Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
iCanjan
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:18

Gebruikersavatar iCanjan 02 jun 2014 17:24

wasbeer2006 schreef:Het ilock systee bij canyon is volgens mij hetzelfde acros ai balhoofd wat cube 5 jaar geleden op de litening monteerde. Als het lostrilt, inbus eruitdraaien en locktite erop. En als je een keer je stuurrecht zet, draai het dan eerst terug.

maar je ontkomt er met dit systeem niet aan dat je het regelmatig zeg zo rond de 2000km opnieuw te doen en als je dagelijks robaix doet wat vaker :-)

En anders gewoon een normaal balhoofd erin, als dat mag/kan met de vork.
Dat is nog wel te doen maar ik zit eerder op max 500km

Guus1959
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2011 22:28

Guus1959 02 jun 2014 17:54

Ha Defected1981, Nou dat niet, maar als ik zelf niet contact zoek via de mail dan krijg ik minimale reactie over de vertragingen. Er is nu beterschap beloofd. Zie onderstaande zin. Wellicht nu druk met "rose fietsen" leveren.

"Volgens de laatste planning zal de Ultimate CF SL in de loop van volgende week onze fabriek verlaten. We hebben net dubbelcheck gedaan en het ziet er dit keer goed uit qua componenten en planning"

Defected1981
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53

Defected1981 02 jun 2014 18:12

Die indruk heb ik ook wel. Een proactieve houding ivm levertijden kan wel beter. Fingers crossed dat ze nu genoeg kaders en stukken hebben om aan het assembleren te gaan. Btw, heeft die cf sl ook bovengenoemd balhoofd?

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 02 jun 2014 20:58

wasbeer2006 schreef:Het ilock systee bij canyon is volgens mij hetzelfde acros ai balhoofd wat cube 5 jaar geleden op de litening monteerde. Als het lostrilt, inbus eruitdraaien en locktite erop. En als je een keer je stuurrecht zet, draai het dan eerst terug.

maar je ontkomt er met dit systeem niet aan dat je het regelmatig zeg zo rond de 2000km opnieuw te doen en als je dagelijks robaix doet wat vaker :-)

En anders gewoon een normaal balhoofd erin, als dat mag/kan met de vork.
Ik weet niet wat jullie allemaal met die fietsen doen maar ik heb heel wat Canyon's (gehad) en nog nooit het balhoofd hoeven af te stellen..... Stuurpen goed aandrukken (en die heb ik i.v.m. testen van lengtes heel wat los gehad) en klaar.... Bijzonder zullen we maar zeggen want ook ik kom wel eens wat hobbels tegen onderweg. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat Canyon zo'n onderhoudsgevoelig systeem zou monteren (al jaren en jaren volgens mij).
Aeroad
Grail
Ultimate

stevyy
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2014 20:19

stevyy 02 jun 2014 22:20

Ik begrijp dat mensen foto's leuk vinden, die komt als ik het probleem met de dura ace di 2 heb opgelost op de Aeroad team...het lijkt me een simpel aansluiten en gaan verhaal, maar hij doet he-le-maal niks. Als ik em aansluit op de voeding, geeft ook de voeding geen knipper of wat dan ook. Kortom.......een nieuwe fiets in de laatgste versnelling niet verstelbaar...death on arrival of zie ik iets over het hoofd?

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 03 jun 2014 08:21

tomtom schreef:Ik weet niet wat jullie allemaal met die fietsen doen maar ik heb heel wat Canyon's (gehad) en nog nooit het balhoofd hoeven af te stellen.....
idd. ook mijn SLX loopt al >7000km zonder enige speling in het balhoofd, en ik heb al heel wat stukken met heel slecht asfalt gehad.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 03 jun 2014 09:40

jsprbcn schreef:
tomtom schreef:Ik weet niet wat jullie allemaal met die fietsen doen maar ik heb heel wat Canyon's (gehad) en nog nooit het balhoofd hoeven af te stellen.....
idd. ook mijn SLX loopt al >7000km zonder enige speling in het balhoofd, en ik heb al heel wat stukken met heel slecht asfalt gehad.
Ook mijn Ultimate met i-Lock heeft na 2,5 jaar geen enkel probleem opgeleverd t.a.v. het balhoofd. 8-)
Ik vind de i-Lock, die ook op m'n Cube Litening hpc zat, een handig ding.

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 03 jun 2014 12:33

Iemand ervaring met het monteren van een 12-30 cassette op een canyon ultimate al 9.0 di2? Ik heb nu een een 11-23, wat natuurlijk prima gaat. Ik heb ook eens een 12-28 gehad, werkt ook prima.
Volgens de handleiding kan een 12-30 niet, maar is dat wel zo? Met een iets langere ketting moet het misschien wel lukken?
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 03 jun 2014 13:23

Bij mij lukte het prima zonder een langere slag derailleur te hoeven monteren.
ooit allemaal op een Scalpel

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 03 jun 2014 13:31

een 30??? welke 20%+ klim ga je doen?
Nee, volgens Shimano kan het niet, maar ik lees berichten dat sommigen zelfs een 32 werkend hebben gekregen.....

Een ander alternatief is een compact ;-)

stevyy
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2014 20:19

stevyy 03 jun 2014 14:15

Di2 probleem opgelost. Blijkt dat de aansluiting in zadelpen een onorthodox harde klik moet geven. Dat was oma niet gelukt, mij nu wel. Nu het beest eens even inrijden in de motregen!

Afbeelding

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 03 jun 2014 14:22

Ik kon het me ook al bijna niet voorstellen.... Veel plezier met de prachtige nieuwe fiets ennuh....haal ff die verschrikkelijk lelijke zwarte schijf weg :-)!
Aeroad
Grail
Ultimate

Plaats reactie