Betaalbare fietsbril op sterkte
Heb nu sinds een tijdje een Kapvoe, met opticlip en ook glazen op sterkte meebesteld vanuit China. Gewoon een keer de gok genomen en besteld met mijn meest recente oogmeting recept.
Die voldoen gewoon niet helemaal. Het gezichtsveld met zo'n opticlip is al sub optimaal, maar oke.
Maar het zicht zelf is gewoon beroerd tijdens het fietsen en draaien van je hoofd. Er zit iets in (of mist juist iets) waardoor je niet prettig scherp stelt zodra je je ogen draait zonder je hoofd mee te bewegen.
Ofwel alles buiten het centrum van je glazen.
Ben al mijn hele leven brildrager, maar niet echt thuis in de optometrie, dus kan ook niet goed zeggen wat er nu aan mankeert...
Die voldoen gewoon niet helemaal. Het gezichtsveld met zo'n opticlip is al sub optimaal, maar oke.
Maar het zicht zelf is gewoon beroerd tijdens het fietsen en draaien van je hoofd. Er zit iets in (of mist juist iets) waardoor je niet prettig scherp stelt zodra je je ogen draait zonder je hoofd mee te bewegen.
Ofwel alles buiten het centrum van je glazen.
Ben al mijn hele leven brildrager, maar niet echt thuis in de optometrie, dus kan ook niet goed zeggen wat er nu aan mankeert...
Ziet er goed uit. Ik heb er ook net 1 besteld. Zal vast wel horen hoe ik mijn afwijkingen moet doorgeven.
Heb een plus bril en zou eigenlijk ook een stukje leesbril er in willen hebben, maar dat kan ik dan nog wel met plakker oplossen.
Heel benieuwd hoe lang het fotochromatisch gedeelte het vol houd. Met mijn BBB was dat wel met een paar jaar over en uit.
Ook benieuwd of er nog import heffingen op komen.
Heb een plus bril en zou eigenlijk ook een stukje leesbril er in willen hebben, maar dat kan ik dan nog wel met plakker oplossen.
Heel benieuwd hoe lang het fotochromatisch gedeelte het vol houd. Met mijn BBB was dat wel met een paar jaar over en uit.
Die Ali bril?dickw schreef: ↑02 okt 2024 17:11 Ziet er goed uit. Ik heb er ook net 1 besteld. Zal vast wel horen hoe ik mijn afwijkingen moet doorgeven.
Gewoon even een berichtje sturen met je voorschrift.
Ging heel vlot van mij.
-
- Forum-lid HC
Niet alleen het photochromatic gedeelte, maar ook het krasvaste.
Mijn chinese zwembrillen gaan ook niet lang mee. En als een dergelijke bril maar 2 jaar meegaat, is €100 weer niet heel goedkoop. Mijn Oakley op sterkte doet al zeker 5 jaar zijn werk en de lenzen zijn nog als nieuw. (Helaas zijn mijn ogen wel achteruit gegaan)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Volgens mij zijn brillen een goudmijn. Als ik zag hoe snel ik in en uit was bij de opticien en de juiste bril een paar dagen later kreeg kan ik niet anders stellen dan dat brillen overpriced zijn. Volledig geautomatiseerd proces, loopt als een speer.
Less is bore
Dat brillen veelal veel te duur zijn is voor mij wel duidelijk, maar mijn fietsbril kwam wat later doordat er bij de laatste behandeling gezien werd dat er iets niet helemaal goed gegaan was. Dus denk ik dat er ook nog gecontroleerd wordt en niet alles goedgekeurd wordt.daniel1975 schreef: ↑03 okt 2024 07:52 Volgens mij zijn brillen een goudmijn. Als ik zag hoe snel ik in en uit was bij de opticien en de juiste bril een paar dagen later kreeg kan ik niet anders stellen dan dat brillen overpriced zijn. Volledig geautomatiseerd proces, loopt als een speer.
Drie brillen voor de prijs van één is voor mij voldoende bewijs.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik kreeg ook een "gratis" zonnebril erbij.
Less is bore
Ik heb mijn laatste gewone brillen bij Smartbuyglasses besteld. Die zitten in HongKong.
Voor een Oakley op sterkte, 2x verdund betaalde ik daar 153 euro. En ja, het is een echte Oakley
De bril daarvoor kwam ook bij hen vandaan en die zijn gewoon net zo goed als van de lokale opticien. Ook na 3 jaar nog steeds gewoon goed.
Al ben ik aan het nadenken om eventueel m'n lens gewoon te laten vervangen. Maar dat kost zo'n 2000 euro per oog.
Voor een Oakley op sterkte, 2x verdund betaalde ik daar 153 euro. En ja, het is een echte Oakley
De bril daarvoor kwam ook bij hen vandaan en die zijn gewoon net zo goed als van de lokale opticien. Ook na 3 jaar nog steeds gewoon goed.
Al ben ik aan het nadenken om eventueel m'n lens gewoon te laten vervangen. Maar dat kost zo'n 2000 euro per oog.
Maar hoe lever je aan welke sterkte je nodig hebt?dickw schreef: ↑25 sep 2024 15:01 Het gaat om deze bril: https://nl.aliexpress.com/item/1005007532165271.html
prj
Dat doe je dan in een bericht aan de verkoper.prjz schreef: ↑04 okt 2024 11:36Maar hoe lever je aan welke sterkte je nodig hebt?dickw schreef: ↑25 sep 2024 15:01 Het gaat om deze bril: https://nl.aliexpress.com/item/1005007532165271.html
Ik weet alleen niet welke termen ze willen horen, dus maar even de algemene termen gebruikt maar nog geen antwoord ontvangen.