Bianchi
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40101
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De vraag is of je maximale stijfheid nodig hebt bij een stuur of dat de huidige sturen al meer dan voldoende zijn.
Less is bore
Het mooie van carbon is dat je bij ruim voldoende stijfheid makkelijk materiaal kan weglaten en dus gewicht kunt besparen en/of aërodynamica kunt toevoegen.
Ik denk niet dat de laatste fiets is met een dergelijk design.
Uiteindelijk zijn ook de meeste anti-schijfrem en dropped chainstay mensen eraan gewend geraakt en durven een dergelijke fiets zelfs mooi te noemen.
Ik denk niet dat de laatste fiets is met een dergelijk design.
Uiteindelijk zijn ook de meeste anti-schijfrem en dropped chainstay mensen eraan gewend geraakt en durven een dergelijke fiets zelfs mooi te noemen.
Campagnolo Ultra Dork
die nieuwe Oltre is niet zo mijn ding, maar dat geldt voor de meeste extremere aero fietsen, bianchi nu geen uitzondering. Ze komen op mij wat te massaal over. Maar voor elk wat wils. Als je dit niks vindt, dan heeft Bianchi zat anders in zijn assortiment. Wat me wel aan staat is dat Bianchi -eindelijk- zelf met een design voor internal cable routing komt, de fiets -eindelijk- opbouwt met eigen componenten, en zo -eindelijk- daar een gewichtsbesparing doorvoert. Ik hoop dat ze die visie in de toekomst in de specialissima doortrekken. Tot die tijd houd ik het bij m'n huidige. Bepaald geen straf
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40101
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die Specialissima is wat mij betreft veruit de mooiere fiets.
De Oltre XR4 vind ik ook nog steeds erg mooi, veel mooier dan de nieuwe. Heb ik ook bij de meeste nieuwe BMW's
De Oltre XR4 vind ik ook nog steeds erg mooi, veel mooier dan de nieuwe. Heb ik ook bij de meeste nieuwe BMW's
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is ook altijd wennen en soms is nieuw gewoon niet mooier.
De S5 heeft ook zo,n stuur, vriend van mij heeft die en ik vind het niet lelijk en technisch is het balhoofd op de S5 gewoon het beste ooit gemaakt.
1x afgested met bouwen en 15K later nog niets aan gedaan, daarnaast staat het stuur altijd recht, ook wel fijn.
Ik vind het niet lelijk, of ik het echt mooi vind is iets anders.
De aero fiets wordt teveel tt de gewone fiets wordt weer mooier vind ik persoonlijk zoals de supersix.
De foil gaat dan nog wel voor een aero frame al vind ik de vorige (nu nog) mooier.
De S5 heeft ook zo,n stuur, vriend van mij heeft die en ik vind het niet lelijk en technisch is het balhoofd op de S5 gewoon het beste ooit gemaakt.
1x afgested met bouwen en 15K later nog niets aan gedaan, daarnaast staat het stuur altijd recht, ook wel fijn.
Ik vind het niet lelijk, of ik het echt mooi vind is iets anders.
De aero fiets wordt teveel tt de gewone fiets wordt weer mooier vind ik persoonlijk zoals de supersix.
De foil gaat dan nog wel voor een aero frame al vind ik de vorige (nu nog) mooier.
De fiets is op zich zoals andere fietsen. Maar dat de stuurpen/het stuur is apart. Het wordt weer wennen. Maar dat was ook het geval voor het "dubbeldekker" stuur van de Canyon Garil.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik vind de vinnen aan de balhoofdbuis gewoon lachwekkend. Dat stuur is nog te doen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Ik ben een groot Bianchi fan en twijfel over deze fiets. Voor mij staat er een Cube in bestelling waar je veel fiets voor je geld krijgt als je gaat vergelijken met de nieuwe Oltre. Een Oltre Pro met Shimano DA kost beduidend meer. Twee Bianchi’s in de kamer is wel gaaf natuurlijk.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Daar heb je wel een punt. De Cube vind ik ook een gave fiets. Het zijn slechts luxe problemen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Eigenzinnig ding, die nieuwe Oltre. Het stuur vind ik zeker niet raar, maar die air deflectors zijn volledig absurd. Hambini analyseert ze in een recente video https://www.youtube.com/watch?v=Pvb8xbtcmM8 en bevestigt dat het marketing fluff is.
Hambini is zelf marketing fluff dus daar schenk ik geen aandacht aan.
Kijk naar een F1 auto en je ziet dat flapjes e.d. aërodynamisch gezien gewoon nut kunnen hebben. Uiteraard zijn het marginal gains in de marge maar dat geldt voor 80% van het aero geneuzel.
Kijk naar een F1 auto en je ziet dat flapjes e.d. aërodynamisch gezien gewoon nut kunnen hebben. Uiteraard zijn het marginal gains in de marge maar dat geldt voor 80% van het aero geneuzel.
Campagnolo Ultra Dork