Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 24 jun 2024 18:56

Wat een vertrouwen in de mensheid weer.

Ik heb al meer dan 10 (race)fietsen verkocht op MP. Een beetje koper wil toch ff op die fiets een klein rondje doen. Lijkt me hartstikke logisch. Je koopt toch zelf ook geen fiets zonder dat ding onder je kont gevoeld te hebben .....

En als ik t niet helemaal vertrouwde fietste ik gewoon ff mee.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jun 2024 20:43

Je hoort te vaak dat het niet goed gaat. Mij niet gezien.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 24 jun 2024 21:35

Voor als je graag diep wil zitten:

https://link.marktplaats.nl/m2112757185 ... ialbuttons

De prijs lijkt mij wat hoog, de staat is niet geweldig, maar heel vaak komt zoiets niet voorbij volgens mij.
Campagnolo Ultra Dork

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 24 jun 2024 21:51

176 ervaringen en gemiddeld met vijf sterren beoordeeld. Met Remko heb je altijd een mooie deal te pakken.

Drkjv
Forum-lid

Gebruikersavatar Drkjv 25 jun 2024 10:02

Se7en schreef: 24 jun 2024 18:05 .. Maatje van mij is laatst van z’n fiets beroofd toen iemand de bocht om ging en niet meer terug kwam...
Was dat maatje van je in bezit van een Canyon Aeroad in turquoise?

Andere forumgangers: uitkijken mocht je deze fiets ergens zien te koop staan.
Volgens mij is die nog niet gevonden.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240620 ... rce=google

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 25 jun 2024 10:36

Nee, was gewoon een simpele Cube met velgremmen. Niks bijzonders aan om zo’n actie te flikken. Nu ik er over nadenk, ik zeg wel laatst maar het is alweer een tijdje geleden. De tijd vliegt.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

marsman
Forum-lid

marsman 25 jun 2024 10:56

Vrouwlief is even geleden ook opgelicht via MP. Toch een verhaal dat ik even wil delen.

Schoenen gevonden voor 7 tientjes. Natuurlijk in Groningen, dus opsturen. Geld overgemaakt (zonder de gelijk oversteken optie, super dom, ja). Maar wij hebben dus wel een bankrekeningnummer, een naam want anders werkt het overmaken niet en de Bank = Rabobank.

Jullie raden, schoenen komen niet aan. Advertentie staat nog netjes op MP. Berichtje gestuurd, geen reply. Volgend bericht met dreigement dat we naar de politie gaan. Reply terug dat we de pot op kunnen en jammer dan. Jullie maken me toch niks. Ik was werkelijk pislink.

Natuurlijk actie ondernomen. Eerst gebeld met de Rabo en verhaal voorgelegd en advies gevraagd. Hun reply liet me werkelijk versteld staan, maar ik snap hoe ze erin staan. Meneer, u bent de zoveelste die belt met hetzelfde verhaal op dit rekeningnummer en naam. Maar helaas, bankgeheim en we mogen verder niks delen. Advies = aangifte doen. Ik nog tegenstribbelen en een suggestie doen dat deze mensen toch heel snel een eenzijdige opzegging vanuit de bank kunnen verwachten, toch? Antwoord terug: 'dan gaan ze toch naar een andere bank of openen ze een nieuwe rekening'. Bizar.

Ik aangifte doen en bellen met de politie. Beste meneer, het spijt ons. Maar we zijn zo onderbezet, dat we voor dit bedrag geen actie kunnen ondernemen. We administreren dit wel en als er x-aantal aangiftes binnenkomen op dit rekeningnummer dan komen we in actie. Maar moeilijk is het wel, want de Rabobank kan geen gegevens met ons delen. Ik viel weer van mijn stoel.

Conclusie, die oplichters op MP hebben gewoon vrij spel. Banken doen niks, politie doet en kan niks. MP is ook niet in staat om hier iets behoorlijks aan te doen. Ik weet nog dat het een advertentie was die al een paar jaar op MP actief was met goede recensies. Ik heb MP nog wel zo'n standaard bericht gestuurd, maar er verder ook niks meer van gehoord.

Je hoort wel eens mensen klagen over de rechtstaat ed, dit is een voorbeeldje denk ik.

Sindsdien wordt er in huize Marsman dus niks meer op MP gekocht tenzij ik het kan zien en ophalen. En verkopen doen we al even niet meer, tenzij het echt de moeite is. Mijn laatste fietsen heb ik verkocht aan intimi voor een leuk prijsje.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 25 jun 2024 12:54

Fraudehelpdesk kan een kleine bijdrage leveren. Als je daar de gegevens volledig invult van deze persoon wordt op een dag z’n bankrekening opgezegd en staat hij op de zwarte lijst. “Een prettig leven verder zonder bankrekening. In Groningen.”
hun fietsen.

derxx
Forum-lid

derxx 25 jun 2024 15:54

Dat sommige mensen dat (mogelijk) gezeik op hun hals halen voor 7 tientjes gaat me echt boven de pet.
Maar als ik iets koop op mp dan haal ik het zelf op, en dan water bij de vis. Zie ik meteen of hetgeen wat ik koop niet stuk is enz. Dan maar niet iets uit Groningen, maar wachten totdat het dichterbij beschikbaar is
Afbeelding

Sulla
Forum-lid

Sulla 25 jun 2024 17:16

Ernie C. schreef: 24 jun 2024 21:35 Voor als je graag diep wil zitten:

https://link.marktplaats.nl/m2112757185 ... ialbuttons

De prijs lijkt mij wat hoog, de staat is niet geweldig, maar heel vaak komt zoiets niet voorbij volgens mij.
Holy sjit!

Hoe zit je daar op :shock:
Ik zou niet eens durven

Afbeelding

rikkert
Forum-lid

rikkert 26 jun 2024 08:09

Dat mensen dat voor 70 tientjes op de hals halen is dom, maar als je ermee wegkomt en je doet het tig keer betaalt het toch lekker uit. Ik heb momenteel 2 fietsen op marktplaats (en het forum hier) staan. Gaat eigenlijk altijd wel goed. Meeste hoeven niet proef te rijden. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk weinig problemen heb met handel op marktplaats. 1 keer een paar zadels gekocht waarvan de staat echt matig was na opsturen. En 1 keer een setje dect-telefoons (wie gebruikt die dingen nog, dus al effe geleden), die naar verzending spoorloos zijn verdwenen (was 25 euro), ik denk echt de schuld van postNL.

Ik koop regelmatig spullen op MP en verkoop ze ook. Meestal gaat het goed en heb ik een goede deal. Daarmee bespaar ik zoveel (en het is duurzamer), dat je af een toe een tegenvaller makkelijk kan hebben. Ja, het voelt klote als je genaaid wordt, maar zet het af tegen de voordelen.

Op facebook krijg je binnen de kortste keren een knakker die dpd wil doen. Dat mensen daar nog intrappen. Overigens vind je op facebook soms mooie partijtjes retro onderdelen. Ooit 2 volvo v70's vol meuk voor 300 euro gekocht, uitgesorteerd, gepoetst en per stuk op marktplaats verkocht. Samen met mijn zoons, als lesje hoe verdien je geld :-). 300 euro winst gemaakt met zijn drieen. Koste veel tijd, maar veel lol mee gehad.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

fietsslak
Forum-lid

Gebruikersavatar fietsslak 26 jun 2024 12:06

Proefritjes kan bij mij alleen met achterlating autosleutels/portemonnee (beetje afhankelijk vd de auto waarmee ze komen ;) )
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

Plaats reactie