Pinarello
- daniel1975
- Forum-lid HC
25 mm past volgens mij altijd. Op mijn dogma geen enkel probleem.
Less is bore
- Jaap Telder
- Forum-lid
Kan zeker wel met korte kooi Campagnolonutsjesmoar schreef:Tja, als je al meerdere setjes had is het natuurlijk fijn dat het op elkaar werkt.
De 32 van Shimano is denk ik geen voordeel in deze, gezien de Campa derailleur deze waarschijnlijk niet kan schakelen.
Heb het uitgeprobeerd, Campagnolo Athena met 11-speed cassette Shimano, en geen probleem mits goed afgesteld. Kan dus waarschijnlijk ook met een 11 speed cassette van Sram neem ik aan.
Dus geen geklooi als ik op vakantie ga klimmen met hoge stijgingspercentages, gewoon een Shimano 11-speed cassette van 30T monteren, 32 kan ook maar heb ik niet nodig.
Heb ook nog een filmpje gevonden die dit demonstreert:
http://www.youtube.com/watch?v=7FA7BU3cylY
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Los je dat niet gewoon op met 2 schakels extra in je ketting? (ook niet ideal weet ik maar wellicht minder risico) Ik heb al een klim cassette, een klim ketting kan er ook wel bij.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee niet allen; het heeft ook te maken met de afstand van het derriewieltje tot de cassette.
Less is bore
- Jaap Telder
- Forum-lid
Jij en ik, en alle kenners weten toch wel dat je op die manier niet schakelt maar de grootste cassettekransjes alleen i.c.m. het kleine voorblad gebruikt in de bergen Of ben je een beginnende fietser? Ik dacht dat jij dat wel zou weten.amclassic-fan schreef:Ook als je dan naar het buitenblad schakelt? Of trek je dan de achter-derailleur de spaken in?
Zie het bijgevoegde filmpje ter verduidelijking, hij schakelt op het juiste moment naar het kleine voorblad en ook weer naar het grote voorblad voor de kleinste kransjes.
Maar zo hoor je ook volgens "het boekje" te schakelen om een extreem schuine kettingstand te vermijden, lijkt me haast overbodig om dit te moeten vermelden hier, normaal gesproken hoor je op die manier ook te schakelen:
http://www.youtube.com/watch?v=7FA7BU3cylY
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
@Jaap, dat hoort inderdaad niet, maar ik zie het vaak genoeg gebeuren. Iemand komt boven op de klim, gaat meteen de afdaling in, snelheid loopt op, het ergste hijgen is over, iemand gaat weer bijtrappen, trapt in het ledige en schakelt naar 't buitenblad. Daar ging de (fiets)vakantie...
-
- Forum-lid HC
Die Shimano 11 speed, dat gaat dan alleen met een Shimano compatibele 11 speed body en wiel neem ik aan, of zijn er nog andere opties?
- Jaap Telder
- Forum-lid
Oeps, ja, dat is levensgevaarlijk, je moet je hoofd er wel bijhouden inderdaad.amclassic-fan schreef:@Jaap, dat hoort inderdaad niet, maar ik zie het vaak genoeg gebeuren. Iemand komt boven op de klim, gaat meteen de afdaling in, snelheid loopt op, het ergste hijgen is over, iemand gaat weer bijtrappen, trapt in het ledige en schakelt naar 't buitenblad. Daar ging de (fiets)vakantie...
- Jaap Telder
- Forum-lid
Andere opties zijn er niet denk ik, het is óf Shimano óf een Campagnolo body.ericpeters schreef:Die Shimano 11 speed, dat gaat dan alleen met een Shimano compatibele 11 speed body en wiel neem ik aan, of zijn er nog andere opties?
Bij sommige Edco wielen is de body voor zowel Shimano/Sram als Campagnolo geschikt, MULTISYS cassette.
Moesten meer fabrikanten doen.