roeieber schreef:Hoorde van de Cannondale dealer waar ik ben gaan kijken dat enkele 2017 modellen al zo goed als uitverkocht zijn, met weinig zicht op nieuwe batch. Ik vind dat beetje raar, maar ze verkopen schijnbaar liever nee.
Blijft vreemd en het lijkt wel vaker voor te komen.
Ik snap het ook niet, is mij ook niet duidelijk of dit aan de dealer ligt, Cannondale Europe, Cannondale HQ of misschien zelfs wel een beslissing is van de moedermaatschappij Dorel.
Het lijkt er sterk op dat ze veel kansen laten liggen maar dat heb ik door de jaren heen altijd gevonden, veel blijft onbenut.
roeieber schreef:Volgens hem wordt de trend bij de duurdere fietsen dat ze op bestelling gemaakt gaan worden, beetje als bij een auto. Dan zou misschien wel meer maatwerk mogelijk zijn.
Hmm, ik geloof dat niet zo, wie gaat dat dan organiseren, Cannondale zelf?
Dat wordt een logistieke nachtmerrie als je klanten 100% wil bedienen, al die verschillende combi's dat is niet te doen.
In Japan hadden/hebben ze een proef lopen waarbij je inderdaad uit een beperkt assortiment van frames en onderdelen zelf een fiets samen kunt stellen. Maar dat is niet custom build, dat is confectie.
Dan kom je er eigenlijk op uit dat het de FM is die deze optie aan moet bieden.
Dat betekent imho verkoop van losse frames maar dat lijkt dan ook weer zo'n Cannondale dingetje, losse frames zijn er bijna niet.