Pagina 595 van 745

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 17 dec 2014 19:06
door Lcsmet
Paas schreef:....Mij gaat het erom of er kwaliteitsverschil is en zo ja, merken wij dat (prof vs. amateur cq. liefhebber) tijdens dagelijks gebruik?
Ik denk dat heel veel discussies inzake kwaliteit, schromelijk overdreven zijn, ....
zeker kleine verschillen kunnen opmerken tussen de aangehaalde groepen maar dat gaat zeker niet gebeuren voor de andere 98% van de dagelijkse gebruikers!
Alleen mensen welke voor hun beroep, op dagelijkse basis, fietsen/frames/groepen/wielen kunnen vergelijken zullen de subtiele verschillen in rijgedrag,schakelsnelheid, stuurgedrag etc. kunnen opmerken, althans dat lijkt mij.
............
Je stelt een vraag en geeft voor het gemak even zelf het antwoord. :mrgreen:

Vanaf Athena - 105 - Force zijn alle groepen gewoon goed. Als je budget groter is koop je toch gewoon een duurdere (lichter, exotischer materiaal) groep.

Verder is mijn idee dat deze vraag niet in dit topic moet gesteld worden. Maar daar hebben de Pinarello liefhebbers mogelijk een ander idee over.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 17 dec 2014 19:18
door boswielrenner
Wellicht dat je je verschil tussen een echte Dogma en een neppert niet direct voelt, maar als je met beide frames crashed zullen de verschillen groot zijn imho.
De kwaliteit van schakelgroepen is het merken als je gaat schakelen onder belasting. Dus als je klimt, vol sprint ect. en dan schakelt. Ook het verschil in duurzaamheid en hoe snel de materialen verarmen is ook verschillend in de duurdere en goedkopere groepen. Uiteraard is er het nodige verschil in gewicht.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 17 dec 2014 20:23
door ericpeters
De verschillen onderling tussen de neppers zijn al heel groot dat uit zich in:
- passen van onderdelen
- stijfheid op de juiste plaatsen
- gewicht
- afstelbaarheid
- stuur gedrag
- gewicht
- lak kwaliteit
- wel of niet lijken op de echte
- scherpe randjes hier en daar
- veiligheid tijdens zware belasting

Een fiets die hetzelfde uitziet kan compleet anders rijden/aanvoelen en sturen. Maar het hoeft niet persé. De Echte Dogma2 schijt al compleet anders te rijden dan de Dogma 651 en optisch is er weinig verschil.

Maar goed er zijn mensen die voelen alle kleine wijzigingen en er zijn er ook die vinden alles "hetzelfde".

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 17 dec 2014 20:31
door Paas
Iedereen snapt dat er verschil in groepen/wielen etc. zit kwa slijtage, performance etc. Merk je die verschillen, neem dan een kwalitatief betere groep/wielen. Dat laat onverlet dat China steeds beter in staat is kwalitatief goede producten af te leveren. Is de meerprijs van een origineel frame t.o.v. een CC te rechtvaardigen en zo ja, waarom dient dat dan een veelvoud te zijn van een CC. (in dit voorbeeld US$ $700 t.o.v. +/- US$ 5500) We praten over een factor 8 ! Al we dit vertalen naar de autobranche zou in verhouding een Chinese kopie van een BMW 5-Serie 528I AUT8 ongeveer € 7000.00 moeten kosten. Ik hoop dat jullie nu begrijpen dat er iets niet klopt in de prijsstelling aan de kant van Pinarello en/of de kwaliteitseisen van de CC.
Als vervolgens testen uitwijzen dat er nauwelijks verschil te bemerken is tussen beide frames is bovenstaand des te vreemd.

Overigens, als je met een frame crashed maakt het geen verschil of je dat doet met een merk of merkloos frame:

http://www.bustedcarbon.com/

Spit even door de blog met een zekere glimlach, anders wordt 't zo serieus ;-)

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 17 dec 2014 20:34
door daniel1975
Wat is nu je vraag of punt? Ik snap het niet meer.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 17 dec 2014 20:37
door jansen2.0
Dat je te veel betaalt voor een echte dogma?

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 17 dec 2014 20:45
door dieseltje
Ik snap ook niets van dit betoog. Ook snap ik niets van het feit dat mensen "neppers" willen kopen!

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 17 dec 2014 20:48
door JPAR
Ik snap niet waarom deze discussie in het Pinarello topic plaats moet vinden? Doe dat lekker ergens anders.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 17 dec 2014 21:50
door Lcsmet
JPAR schreef:Ik snap niet waarom deze discussie in het Pinarello topic plaats moet vinden? Doe dat lekker ergens anders.
Would be's die er graag zouden bijhoren maar er niet de centen voor over hebben en hier dan wat domme vragen komen stellen.

Hoe komt het toch dat Pina fans zich hier telkens aan laten vangen.

@Paas: mogelijk had je het forum nog iets langer moeten volgen en dan een goede stelling ( jij noemt het een vraag) neerzetten !)

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 17 dec 2014 23:17
door Paas
Vragen jullie je nooit eens af waar je fiets gemaakt wordt?

Ik wel namelijk.

Would be's die er graag zouden bijhoren.............waarbij dan ?

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 18 dec 2014 08:50
door Jaap Telder
Paas schreef:Vragen jullie je nooit eens af waar je fiets gemaakt wordt?

Ik wel namelijk.

Would be's die er graag zouden bijhoren.............waarbij dan ?
Jou vraag/stelling is op het fiets forum al ruim 10 jaar oud en al tig keer beantwoord en bediscussieerd in de topics hier. Jij bent de zoveelste op rij die weer opnieuw begint. We weten het nu wel.
Je loopt een beetje achter...... 8-)

Probeer het eens in het Specialized, Cipollini, Cannondale, Cervélo, Time of BMC topic.
Hiervan zijn ook Chinese vervalsingen gemaakt en aangeboden op Aliexpress en Alibaba.
Misschien weten ze het daar nog niet :lol:

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 18 dec 2014 09:56
door boswielrenner
+1