Canyon
Dit wordt een beetje een topic waar doet de buurman het van.
Ik zie geen relatie tussen de prijs van de fiets en het gebruik. De meeste kopers van een Porsche, Ferarri, Lamborghini enz racen er ook niet professioneel mee en ik denk dat 99% van de €3000+ kopers er alleen voor de lol mee fietst.
Iets meer on topic. De speling in de vork wordt door canyon in orde gemaakt. En het achterwiel (slr wts) dat enorm beschadigd is door 1 regen rit gaat terug naar Mavic. Over de levertijden en communicatie met canyon als ook de after sale service ben ik meer dan tevreden.
Ik zie geen relatie tussen de prijs van de fiets en het gebruik. De meeste kopers van een Porsche, Ferarri, Lamborghini enz racen er ook niet professioneel mee en ik denk dat 99% van de €3000+ kopers er alleen voor de lol mee fietst.
Iets meer on topic. De speling in de vork wordt door canyon in orde gemaakt. En het achterwiel (slr wts) dat enorm beschadigd is door 1 regen rit gaat terug naar Mavic. Over de levertijden en communicatie met canyon als ook de after sale service ben ik meer dan tevreden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06
ik zelf fiets nu een tijdje op een koga supermetro. een zware hybride.
die ik zal blijven gebruiken , en ernaast een mooie racefiets.
ik snap jullie wel 3k+ voor recreatief gebruik.
maar aan de andere kant. ik hoor van veel mensen weer dat 3k weer te duur is voor echte races want stel je voor je crasht.
die ik zal blijven gebruiken , en ernaast een mooie racefiets.
ik snap jullie wel 3k+ voor recreatief gebruik.
maar aan de andere kant. ik hoor van veel mensen weer dat 3k weer te duur is voor echte races want stel je voor je crasht.
Crashen kan overal en ja bij een koers is de kans groter, maar tegenwoordig met alle recreatie ebikers, kids, dieren en auto's maak ik gevaarlijkere dingen mee op de openbare weg.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Tja kunnen wel een economisch model in elkaar draaien om te kijken wie met welk inkomen en gebruik welk fiets mag kopen?
Back on topic: Ik zou niet de Mavic wielen gebruiken met 108kg. Ik denk dag je dan beter af bent met een mooi setje handgespaakte wielen. Mijn ervaring is toch dat dat soort wielen meer zekerheid bieden bij een hoger gewicht en daarnaast als er problemen zijn makkelijker te servicen.
Ook zou ik serieus de CF Endurance overwegen. De geometrie van deze fiets is meer op comfort dan wedstrijd gericht. Dus als je recreatief wil fietsen(en meteen degelijkere wiel erbij) de betere keus naar mijn mening.
Uiteraard als je gevallen bent voor de looks van de SLX laat je niet weerhouden
Back on topic: Ik zou niet de Mavic wielen gebruiken met 108kg. Ik denk dag je dan beter af bent met een mooi setje handgespaakte wielen. Mijn ervaring is toch dat dat soort wielen meer zekerheid bieden bij een hoger gewicht en daarnaast als er problemen zijn makkelijker te servicen.
Ook zou ik serieus de CF Endurance overwegen. De geometrie van deze fiets is meer op comfort dan wedstrijd gericht. Dus als je recreatief wil fietsen(en meteen degelijkere wiel erbij) de betere keus naar mijn mening.
Uiteraard als je gevallen bent voor de looks van de SLX laat je niet weerhouden
@perrush: ik kom van een Ultimate AL af en heb nu een Ultimate CF SL 7.0
Daar de groep + wielen + zadel van verkocht. Nu met DA9000 Fulcrum R1 tubeless, heerlijke fiets, klimt als een raket
Daar de groep + wielen + zadel van verkocht. Nu met DA9000 Fulcrum R1 tubeless, heerlijke fiets, klimt als een raket
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Even benieuwd. Wat merk je als grootste verschil tussen de frames? Maatje van mij twijfelt tussen de CF SL en de AL.bigfloor schreef:@perrush: ik kom van een Ultimate AL af en heb nu een Ultimate CF SL 7.0
Daar de groep + wielen + zadel van verkocht. Nu met DA9000 Fulcrum R1 tubeless, heerlijke fiets, klimt als een raket
klimmen is voor mij niet zo belangrijk. Ben (corrigeer tot : "was") een machtsprinter, dus als er iets belangrijk is is het wel stijfheid. Bergop is alles toch ellende voor mebigfloor schreef:@perrush: ik kom van een Ultimate AL af en heb nu een Ultimate CF SL 7.0
Daar de groep + wielen + zadel van verkocht. Nu met DA9000 Fulcrum R1 tubeless, heerlijke fiets, klimt als een raket
Heb trouwens terug de Al besteld. Vooral owv de force groep. Nu maar hopen dat ik me wat kan intomen en weer niet als een gek begin te trainen - vrouw leest mee -
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06
en hoe zit het met de R-sys velgen? zijn die dan beter? of scheelt het niet zo veel?
@haaldoor: mijn CF SL is bijna een kilo lichter en voelt zowel stijver aan bij volle kracht bergop maar ook comfortabeler op slecht wegdek
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24