesproken een bruggetje naar de blauwe bbb remblokken. Die zijn fantastisch bij deze wielen. Kan Mavic slr wts exalith niet tegen op. Dat remt brak en in de regen helemaal niet.
Wat jij over Exalith2 zegt herken ik helemaal niet, dit remt juist zeer goed, zelfs in de regen. Alleen dat gepiep is irritant.
-
- Forum-lid HC
Het ilock systee bij canyon is volgens mij hetzelfde acros ai balhoofd wat cube 5 jaar geleden op de litening monteerde. Als het lostrilt, inbus eruitdraaien en locktite erop. En als je een keer je stuurrecht zet, draai het dan eerst terug.
maar je ontkomt er met dit systeem niet aan dat je het regelmatig zeg zo rond de 2000km opnieuw te doen en als je dagelijks robaix doet wat vaker
En anders gewoon een normaal balhoofd erin, als dat mag/kan met de vork.
maar je ontkomt er met dit systeem niet aan dat je het regelmatig zeg zo rond de 2000km opnieuw te doen en als je dagelijks robaix doet wat vaker
En anders gewoon een normaal balhoofd erin, als dat mag/kan met de vork.
-
- Forum-lid
Nog iemand ervaring met een uitstel van 4 weken? Hier normaal de cfsl op week 22. Frames te laat binnen-> 4 weken delay. Persoon kon mij zelfs niet garanderen dat ik hem dan al ging hebben... Is nl maar een planning. Veel vraag naar canyon blijkbaar. Ze gingen er een klein presentje bij stoppen, iemand idee wat? Bidonhouders? Hopelijk heb ik hem binnen 4 weken, want week erop vertrek ik naar de vogezen. Had hem graag nl eerst nog wat afgesteld alvorens te vertrekken.
-
- Forum-lid
Guus, bij mij spreken ze wel van een worst case scenario over die 4 weken. Of heb jij dat verhaal ook al zo opgepikt?
Mijn test geeft andere resultaten.Jaap Telder schreef:Wat remt dan beter? Ik zou het niet weten maar wil het graag weten
Geeft niet er is veel keus