Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
18 dec 2014 11:54
Paas schreef:Vragen jullie je nooit eens af waar je fiets gemaakt wordt?
Ik wel namelijk.
"off-topic"
Lees je stelling (of is het vraag?) nog eens door.
Met de beste wil van de wereld kan ik daar de vraag "waar wordt mijn Pinarello gemaakt" niet uithalen hoor.
Als je echt alle 595 pagina's gelezen hebt dan weet je ondertussen wel waar Pina's gemaakt worden. Zelfs jouw stelling is al om de zoveel tijd aan bod gekomen maar je kon het blijkbaar niet laten.
Voor de volledigheid jouw startverhaal even integraal overgenomen.
Paas schreef:Dit is geen poging om weer een nieuwe discussie uit te lokken zoals deze reeds in 595 pagina's Pina topic is beschreven.
Na mijn post in het "even voorstellen" topic eens wat verder gelezen (wat heet 595 pagina's) op het Pina topic.
(leuk soms, al dat geruzie) Maar ik heb mij ook eens verder verdiept in het Carbon Copy verhaal, meer in het bijzonder de inbreuk makende Chinese kopiën van gerenomeerde merken zoals,Pinarello, Colnago, Specialized S-Work, Cervelo etc.
Ik weet dat iedereen weleens op Aliexpress o.i.d. speurt naar frames,wielen, zadels enzovoort, Farsport is jullie kwa wielen wel bekend lijkt me.
Na even verder zoeken kom je dan de volgende website tegen:
http://www.oem-carbon.com/2015-pinarell ... eap-price/
Tsja, de discussie CC of "The real thing" is hier reeds gevoerd maar wat moet je hier nu tegen doen?
Ik ben absoluut geen kenner m.b.t. Pinarello frames maar een paar foto's vergelijken kan mijns inziens iedereen.
Ook de post van PCutter (even op zijn aangehaalde links klikken en doorlezen) op dit forum zegt veel aangaande de "Industrie".
http://forum.cyclingnews.com/showthread.php?t=17435
Ik ben niet van plan om weer een knuppel in het fietshok te gooien maar ben gewoon benieuwd naar reacties van mensen die hier misschien verder meer van weten en/of hoe jullie hier over denken.
Ik rijd zelf op een Neor (goed genoeg voor mij) en die kom ik op alle CC sites gelukkig niet tegen
Paas schreef:Iedereen snapt dat er verschil in groepen/wielen etc. zit kwa slijtage, performance etc. Merk je die verschillen, neem dan een kwalitatief betere groep/wielen. Dat laat onverlet dat China steeds beter in staat is kwalitatief goede producten af te leveren. Is de meerprijs van een origineel frame t.o.v. een CC te rechtvaardigen en zo ja, waarom dient dat dan een veelvoud te zijn van een CC. (in dit voorbeeld US$ $700 t.o.v. +/- US$ 5500) We praten over een factor 8 ! Al we dit vertalen naar de autobranche zou in verhouding een Chinese kopie van een BMW 5-Serie 528I AUT8 ongeveer € 7000.00 moeten kosten.
Ik hoop dat jullie nu begrijpen dat er iets niet klopt in de prijsstelling aan de kant van Pinarello en/of de kwaliteitseisen van de CC.
Als vervolgens testen uitwijzen dat er nauwelijks verschil te bemerken is tussen beide frames is bovenstaand des te vreemd.
Overigens, als je met een frame crashed maakt het geen verschil of je dat doet met een merk of merkloos frame:
http://www.bustedcarbon.com/
Spit even door de blog met een zekere glimlach, anders wordt 't zo serieus
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
MarcFaFo
- Forum-lid
MarcFaFo
18 dec 2014 23:06
Is het niet handig paas niet te serieus te nemen. Wanneer zijn gewouwel niet wordt beantwoord is het snel afgelopen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
hans66
- Forum-lid
hans66
19 dec 2014 19:28
Een lastig onderwerp. Ik heb er geen enkel probleem mee als iemand een op het oog prachtig raceframe wil kopen voor slechts enkele honderden euro's. Alle waar is naar zijn geld. Dus als dat je budget is dan verwacht je ook niet de kwaliteit of het imago van een echte Pinarello. Toch?
Wat ik echter absoluut niet begrijp is dat de overheden niet veel harder optreden tegen de schaamteloosheid van de kopieën. Inclusief merknaam en logo's. Ongetwijfeld zijn er wetten die dat verbieden. Waarom wordt de naleving niet veel scherper gecontroleerd? Het is 5 jaar geleden dat Microsoft gedwongen werd om meerdere web browsers binnen zijn Windows omgeving aan te bieden; een keuzemenuutje dat door vrijwel alle gebruikers vervolgens gedachteloos weer werd weggeklikt. In Amerika worden miljoenen-rechtszaken aangespannen tegen gebruikers die een filmpje gedownload hebben. Een overheid dus die heilig boontje wil zijn maar niet optreedt tegen schaamteloze vervalsingen. Dat begrijp ik niet. Goedkope fietsen uit het Oosten, prima. Maar dan wel duidelijk herkenbaar als een echte Oosterling graag.
Voor mij is het een no brainer. Een Pinarello is pas een Pinarello als het een Pinarello is. Kost geld ja, maar daarom rijdt ook niet iedereen met de zelfde fiets. Prima. Ieder zijn keus ....
... tenzij ik in mijn onwetendheid de volle Pinarello prijs zou betalen voor een "Pina Als 2 Druppels".
Hoe voorkom je dat? Wie heeft de handleiding hoe een kopie te herkennen?
PS. Heb mijn F8 inmiddels besteld bij een officiële dealer die me bergen vertrouwen geeft.
2003 Merlin Cielo
2016 Colnago C60
-
xytras
- Forum-lid
xytras
19 dec 2014 19:35
dieseltje schreef:Ik snap ook niets van dit betoog. Ook snap ik niets van het feit dat mensen "neppers" willen kopen!
Dat begrijp ik ook niet!
-
Wolfhound32
- Forum-lid
Wolfhound32
20 dec 2014 11:47
Voor de Pina-fans in de buurt van Dronten, Leisureworldshop is tegenwoordig ook Pinarello-dealer en weet van de concurrentiepositie t.o.v. Vos fietsen. Kan dus wel interessant zijn.
(Helaas voor mij niet weggelegd, zo'n dure fiets.)
- Forum-lid HC
Lcsmet
07 jan 2015 22:41
Een Pinarello FP Quattro in maat 55 incl Most monocoque stuur en zadelpen voor 899 Euro.
In deze winkel stond tot deze middag nog een BMC Ipec en een Specialized Roubaix S_Works in promotie, maar die zijn inmiddels verkocht.
En nog een Pinarello Paris in maat 55, incl Most monocoque stuur en zadelpen voor 999 Euro
PS: ik werk niet bij Filipsport, maar iemand zal zo maar een zaakje kunnen doen
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
Jaap Telder
- Forum-lid
Jaap Telder
15 jan 2015 11:05
Mijn nieuwe Pina F8 in opbouw.
Excuus voor de belabberde foto, wanneer hij klaar is komen de goede foto's.
In het echt lijken de karakteristieke vormen beter en mooier in verhouding te zijn dan op een
foto.
Er komt Dura-Ace op, de 10-speed die ik nog heb liggen, en de hoge fullcarbon wielen die er al duizenden kilometers op hebben zitten en nog steeds als nieuw rijden
-
boswielrenner
- Forum-lid
boswielrenner
17 jan 2015 14:52
Mooi Jaap!! Ik weet dat het frame in het echt mooier is dan vaak op de foto's. Veel plezier ermee!!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
peterbolus1
- Forum-lid
peterbolus1
17 jan 2015 16:21
Hele mooie fiets jaap wat voor wielen zijn het?
-
Jaap Telder
- Forum-lid
Jaap Telder
17 jan 2015 17:01
Wielen zij no-name wielen (50mm), heb ik een paar jaar geleden gekocht op E-bay.
Naven zijn Novatec, nog nooit onderhouden en draaien nog steeds probleemloos.
-
koos1978
- Forum-lid
koos1978
17 jan 2015 19:32
Nice!