Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
19 nov 2020 15:15
Ernie C. schreef: ↑19 nov 2020 13:37
Het zou al helpen als we het wat meer op eigen verantwoordelijkheid aan laten komen. Met duidelijke adviezen moet het ook te doen zijn. Dat er juist nu er 'licht aan het eind van de tunnel' gepredikt wordt, er ineens allemaal verplichtingen en verboden in de wet moeten worden opgenomen vind ik wel eng.
Je ziet ook juist door het dwingende karakter, het draagvlak eerder afnemen dan dat je een toename ziet.
Buiten dat is het gewoon jammer. Zonder coronawet en mondkapjesplicht, zouden we er niet slechter voor staan dan nu. Dat zou een mooie dikke middelvinger zijn naar al die (buitenlandse) media die over elkaar heen buitelden om de opstandige Nederlandse volksaard aan te wijzen als de oorzaak van de vroege start van de tweede golf hier.
Nu lijkt het geheel onterecht of die, uit angst voor gezichtsverlies, in alle haast ingevoerde vrijheidsbeperkende maatregelen toch iets gedaan hebben.
+1
Die kolderkapjesverplichting blijft een onding. Het wordt al goed vrijwillig opgevolgd en er is geen enkele (!) afspraak gemaakt over de criteria om dat stomme ding weer af te schaffen. Vooral dat laatste vind ik enorm storend.
Less is bore
-
NicoNB
- Forum-lid
NicoNB
19 nov 2020 15:30
daniel1975 schreef: ↑19 nov 2020 15:15
Die kolderkapjesverplichting blijft een onding. Het wordt al goed vrijwillig opgevolgd en er is geen enkele (!) afspraak gemaakt over de criteria om dat stomme ding weer af te schaffen. Vooral dat laatste vind ik enorm storend.
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd wie daar iets over kan zeggen als het gaat om criteria om een bepaalde maatregelen te mogen afzwakken waar nu zwaardere maatregelen gelden.
Denk bijvoorbeeld aan pathogene druk, durft er iemand te zeggen dat x virusdeeltjes per volume-eenheid acceptabel genoeg zijn. En als je vervolgens kunt aantonen dat je dit kunt realiseren, verandert dan de maatregelen voor die situatie?
Stel ik creëer in de supermarkt een situatie vergelijkbaar met de buitenlucht, mag dat masker dan ook binnen af?
Wat zijn dan de criteria voor die artificiële buitenlucht?
-
Slowracer
- Forum-lid
Slowracer
19 nov 2020 15:38
Ik zie hier een aantal zeer frequente bezoekers die allemaal een eigen mening over corona en de aanpak hebben. Dat mag, maar ik denk dat nog niemand corona gehad heeft. Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe jullie er over gaan denken als je wel zelf (flink) corona gehad hebt? Ga je dan je mening herzien?
Time is on my site.
-
kxlight
- Forum-lid HC
kxlight
19 nov 2020 15:40
daniel1975 schreef: ↑19 nov 2020 15:15
+1
Kan wel wat bedenken hoor... Kapje mag af nadat je gevaccineerd bent...
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
19 nov 2020 16:02
Slowracer schreef: ↑19 nov 2020 15:38
Ik zie hier een aantal zeer frequente bezoekers die allemaal een eigen mening over corona en de aanpak hebben. Dat mag, maar ik denk dat nog niemand corona gehad heeft. Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe jullie er over gaan denken als je wel zelf (flink) corona gehad hebt? Ga je dan je mening herzien?
Totaal niet. Er horen risico's bij het leven en als ik of een van mijn geliefden het zou krijgen en in ernstige vorm of dood gaat is dat zo. Natuurlijk is dat vreselijk.
Ik hoor iedereen dat het veel erger is dan een normale griep, dan vraag ik me af of deze mensen een echte griep hebben gehad en niet gewoon de algehele najaars malaise.
Ik heb 1x echt de griep gehad, lag twee weken op bed en heb me echt zo verschrikkelijk slecht gevoeld. Die twee weken leken wel een half jaar te duren. Nadat het weer een beetje ging na een maand ben ik nog ruim een half jaar kortademig geweest en beperkte conditie, ik was toen 25.
Dat de impact op de zorg hoger is, dat is een ander verhaal.
Ik houd me overigens volledig aan de opgegeven maatregelen en draag al sinds september een mondmasker in openbare binnenruimte.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
19 nov 2020 16:05
+1,
Precies dezelfde ervaringen met griep ook trouwens. Zelf geen corona gehad (denk ik), genoeg mensen in mijn omgeving wel. Eén ziekenhuisopname, bij de rest bleven de klachten zeer beperkt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
kxlight
- Forum-lid HC
kxlight
19 nov 2020 16:45
Vriend van schoonouders overleden (fitte vent mid 60 geen obesitas etc), Collega van mij op IC (50-er), andere collega's ziek, nichtje en vriend ziek, buren besmet.
Tja, je kunt t afdoen als dingen die anders ook voorkomen...
-
patrickvb
- Forum-lid
patrickvb
19 nov 2020 18:13
Mijn mama is gisteren in WZC overleden aan Covid.
84 jaar. Neen, super fit was ze niet meer, maar in normale omstandigheden hadden we nu nog geen uitvaart moeten regelen.
Een collega leeftijdsgenoot lag 33 dagen in het ziekenhuis, waarvan 27 op IZ. Een ander familielid ligt momenteel op IZ.
Zowel in het ziekenhuis als in het WZC is het mortuarium vol.
-
rene
- Forum-lid HC
rene
19 nov 2020 18:14
Onze dochter ( 19 jaar ) heeft het gehad in maart. Heeft ruim 2 weken longontsteking gehad - ook meer dan 2 weken koorts. Koorts met vlagen ; dachten wij dat het beter ging met 37.8 na 3 dagen, was het de 6 dagen er na boven de 38.5 graden. Kon amper de trap oplopen en als ze boven was , was ze versleten / erg moe.
Heeft er ruim 3 maanden nasleep last van gehad met vermoeidheid en toen als toetje nog hartkloppingen gehad. ( bekend corona probleem ). Alles laten onderzoeken - maar gelukkig geen hartafwijking gevonden.
Zoals wasbeer zegt , ziek en vreselijk slecht voelde ze zich.
Maar of wij er anders door zijn gaan leven ( spastisch met mondkapje enz. ) ; Nee niet echt. Zolang de mensen ca 1,5mtr afstand van mij nemen vind ik het prima. Ik vind de remedie van het kabinet veel erger voor de mensen die de gevolgen gaan dragen. Baanverlies - slechte economische ontwikkeling als gevolg hiervan enz.
@Patrickvb - sterkte !!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
NicoNB
- Forum-lid
NicoNB
19 nov 2020 18:49
@patrickvb gecondoleerd en sterkte.
-
RVV
- Forum-lid
RVV
19 nov 2020 18:53
Slowracer schreef: ↑19 nov 2020 15:38
Vul voor Corona de griep in... en ja ik heb 2 keer een zware griep gehad. 2 weken Doodziek en weken lang daarna een washandje geweest.
Zou ik op basis daarvan de maatregelen willen die we nu hebben? Never.
-
RVV
- Forum-lid
RVV
19 nov 2020 18:57
Overigens zijn overlijden van naasten en goede vrienden altijd erg. Ongeacht waar aan. Mijn moeder overleed afgelopen zomer aan kanker.. zonder corona had ze naar alle waarschijnlijk een half jaar tot een jaar extra gehad. Nu werd ze vanwege de corona niet meer behandeld. Het “leed” werkt 2 kanten op.