Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

jakkel
Forum-lid

jakkel 10 okt 2016 11:22

Ik zou 'm eens ergens in 't echt moeten gaan bekijken.

th0m
Forum-lid

th0m 10 okt 2016 13:18

Apex? Dat is dus ongeveer de Tiagra van Sram? Met deze Slate apparaten heb ik altijd het idee dat je vooral voor die voorvork betaalt en niet veel meer... Maar 't ziet er verder wel kek uit.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 10 okt 2016 13:42

Apex inderdaad, maar wel 1x, dus alleen een achterderailleur, dat zou mij niet tegenhouden.

De fiets is zeker kek, vind hem zelf ook gaaf, maar, je zou hem juist nu / de aankomende maanden gaan gebruiken en hij kan eigenlijk niet makkelijk een volledig spatbord (daar is het frame te clean voor, wat hem nou net ook weer zo mooi maakt) hebben. Dat zou je dan eigenlijk net weer wel willen. Als ze daar nou een mooie oplossing voor bedacht hadden (kleine gleuf waar je spatbord in kan sliden oid, ik roep ook maar wat) dan was het wel echt een winnaar.
Afbeelding

jakkel
Forum-lid

jakkel 10 okt 2016 19:00

th0m schreef:Apex? Dat is dus ongeveer de Tiagra van Sram? Met deze Slate apparaten heb ik altijd het idee dat je vooral voor die voorvork betaalt en niet veel meer... Maar 't ziet er verder wel kek uit.
Cannondale is altijd wat show en naam betalen. Maar ik heb dat er voor over. :mrgreen:

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 okt 2016 20:15

Sieper schreef:Apex inderdaad, maar wel 1x, dus alleen een achterderailleur, dat zou mij niet tegenhouden.

De fiets is zeker kek, vind hem zelf ook gaaf, maar, je zou hem juist nu / de aankomende maanden gaan gebruiken en hij kan eigenlijk niet makkelijk een volledig spatbord (daar is het frame te clean voor, wat hem nou net ook weer zo mooi maakt) hebben. Dat zou je dan eigenlijk net weer wel willen. Als ze daar nou een mooie oplossing voor bedacht hadden (kleine gleuf waar je spatbord in kan sliden oid, ik roep ook maar wat) dan was het wel echt een winnaar.
Op mijn Flash met lefty ook SKS spatborden, je hebt daarvoor een adepter nodig en klaar.
Voorbeeld (niet mijn fiets):
Afbeelding
Kijk maar op dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=JnsphPoJq60

Verder vorig jaar getwijfeld om ook de Slate aan te schaffen als "pekelbak", maar is uiteindelijk een CX geworden. Maar ik blijf ze mooi vinden, maar is niet echt aangeslagen in NL.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 10 okt 2016 20:25

Als ik het geld er voor had stond er bij mij al lang één. Mooie dingen en lijkt mij een mooie compromis tussen een mtb en crosser.
Maak joe woar

jakkel
Forum-lid

jakkel 10 okt 2016 21:01

Ik vind de kleur ook mooi. Ideale winterfiets, dikke banden en schijfremmen.

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 10 okt 2016 22:08

Kan maar niet wennen aan die vork met 1 arm. Ik vind het er niet uit zien. De kleursetting vind ik wel echt heel vet van deze slate.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 11 okt 2016 07:32

Bredalp schreef:Kan maar niet wennen aan die vork met 1 arm. Ik vind het er niet uit zien. De kleursetting vind ik wel echt heel vet van deze slate.
Ik heb dat met MTB's met 2 vorkpoten, kan daar (bijna) niet meer aan wennen. :mrgreen:
Qua stijfheid onovertroffen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 okt 2016 08:02

fredmtb-sport schreef:
Bredalp schreef:Kan maar niet wennen aan die vork met 1 arm. Ik vind het er niet uit zien. De kleursetting vind ik wel echt heel vet van deze slate.
Ik heb dat met MTB's met 2 vorkpoten, kan daar (bijna) niet meer aan wennen. :mrgreen:
Qua stijfheid onovertroffen.
Eén arm kan net zo stijf zijn.
Kijk naar motoren (b.v. mijn Ducati 1100 :like: ) waar zelfs het achterwiel met aandrijving aan maar één achterarm is bevestigd. En dat zijn heel wat paardenkrachten. Bij de fiets is het enkel het voorwiel zonder aandrijving.

RKN
Forum-lid

RKN 11 okt 2016 08:46

Jaap Telder schreef: Eén arm kan net zo stijf zijn.
1 arm kan stijf genoeg zijn...
Net zo stijf met dezelfde hoeveelheid materiaal gaat em niet worden ;-)

+1 voor de Duc trouwens B-)
(die heeft trouwens ook voor een reden de aandrijving aan de kant vd swingarm zitten ;-))

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 11 okt 2016 09:07

Die Lefty is iconisch, gaaf ding, zeker op een mooie FSI.

@RKN: zeker weten? Stijfheid neemt bij mijn weten kwadratisch toe met de diameter van de buis. Dan lijkt me één dikke buis stijver dan twee dunne buisjes.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie