Bianchi
Ah, een medestander!
Haha. Ja, daar zie je het ook veel bij de profs, nog steeds.
Hier is de Bianchi in nettere feestkledij met 46mm Vittoria's:
Haha. Ja, daar zie je het ook veel bij de profs, nog steeds.
Hier is de Bianchi in nettere feestkledij met 46mm Vittoria's:
+1
Vind het ook wel iets hebben zo! Alleszins beter dan die inspiratieloze matzwarte fietsen.
Alleen die velghoogte is een beetje "too much" voor mij. Ik rijd zelf met 6cm hoge velgen, en hoger moet het echt niet zijn voor mij, anders zou ik me onveilig beginnen voelen als het waait
Ik heb eerder dit jaar een Bianchi Oltre XR 4 disc gekocht, afgemonteerd met Ultegra di2. Prachtige fiets, echt magnifiek om er mee op pad te gaan. Ik loop echter tegen het probleem aan dat ik bijzonder veel flex ervaar in het bottom bracket gebied. Dit is met name zichtbaar als ik voor op het grote verzet rij (52 tands). Als ik dan kracht uitoefen kan ik het grote kettingblad zien buigen richting de kooi van de voorderailleur. Met name als ik op het 11 of 12 kransje de fiets eens even van links naar rechts gooi is de ketting hevig aan het schuren tegen de voorderailleur.
Nu begrijp ik dat er altijd een hoedanigheid van flex in het BB gebied zal zitten. Maar met slechts ca. 700 watt (wederom in 52 - 11 verzet) buigt het hele zwikje al zodanig dat het luide en irritante schurende geluid van de ketting tegen de voorderailleur niet te voorkomen is met afstel marges die nog te verantwoorden zijn. Ik ben een fietser die met name het sprint-werk leuk vind en aardig wat kracht in de benen heeft. Maar met het zojuist besproken mankement durf ik niet volle bak te gaan. Tijd om hier dus wat aan te gaan doen.
Ik ben niet onbedreven in het sleutel aan racefietsen, maar aangezien ik alle afstel mogelijkheden zònder succes heb kunnen afvinken heb ik besloten de fiets naar de fietsenmaker te brengen waar ik de fiets heb gekocht.
de FM heeft vervolgens de wat meer specialistische zaken proberen te tackelen. Logischerwijs hebben ze zelf ook met de afstellingen van de voorderailleur gestoeid, maar dit had zoals verwacht geen effect. Vervolgens hebben ze het crankstel gecontroleerd en vervangen, wat ook niet het gewenste effect had. Als laatste hebben ze ook de press fit bottom bracket vervangen, ook dit heeft het probleem niet verholpen.
Nu alle voor de hand liggende zaken zijn gecheckt en/of vervangen lopen ze zelf ook tegen een muur aan. Ze hebben de flex en het daarbij vergezelde schurende geluid ook waargenomen en vinden het zelf ook onacceptabel. Wat nu resteert is dat ze contact opnemen met Bianchi om de kwestie te bespreken en vervolgstappen te gaan bespreken.
Toch vind ik dit zeer opmerkelijk. De reden waarom ik de Bianchi heb gekocht is toch vanwege de lovende reviews over met name het BB gebied. Die zou super stijf moeten zijn. Daarom ben ik toch zeer nieuwsgierig wat er met mijn fiets aan de hand zou zijn. Hij is niet gevallen of gecrasht. Ik ben extreem zuinig op mijn fiets, dit is dan ook direct te zien. De fiets ziet er nog uit als nieuw en zou je zonder ophef terug kunnen schuiven in de showroom.
Hebben jullie ideeën of ervaringen met vergelijkbare issues? Het is een behoorlijke uitgave en ik zit hier toch een beetje mee in mijn maag.
Nu begrijp ik dat er altijd een hoedanigheid van flex in het BB gebied zal zitten. Maar met slechts ca. 700 watt (wederom in 52 - 11 verzet) buigt het hele zwikje al zodanig dat het luide en irritante schurende geluid van de ketting tegen de voorderailleur niet te voorkomen is met afstel marges die nog te verantwoorden zijn. Ik ben een fietser die met name het sprint-werk leuk vind en aardig wat kracht in de benen heeft. Maar met het zojuist besproken mankement durf ik niet volle bak te gaan. Tijd om hier dus wat aan te gaan doen.
Ik ben niet onbedreven in het sleutel aan racefietsen, maar aangezien ik alle afstel mogelijkheden zònder succes heb kunnen afvinken heb ik besloten de fiets naar de fietsenmaker te brengen waar ik de fiets heb gekocht.
de FM heeft vervolgens de wat meer specialistische zaken proberen te tackelen. Logischerwijs hebben ze zelf ook met de afstellingen van de voorderailleur gestoeid, maar dit had zoals verwacht geen effect. Vervolgens hebben ze het crankstel gecontroleerd en vervangen, wat ook niet het gewenste effect had. Als laatste hebben ze ook de press fit bottom bracket vervangen, ook dit heeft het probleem niet verholpen.
Nu alle voor de hand liggende zaken zijn gecheckt en/of vervangen lopen ze zelf ook tegen een muur aan. Ze hebben de flex en het daarbij vergezelde schurende geluid ook waargenomen en vinden het zelf ook onacceptabel. Wat nu resteert is dat ze contact opnemen met Bianchi om de kwestie te bespreken en vervolgstappen te gaan bespreken.
Toch vind ik dit zeer opmerkelijk. De reden waarom ik de Bianchi heb gekocht is toch vanwege de lovende reviews over met name het BB gebied. Die zou super stijf moeten zijn. Daarom ben ik toch zeer nieuwsgierig wat er met mijn fiets aan de hand zou zijn. Hij is niet gevallen of gecrasht. Ik ben extreem zuinig op mijn fiets, dit is dan ook direct te zien. De fiets ziet er nog uit als nieuw en zou je zonder ophef terug kunnen schuiven in de showroom.
Hebben jullie ideeën of ervaringen met vergelijkbare issues? Het is een behoorlijke uitgave en ik zit hier toch een beetje mee in mijn maag.
Vreemd, dan zou Dylan Groenewegen dat frame toch finaal doormidden getrapt moeten hebben (voor het gemak even ervan uitgaand dat ze dezelfde frames gebruiken).
Op mijn Infinito nooit dat gevoel gehad trouwens, ben niet echt een lichtgewicht, sprint regelmatig en kan ook wel aardig wat vermogen leveren.
Op mijn Infinito nooit dat gevoel gehad trouwens, ben niet echt een lichtgewicht, sprint regelmatig en kan ook wel aardig wat vermogen leveren.
Zo denk ik er dus ook over en is exact de opmerking die ik richting FM heb gemaakt. Ze zitten zelf ook met de handen in het haar en hebben zoals gezegd contact opgenomen met Bianchi voor verdere hulp.
De scheur is iig niet met het blote oog zichtbaar. Gezien de hoeveelheid flex zou je verwachten dat zo’n scheur wel zichtbaar zou zijn. Ik heb hier geen verstand van maar wellicht dat interne scheurtjes of fabricage foutjes deze speling kunnen veroorzaken. Zoiets zouden ze met een scan snel opgespoord moeten kunnen hebben. Ik weet dat Canyon al hun Carbon onderdelen die ze gebruiken tijdens de bouw van de fiets scannen en vastleggen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Misschien een obvious die al gechecked is door jou en fm... Maar zit je kettingblad goed vast aan je crank?
Bottom bracket vervangen.. Als er geen speling op zat, vind ik vreemd. Want wat voor verschil zou dat gemaakt moeten hebben?
Bottom bracket vervangen.. Als er geen speling op zat, vind ik vreemd. Want wat voor verschil zou dat gemaakt moeten hebben?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013