Cannondale
Apex inderdaad, maar wel 1x, dus alleen een achterderailleur, dat zou mij niet tegenhouden.
De fiets is zeker kek, vind hem zelf ook gaaf, maar, je zou hem juist nu / de aankomende maanden gaan gebruiken en hij kan eigenlijk niet makkelijk een volledig spatbord (daar is het frame te clean voor, wat hem nou net ook weer zo mooi maakt) hebben. Dat zou je dan eigenlijk net weer wel willen. Als ze daar nou een mooie oplossing voor bedacht hadden (kleine gleuf waar je spatbord in kan sliden oid, ik roep ook maar wat) dan was het wel echt een winnaar.
De fiets is zeker kek, vind hem zelf ook gaaf, maar, je zou hem juist nu / de aankomende maanden gaan gebruiken en hij kan eigenlijk niet makkelijk een volledig spatbord (daar is het frame te clean voor, wat hem nou net ook weer zo mooi maakt) hebben. Dat zou je dan eigenlijk net weer wel willen. Als ze daar nou een mooie oplossing voor bedacht hadden (kleine gleuf waar je spatbord in kan sliden oid, ik roep ook maar wat) dan was het wel echt een winnaar.
Cannondale is altijd wat show en naam betalen. Maar ik heb dat er voor over.th0m schreef:Apex? Dat is dus ongeveer de Tiagra van Sram? Met deze Slate apparaten heb ik altijd het idee dat je vooral voor die voorvork betaalt en niet veel meer... Maar 't ziet er verder wel kek uit.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Op mijn Flash met lefty ook SKS spatborden, je hebt daarvoor een adepter nodig en klaar.Sieper schreef:Apex inderdaad, maar wel 1x, dus alleen een achterderailleur, dat zou mij niet tegenhouden.
De fiets is zeker kek, vind hem zelf ook gaaf, maar, je zou hem juist nu / de aankomende maanden gaan gebruiken en hij kan eigenlijk niet makkelijk een volledig spatbord (daar is het frame te clean voor, wat hem nou net ook weer zo mooi maakt) hebben. Dat zou je dan eigenlijk net weer wel willen. Als ze daar nou een mooie oplossing voor bedacht hadden (kleine gleuf waar je spatbord in kan sliden oid, ik roep ook maar wat) dan was het wel echt een winnaar.
Voorbeeld (niet mijn fiets):
Kijk maar op dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=JnsphPoJq60
Verder vorig jaar getwijfeld om ook de Slate aan te schaffen als "pekelbak", maar is uiteindelijk een CX geworden. Maar ik blijf ze mooi vinden, maar is niet echt aangeslagen in NL.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Als ik het geld er voor had stond er bij mij al lang één. Mooie dingen en lijkt mij een mooie compromis tussen een mtb en crosser.
Maak joe woar
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Ik heb dat met MTB's met 2 vorkpoten, kan daar (bijna) niet meer aan wennen.Bredalp schreef:Kan maar niet wennen aan die vork met 1 arm. Ik vind het er niet uit zien. De kleursetting vind ik wel echt heel vet van deze slate.
Qua stijfheid onovertroffen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Eén arm kan net zo stijf zijn.fredmtb-sport schreef:Ik heb dat met MTB's met 2 vorkpoten, kan daar (bijna) niet meer aan wennen.Bredalp schreef:Kan maar niet wennen aan die vork met 1 arm. Ik vind het er niet uit zien. De kleursetting vind ik wel echt heel vet van deze slate.
Qua stijfheid onovertroffen.
Kijk naar motoren (b.v. mijn Ducati 1100 ) waar zelfs het achterwiel met aandrijving aan maar één achterarm is bevestigd. En dat zijn heel wat paardenkrachten. Bij de fiets is het enkel het voorwiel zonder aandrijving.
1 arm kan stijf genoeg zijn...Jaap Telder schreef: Eén arm kan net zo stijf zijn.
Net zo stijf met dezelfde hoeveelheid materiaal gaat em niet worden
+1 voor de Duc trouwens B-)
(die heeft trouwens ook voor een reden de aandrijving aan de kant vd swingarm zitten )
Die Lefty is iconisch, gaaf ding, zeker op een mooie FSI.
@RKN: zeker weten? Stijfheid neemt bij mijn weten kwadratisch toe met de diameter van de buis. Dan lijkt me één dikke buis stijver dan twee dunne buisjes.
@RKN: zeker weten? Stijfheid neemt bij mijn weten kwadratisch toe met de diameter van de buis. Dan lijkt me één dikke buis stijver dan twee dunne buisjes.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?