Pagina 600 van 1869
Re: Canyon topic
Geplaatst: 08 jun 2014 21:10
door iCanjan
Dit wordt een beetje een topic waar doet de buurman het van.
Ik zie geen relatie tussen de prijs van de fiets en het gebruik. De meeste kopers van een Porsche, Ferarri, Lamborghini enz racen er ook niet professioneel mee en ik denk dat 99% van de €3000+ kopers er alleen voor de lol mee fietst.
Iets meer on topic. De speling in de vork wordt door canyon in orde gemaakt. En het achterwiel (slr wts) dat enorm beschadigd is door 1 regen rit gaat terug naar Mavic. Over de levertijden en communicatie met canyon als ook de after sale service ben ik meer dan tevreden.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 08 jun 2014 21:11
door iCanjan
jsprbcn schreef:Vandaag een Cyclo gereden, en ik heb "slechts" 1 witte Aeroad en 1 zwarte CF SL gezien.
Hier zijn Canyon's nog behoorlijk exclusief.
Welke cyclo was dat?
Re: Canyon topic
Geplaatst: 08 jun 2014 21:46
door jsprbcn
Re: Canyon topic
Geplaatst: 09 jun 2014 02:41
door screenkiller
ik zelf fiets nu een tijdje op een koga supermetro. een zware hybride.
die ik zal blijven gebruiken , en ernaast een mooie racefiets.
ik snap jullie wel 3k+ voor recreatief gebruik.
maar aan de andere kant. ik hoor van veel mensen weer dat 3k weer te duur is voor echte races want stel je voor je crasht.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 09 jun 2014 07:37
door JasperGR
Crashen kan overal en ja bij een koers is de kans groter, maar tegenwoordig met alle recreatie ebikers, kids, dieren en auto's maak ik gevaarlijkere dingen mee op de openbare weg.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 09 jun 2014 08:10
door haaldoor
Tja kunnen wel een economisch model in elkaar draaien om te kijken wie met welk inkomen en gebruik welk fiets mag kopen?
Back on topic: Ik zou niet de Mavic wielen gebruiken met 108kg. Ik denk dag je dan beter af bent met een mooi setje handgespaakte wielen. Mijn ervaring is toch dat dat soort wielen meer zekerheid bieden bij een hoger gewicht en daarnaast als er problemen zijn makkelijker te servicen.
Ook zou ik serieus de CF Endurance overwegen. De geometrie van deze fiets is meer op comfort dan wedstrijd gericht. Dus als je recreatief wil fietsen(en meteen degelijkere wiel erbij) de betere keus naar mijn mening.
Uiteraard als je gevallen bent voor de looks van de SLX laat je niet weerhouden
Re: Canyon topic
Geplaatst: 09 jun 2014 12:20
door bigfloor
@perrush: ik kom van een Ultimate AL af en heb nu een Ultimate CF SL 7.0
Daar de groep + wielen + zadel van verkocht. Nu met DA9000 Fulcrum R1 tubeless, heerlijke fiets, klimt als een raket
Re: Canyon topic
Geplaatst: 09 jun 2014 12:37
door haaldoor
bigfloor schreef:@perrush: ik kom van een Ultimate AL af en heb nu een Ultimate CF SL 7.0
Daar de groep + wielen + zadel van verkocht. Nu met DA9000 Fulcrum R1 tubeless, heerlijke fiets, klimt als een raket
Even benieuwd. Wat merk je als grootste verschil tussen de frames? Maatje van mij twijfelt tussen de CF SL en de AL.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 09 jun 2014 13:32
door perrush
bigfloor schreef:@perrush: ik kom van een Ultimate AL af en heb nu een Ultimate CF SL 7.0
Daar de groep + wielen + zadel van verkocht. Nu met DA9000 Fulcrum R1 tubeless, heerlijke fiets, klimt als een raket
klimmen is voor mij niet zo belangrijk. Ben (corrigeer tot : "was") een machtsprinter, dus als er iets belangrijk is is het wel stijfheid. Bergop is alles toch ellende voor me
Heb trouwens terug de Al besteld. Vooral owv de force groep. Nu maar hopen dat ik me wat kan intomen en weer niet als een gek begin te trainen
- vrouw leest mee -
Re: Canyon topic
Geplaatst: 09 jun 2014 14:54
door screenkiller
en hoe zit het met de R-sys velgen? zijn die dan beter? of scheelt het niet zo veel?
Re: Canyon topic
Geplaatst: 09 jun 2014 16:03
door bigfloor
@haaldoor: mijn CF SL is bijna een kilo lichter en voelt zowel stijver aan bij volle kracht bergop maar ook comfortabeler op slecht wegdek
Re: Canyon topic
Geplaatst: 09 jun 2014 17:00
door iCanjan
Ik heb mijn fietsen verzekert tegen valschade