Ik en de kale berg (Mont Ventoux)
[quote="Ramon100"][quote="Le Grimpeur"][quote="Ramon100"]Vorige week heb ik de berg ook beklommen, voor de eerste maal. Vanaf de streep in Bedoin heb ik er 2 uur, 2 minuten en 52 seconden over gedaan. De laatste kilometer heb ik moeten lopen, ja helaas. De 11% stijging op het laatste stuk bleek teveel voor mij met mijn 34-25 als kleinste verzet.
Gemiddelde hartslag: 156
kCal verbruik: 1902[/quote]
Ondanks het stuk lopen, toch nog een nette tijd! Ik ken natuurlijk je leeftijd en conditie niet, maar je moet fietsend toch behoorlijk snel zijn gegaan, want een km lopen kost ook veel tijd.
En nu weet je het ook: 34 x 25 is voor veel mensen een te zwaar verzet voor de Ventoux;)![/quote]
Het kan ook zijn dat het op het eerste stuk te hard ging. Wel moest ik al in het begin van het bos naar de 25. Behalve het dagelijkse woonwerk verkeer van 34 km heb ik geen andere voorbereiding gedaan. Leeftijd? Ik sta op de rand van de 46. Overigens had ik een andere racer willen meenemen, een met een 34-29 als kleinste verzet. Maar omdat ik te weinig kms hierop heb gemaakt, heb ik die thuis gelaten.
Volgend jaar een nieuwe poging voor een betere tijd.
[/quote]
Met een kleiner verzet, echt waar je zal sneller.beter,vlotter enz naar boven rijden. Ik ben boven in 1h14 en in het bos gebruikte ik 34/21, voordien en in het maanlandschap kunnen daar een paar tandjes bij. De laatste km echter moet je weer terugschakelen want die is verschrikkelijk lastig .
De laatste dag reed ik met overschot naar boven op een 34/27-24, in anderhalf uur.
Mijn gemiddeld rpm ligt tussen 82 en 88 op de klim. Ik bedoel dus maar : als je trager gaat is een triple het ideale. Ik blijf hier ,misschien tot vervelens toe, op hameren omdat ik ginder heel veel mensen heb zien stoempen naar boven.
Gemiddelde hartslag: 156
kCal verbruik: 1902[/quote]
Ondanks het stuk lopen, toch nog een nette tijd! Ik ken natuurlijk je leeftijd en conditie niet, maar je moet fietsend toch behoorlijk snel zijn gegaan, want een km lopen kost ook veel tijd.
En nu weet je het ook: 34 x 25 is voor veel mensen een te zwaar verzet voor de Ventoux;)![/quote]
Het kan ook zijn dat het op het eerste stuk te hard ging. Wel moest ik al in het begin van het bos naar de 25. Behalve het dagelijkse woonwerk verkeer van 34 km heb ik geen andere voorbereiding gedaan. Leeftijd? Ik sta op de rand van de 46. Overigens had ik een andere racer willen meenemen, een met een 34-29 als kleinste verzet. Maar omdat ik te weinig kms hierop heb gemaakt, heb ik die thuis gelaten.
Volgend jaar een nieuwe poging voor een betere tijd.
[/quote]
Met een kleiner verzet, echt waar je zal sneller.beter,vlotter enz naar boven rijden. Ik ben boven in 1h14 en in het bos gebruikte ik 34/21, voordien en in het maanlandschap kunnen daar een paar tandjes bij. De laatste km echter moet je weer terugschakelen want die is verschrikkelijk lastig .
De laatste dag reed ik met overschot naar boven op een 34/27-24, in anderhalf uur.
Mijn gemiddeld rpm ligt tussen 82 en 88 op de klim. Ik bedoel dus maar : als je trager gaat is een triple het ideale. Ik blijf hier ,misschien tot vervelens toe, op hameren omdat ik ginder heel veel mensen heb zien stoempen naar boven.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
@timper Wat is je gewicht ??
Ik was 95 kg . Al je volgende keer wat langer daar bent moet je eens met een rugzak , met vulling erin zodat je 95 kg weegt , die klim doen. Eens kijken welk verzet je dan gebruik tegen welk TF .
Ik was 95 kg . Al je volgende keer wat langer daar bent moet je eens met een rugzak , met vulling erin zodat je 95 kg weegt , die klim doen. Eens kijken welk verzet je dan gebruik tegen welk TF .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Ik deed de berg ook vorige week. Na heel wat getwijfel. Ik was met vrienden op vakantie in Zuid-Frankrijk en had de fiets meegenomen. Ik ben intussen 28 en heb al jaren niet echt meer gefietst (werk, zucht...), maar sinds maart dit jaar kan ik het echt niet meer laten. Zo ben ik toen langzaam weer begonnen en heb intussen een kleine 2000 km afgelegd. Op vakantie rijpte het plan om een dagje Ventoux te doen. Mijn beste maat, een lange-afstandsloper, was er 2 jaar geleden eens opgeraakt met een huurfiets (met trippeltje gelukkig ) en daagde me nu uit dit ook te doen.
Een uitdaging sla ik natuurlijk niet snel over . Twijfels had ik natuurlijk wel, ook vanwege de versnelling (ik ben zo iemand die mentaal een triple nog niet ziet zitten...). Voor mijn vakantie had ik mijn vlakke-weg pion nog even laten vervangen en dus reed ik nu met 39x29 rond. In de hoop dat dit voldoende was, zijn we dan richting Bedoin afgezakt. Ik had 's morgens uit schrik voor een hongerklop extra veel gegeten en ook al vanwege een airco die het niet echt deed (en zenuwen??), werd ik wagenziek en verloor ik ongeveer mijn volledige inhoud in Bedoin :-S. Toen heb ik het erop gewaagd om vanuit een fietsenwinkel een Wcup binnen te gieten onder het motto: als deze niet binnenblijft, begin ik er niet aan.
Nadat mijn maat zijn huurfiets onder zijn kont had, zijn we vertrokken. Het was nog voormiddag, maar het was toch al 32 graden. Hij had me al gewaarschuwd dat de eerste 5 km niet als referentie dienen . Gelukkig had ik me dus nog gespaard tot het echt begon in het bos. Ik moest direct naar mijn kleinste tandje en de hartslag ging al snel naar 180 (hoger dan 185 heb ik heb dit jaar nog niet zien gaan). Ik moest wel blijven gasgeven, want als ik trager ging rijden, zou ik volledig stilvallen op mijn (te) grote versnelling.
Ongeveer halverwege het bos haalde mijn vriendin me in met de wagen om drinken aan te geven en tot mijn verbazing zat mijn maat, die ik vanaf het steile stuk had achtergelaten, reeds op de achterbank. Daar putte ik natuurlijk moed uit . Het stuk bos leek maar te blijven duren, mijn hartslag kreeg ik nooit onder de 170, maar ik leek maar niet stuk te gaan.
Eindelijk Chalet Renard. Ik was net een paar 100 m minder steil geweest. Ik kapte nog een halve bus water over mijn hoofd en schakelde naar de 28. Het ging echt niet op. Ik haalde mensen in en om de paar bochten stond er een fotograaf. Het zou belachelijk geweest zijn daar nog op te geven. Bovenaan stond mijn vriendin en mijn maat me op te wachten. Mijn laatste uitdaging was om de laatste gekende bocht helemaal aan de binnenkant te nemen. Dat lukte en uitgeteld kwam ik boven: 1 u 38 bleek mijn tijd. Daar werd ik helemaal euforisch van. Ik had onderweg geen enkele keer naar mijn tijd gekeken, bovenkomen was het enige wat me interesseerde. Ik weet nu al dat dit mijn hoogtepunt van dit jaar blijft . Ik hoop ooit beter getraind terug te gaan met 1 u 30 als ambitie . Ik dacht dat ik mijn eerste berg ooit zou vervloeken, maar het is een ware verslaving geworden ! Afgezien heb ik wel. Ik had nooit gedacht zo lang aan een gemiddelde hartslag van 170 te kunnen rijden zonder afgevoerd te moeten worden...
Een uitdaging sla ik natuurlijk niet snel over . Twijfels had ik natuurlijk wel, ook vanwege de versnelling (ik ben zo iemand die mentaal een triple nog niet ziet zitten...). Voor mijn vakantie had ik mijn vlakke-weg pion nog even laten vervangen en dus reed ik nu met 39x29 rond. In de hoop dat dit voldoende was, zijn we dan richting Bedoin afgezakt. Ik had 's morgens uit schrik voor een hongerklop extra veel gegeten en ook al vanwege een airco die het niet echt deed (en zenuwen??), werd ik wagenziek en verloor ik ongeveer mijn volledige inhoud in Bedoin :-S. Toen heb ik het erop gewaagd om vanuit een fietsenwinkel een Wcup binnen te gieten onder het motto: als deze niet binnenblijft, begin ik er niet aan.
Nadat mijn maat zijn huurfiets onder zijn kont had, zijn we vertrokken. Het was nog voormiddag, maar het was toch al 32 graden. Hij had me al gewaarschuwd dat de eerste 5 km niet als referentie dienen . Gelukkig had ik me dus nog gespaard tot het echt begon in het bos. Ik moest direct naar mijn kleinste tandje en de hartslag ging al snel naar 180 (hoger dan 185 heb ik heb dit jaar nog niet zien gaan). Ik moest wel blijven gasgeven, want als ik trager ging rijden, zou ik volledig stilvallen op mijn (te) grote versnelling.
Ongeveer halverwege het bos haalde mijn vriendin me in met de wagen om drinken aan te geven en tot mijn verbazing zat mijn maat, die ik vanaf het steile stuk had achtergelaten, reeds op de achterbank. Daar putte ik natuurlijk moed uit . Het stuk bos leek maar te blijven duren, mijn hartslag kreeg ik nooit onder de 170, maar ik leek maar niet stuk te gaan.
Eindelijk Chalet Renard. Ik was net een paar 100 m minder steil geweest. Ik kapte nog een halve bus water over mijn hoofd en schakelde naar de 28. Het ging echt niet op. Ik haalde mensen in en om de paar bochten stond er een fotograaf. Het zou belachelijk geweest zijn daar nog op te geven. Bovenaan stond mijn vriendin en mijn maat me op te wachten. Mijn laatste uitdaging was om de laatste gekende bocht helemaal aan de binnenkant te nemen. Dat lukte en uitgeteld kwam ik boven: 1 u 38 bleek mijn tijd. Daar werd ik helemaal euforisch van. Ik had onderweg geen enkele keer naar mijn tijd gekeken, bovenkomen was het enige wat me interesseerde. Ik weet nu al dat dit mijn hoogtepunt van dit jaar blijft . Ik hoop ooit beter getraind terug te gaan met 1 u 30 als ambitie . Ik dacht dat ik mijn eerste berg ooit zou vervloeken, maar het is een ware verslaving geworden ! Afgezien heb ik wel. Ik had nooit gedacht zo lang aan een gemiddelde hartslag van 170 te kunnen rijden zonder afgevoerd te moeten worden...
[quote="who cares"]@timper Wat is je gewicht ??
Ik was 95 kg . Al je volgende keer wat langer daar bent moet je eens met een rugzak , met vulling erin zodat je 95 kg weegt , die klim doen. Eens kijken welk verzet je dan gebruik tegen welk TF .[/quote]
36 jaar oud, 186 cm en 70.5 kg met ongeveer 11000 kms in de benen dat moment.
De tijd was een van mijn doelen dit jaar, net als vorig jaar .
http://connect.garmin.com/activity/38861913
21.5kms/1h14m19sec/166 gemidd hf/ 172 max hf/82 gemidd cadans/ bijna 17.4 km/h gemiddeld.
Op 24 juni 2010 rond 10h15 gestart thv de streep. Heel warm : boven de 30°C.
Om 25 kg stenen in mijn rugzak te steken?? Nee bedankt hoor hehe
TF = trapfrequentie waarschijnlijk ?
Ik ben overtuigd dat ik dan een triple nodig heb om op een gezonde manier naar boven te rijden hoor. Maar ik vind het wel een maf idee hoor, die rugzak hehehe.
Ik was 95 kg . Al je volgende keer wat langer daar bent moet je eens met een rugzak , met vulling erin zodat je 95 kg weegt , die klim doen. Eens kijken welk verzet je dan gebruik tegen welk TF .[/quote]
36 jaar oud, 186 cm en 70.5 kg met ongeveer 11000 kms in de benen dat moment.
De tijd was een van mijn doelen dit jaar, net als vorig jaar .
http://connect.garmin.com/activity/38861913
21.5kms/1h14m19sec/166 gemidd hf/ 172 max hf/82 gemidd cadans/ bijna 17.4 km/h gemiddeld.
Op 24 juni 2010 rond 10h15 gestart thv de streep. Heel warm : boven de 30°C.
Om 25 kg stenen in mijn rugzak te steken?? Nee bedankt hoor hehe
TF = trapfrequentie waarschijnlijk ?
Ik ben overtuigd dat ik dan een triple nodig heb om op een gezonde manier naar boven te rijden hoor. Maar ik vind het wel een maf idee hoor, die rugzak hehehe.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="timper"]
Om 25 kg stenen in mijn rugzak te steken?? Nee bedankt hoor hehe Maar ik vind het wel een maf idee hoor, die rugzak hehehe.
[/quote]
Je kunt er ook lood in doen .
Ik wilde er alleen mee zeggen dat elke vergelijking verduidelijkt moet worden met enkele persoonlijke gegevens zoals lengte / gewicht / leeftijd omdat te gemakkelijk op eigen persoonlijke omstandigheden afgaat .
Om 25 kg stenen in mijn rugzak te steken?? Nee bedankt hoor hehe Maar ik vind het wel een maf idee hoor, die rugzak hehehe.
[/quote]
Je kunt er ook lood in doen .
Ik wilde er alleen mee zeggen dat elke vergelijking verduidelijkt moet worden met enkele persoonlijke gegevens zoals lengte / gewicht / leeftijd omdat te gemakkelijk op eigen persoonlijke omstandigheden afgaat .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
[quote="who cares"][quote="timper"]
Om 25 kg stenen in mijn rugzak te steken?? Nee bedankt hoor hehe Maar ik vind het wel een maf idee hoor, die rugzak hehehe.
[/quote]
Je kunt er ook lood in doen .
Ik wilde er alleen mee zeggen dat elke vergelijking verduidelijkt moet worden met enkele persoonlijke gegevens zoals lengte / gewicht / leeftijd omdat te gemakkelijk op eigen persoonlijke omstandigheden afgaat .
[/quote]
I know. Stel dat ik hetzelfde gewicht heb volgend jaar, maar een mindere conditie dan zal mijn cadans serieus zakken en zal ik toch moeten overwegen om overt te schakelen op een triple
Om 25 kg stenen in mijn rugzak te steken?? Nee bedankt hoor hehe Maar ik vind het wel een maf idee hoor, die rugzak hehehe.
[/quote]
Je kunt er ook lood in doen .
Ik wilde er alleen mee zeggen dat elke vergelijking verduidelijkt moet worden met enkele persoonlijke gegevens zoals lengte / gewicht / leeftijd omdat te gemakkelijk op eigen persoonlijke omstandigheden afgaat .
[/quote]
I know. Stel dat ik hetzelfde gewicht heb volgend jaar, maar een mindere conditie dan zal mijn cadans serieus zakken en zal ik toch moeten overwegen om overt te schakelen op een triple
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie verhalen, snelle tijden waar ik alleen maar van kan dromen, etc, etc. Hulde voor iedereen.
Vind het persoonlijk heel knap als iemand boven komt, ook al moet je verschillende keren stoppen omdat het te zwaar is. Al kom je na 3,5 uur lopend aan, dat getuigd toch van karakter. EN je hebt bovendien een doel om het een andere keer beter/sneller te doen
Als je echter binnen twee kilometer na St. Éstvève (steile gedeelte vanaf de scherpe bocht naar rechts) al af moet stappen moet je jezelf afvragen of het verstandig is om door te gaan. Je moet tenslotte ook weer een keertje naar beneden en als je vermoeid bent zal je niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die een bochtje mist.....
Op zondag 9 mei wilden mijn vriendin (hardloopster) en ik (fietsertje) een poging wagen om cinglé (de drie beklimmingen binnen 24 uur realiseren vanuit Sault, Bédoin en Malaucène) op de tandem te worden. Door het slechte weer (sneeuw, smeltwater, mistral) waren we genoodzaakt om deze poging na de eerste beklimming vanuit Bédoin te staken.
Op donderdag 13 mei hebben wij de poging wel kunnen realiseren en mogen ons nu officieel cinglé = malloot noemen
Wij zijn onderweg tijdens de beklimmingen ook verschillende keren gestopt, omdat eten en drinken niet altijd even soepel ging. Tijdens de afdalingen moesten we regelmatig stoppen om de schijremmen af te laten koelen, want het ging toch vrij hard naar beneden. En ja, het was 's ochtends ook hardstikke koud met al die lekkere ijsrandjes en smeltwater e.d.
Op vrijdag 14 mei is mijn vriendin nog een keertje vanuit Sault naar boven gefietst en kon ik haar een keertje ondersteunen tijdens de beklimming.
Vooraf hadden we wel een ander (MTB) cranckstel op de fiets gemonteerd, waardoor 22-23 het kleinste verzet was. Misschien ook een optie voor anderen die de beklimming te zwaar vinden ?
Ik heb die dag ook behoorlijk wat foto's gemaakt van haar en andere fietsers/fietsters. Als je tussen 12:00 en 13:45 uur vanaf Sault en tussen 13:45 uur tot 14:45 uur vanaf Chalet Reynard naar de top bent gefietst of afgedaald, sta je misschien ook een foto.
Stuur me ff een pm (met beschrijving van je kleur kleding die dag) als dit zo is, dan stuur ik de foto's op waar je misschien opstaat.
Op www.dekaleberg.nl kan je alle informatie vinden over deze berg. Zeker een aanrader voor degene die voor het eerst deze beklimming wagen.
Op de link rechtsboven naar chaletdekaleberg kan je je verhalen posten, ook erg leuk om te doen en voor anderen om te lezen.
Afhankelijk van de weersomstandigheden ter plaatse ga ik (sowieso alleen en misschien met enkele clubmaten als ik ze kan dwingen euh overtuigen) van ca 3 tot 13 september weer naar dit bergje toe om enkele meervoudige beklimmingen proberen te realiseren en in ieder geval een paar fietskennissen op 11 september te ondersteunen tijdens hun allereerste beklimming van een echte berg i.p.v. de viaducten in het vlakke Groningen
Zijn er ook nog anderen die omstreeks die tijd naar de Mont Ventoux of Provence reizen ?
Wellicht interessant om vanwege de reis- en/of verblijfkosten iets af te spreken ?
Heb nog niets geboekt dus zijn er allerlei opties mogelijk.
Heb deze vraag ook in de topic Forumvaria >> Afspraken en meetings geplaatst.
Grt, Aart Keijer
PS Misschien iets voor jou Bruno ? Cinglé ben je al, Galérien kan je dit jaar ook nog worden
Vind het persoonlijk heel knap als iemand boven komt, ook al moet je verschillende keren stoppen omdat het te zwaar is. Al kom je na 3,5 uur lopend aan, dat getuigd toch van karakter. EN je hebt bovendien een doel om het een andere keer beter/sneller te doen
Als je echter binnen twee kilometer na St. Éstvève (steile gedeelte vanaf de scherpe bocht naar rechts) al af moet stappen moet je jezelf afvragen of het verstandig is om door te gaan. Je moet tenslotte ook weer een keertje naar beneden en als je vermoeid bent zal je niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die een bochtje mist.....
Op zondag 9 mei wilden mijn vriendin (hardloopster) en ik (fietsertje) een poging wagen om cinglé (de drie beklimmingen binnen 24 uur realiseren vanuit Sault, Bédoin en Malaucène) op de tandem te worden. Door het slechte weer (sneeuw, smeltwater, mistral) waren we genoodzaakt om deze poging na de eerste beklimming vanuit Bédoin te staken.
Op donderdag 13 mei hebben wij de poging wel kunnen realiseren en mogen ons nu officieel cinglé = malloot noemen
Wij zijn onderweg tijdens de beklimmingen ook verschillende keren gestopt, omdat eten en drinken niet altijd even soepel ging. Tijdens de afdalingen moesten we regelmatig stoppen om de schijremmen af te laten koelen, want het ging toch vrij hard naar beneden. En ja, het was 's ochtends ook hardstikke koud met al die lekkere ijsrandjes en smeltwater e.d.
Op vrijdag 14 mei is mijn vriendin nog een keertje vanuit Sault naar boven gefietst en kon ik haar een keertje ondersteunen tijdens de beklimming.
Vooraf hadden we wel een ander (MTB) cranckstel op de fiets gemonteerd, waardoor 22-23 het kleinste verzet was. Misschien ook een optie voor anderen die de beklimming te zwaar vinden ?
Ik heb die dag ook behoorlijk wat foto's gemaakt van haar en andere fietsers/fietsters. Als je tussen 12:00 en 13:45 uur vanaf Sault en tussen 13:45 uur tot 14:45 uur vanaf Chalet Reynard naar de top bent gefietst of afgedaald, sta je misschien ook een foto.
Stuur me ff een pm (met beschrijving van je kleur kleding die dag) als dit zo is, dan stuur ik de foto's op waar je misschien opstaat.
Op www.dekaleberg.nl kan je alle informatie vinden over deze berg. Zeker een aanrader voor degene die voor het eerst deze beklimming wagen.
Op de link rechtsboven naar chaletdekaleberg kan je je verhalen posten, ook erg leuk om te doen en voor anderen om te lezen.
Afhankelijk van de weersomstandigheden ter plaatse ga ik (sowieso alleen en misschien met enkele clubmaten als ik ze kan dwingen euh overtuigen) van ca 3 tot 13 september weer naar dit bergje toe om enkele meervoudige beklimmingen proberen te realiseren en in ieder geval een paar fietskennissen op 11 september te ondersteunen tijdens hun allereerste beklimming van een echte berg i.p.v. de viaducten in het vlakke Groningen
Zijn er ook nog anderen die omstreeks die tijd naar de Mont Ventoux of Provence reizen ?
Wellicht interessant om vanwege de reis- en/of verblijfkosten iets af te spreken ?
Heb nog niets geboekt dus zijn er allerlei opties mogelijk.
Heb deze vraag ook in de topic Forumvaria >> Afspraken en meetings geplaatst.
Grt, Aart Keijer
PS Misschien iets voor jou Bruno ? Cinglé ben je al, Galérien kan je dit jaar ook nog worden
Tja, besmet met het Mont Ventoux Virus....... is daar echt (g)een medicijn voor ?
http://montventouxvirus.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://montventouxvirus.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="keijertje"]Mooie verhalen, snelle tijden waar ik alleen maar van kan dromen, etc, etc. Hulde voor iedereen.
Vind het persoonlijk heel knap als iemand boven komt, ook al moet je verschillende keren stoppen omdat het te zwaar is. Al kom je na 3,5 uur lopend aan, dat getuigd toch van karakter. EN je hebt bovendien een doel om het een andere keer beter/sneller te doen
Als je echter binnen twee kilometer na St. Éstvève (steile gedeelte vanaf de scherpe bocht naar rechts) al af moet stappen moet je jezelf afvragen of het verstandig is om door te gaan. Je moet tenslotte ook weer een keertje naar beneden en als je vermoeid bent zal je niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die een bochtje mist.....
Op zondag 9 mei wilden mijn vriendin (hardloopster) en ik (fietsertje) een poging wagen om cinglé (de drie beklimmingen binnen 24 uur realiseren vanuit Sault, Bédoin en Malaucène) op de tandem te worden. Door het slechte weer (sneeuw, smeltwater, mistral) waren we genoodzaakt om deze poging na de eerste beklimming vanuit Bédoin te staken.
Op donderdag 13 mei hebben wij de poging wel kunnen realiseren en mogen ons nu officieel cinglé = malloot noemen
Wij zijn onderweg tijdens de beklimmingen ook verschillende keren gestopt, omdat eten en drinken niet altijd even soepel ging. Tijdens de afdalingen moesten we regelmatig stoppen om de schijremmen af te laten koelen, want het ging toch vrij hard naar beneden. En ja, het was 's ochtends ook hardstikke koud met al die lekkere ijsrandjes en smeltwater e.d.
Op vrijdag 14 mei is mijn vriendin nog een keertje vanuit Sault naar boven gefietst en kon ik haar een keertje ondersteunen tijdens de beklimming.
Vooraf hadden we wel een ander (MTB) cranckstel op de fiets gemonteerd, waardoor 22-23 het kleinste verzet was. Misschien ook een optie voor anderen die de beklimming te zwaar vinden ?
Ik heb die dag ook behoorlijk wat foto's gemaakt van haar en andere fietsers/fietsters. Als je tussen 12:00 en 13:45 uur vanaf Sault en tussen 13:45 uur tot 14:45 uur vanaf Chalet Reynard naar de top bent gefietst of afgedaald, sta je misschien ook een foto.
Stuur me ff een pm (met beschrijving van je kleur kleding die dag) als dit zo is, dan stuur ik de foto's op waar je misschien opstaat.
Op www.dekaleberg.nl kan je alle informatie vinden over deze berg. Zeker een aanrader voor degene die voor het eerst deze beklimming wagen.
Op de link rechtsboven naar chaletdekaleberg kan je je verhalen posten, ook erg leuk om te doen en voor anderen om te lezen.
Afhankelijk van de weersomstandigheden ter plaatse ga ik (sowieso alleen en misschien met enkele clubmaten als ik ze kan dwingen euh overtuigen) van ca 3 tot 13 september weer naar dit bergje toe om enkele meervoudige beklimmingen proberen te realiseren en in ieder geval een paar fietskennissen op 11 september te ondersteunen tijdens hun allereerste beklimming van een echte berg i.p.v. de viaducten in het vlakke Groningen
Zijn er ook nog anderen die omstreeks die tijd naar de Mont Ventoux of Provence reizen ?
Wellicht interessant om vanwege de reis- en/of verblijfkosten iets af te spreken ?
Heb nog niets geboekt dus zijn er allerlei opties mogelijk.
Heb deze vraag ook in de topic Forumvaria >> Afspraken en meetings geplaatst.
Grt, Aart Keijer
PS Misschien iets voor jou Bruno ? Cinglé ben je al, Galérien kan je dit jaar ook nog worden
[/quote]
Heel graag, maar het zal niets worden Werken...
Veel plezier ginder en hopelijk vind je nog een paar extra klimmers.
Proficiat met uw prestatie ook op die tandem (moet het verhaal nog lezen op chalet de kale berg; maar het komt er zeker van hoor).
groetjes bruno
Vind het persoonlijk heel knap als iemand boven komt, ook al moet je verschillende keren stoppen omdat het te zwaar is. Al kom je na 3,5 uur lopend aan, dat getuigd toch van karakter. EN je hebt bovendien een doel om het een andere keer beter/sneller te doen
Als je echter binnen twee kilometer na St. Éstvève (steile gedeelte vanaf de scherpe bocht naar rechts) al af moet stappen moet je jezelf afvragen of het verstandig is om door te gaan. Je moet tenslotte ook weer een keertje naar beneden en als je vermoeid bent zal je niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die een bochtje mist.....
Op zondag 9 mei wilden mijn vriendin (hardloopster) en ik (fietsertje) een poging wagen om cinglé (de drie beklimmingen binnen 24 uur realiseren vanuit Sault, Bédoin en Malaucène) op de tandem te worden. Door het slechte weer (sneeuw, smeltwater, mistral) waren we genoodzaakt om deze poging na de eerste beklimming vanuit Bédoin te staken.
Op donderdag 13 mei hebben wij de poging wel kunnen realiseren en mogen ons nu officieel cinglé = malloot noemen
Wij zijn onderweg tijdens de beklimmingen ook verschillende keren gestopt, omdat eten en drinken niet altijd even soepel ging. Tijdens de afdalingen moesten we regelmatig stoppen om de schijremmen af te laten koelen, want het ging toch vrij hard naar beneden. En ja, het was 's ochtends ook hardstikke koud met al die lekkere ijsrandjes en smeltwater e.d.
Op vrijdag 14 mei is mijn vriendin nog een keertje vanuit Sault naar boven gefietst en kon ik haar een keertje ondersteunen tijdens de beklimming.
Vooraf hadden we wel een ander (MTB) cranckstel op de fiets gemonteerd, waardoor 22-23 het kleinste verzet was. Misschien ook een optie voor anderen die de beklimming te zwaar vinden ?
Ik heb die dag ook behoorlijk wat foto's gemaakt van haar en andere fietsers/fietsters. Als je tussen 12:00 en 13:45 uur vanaf Sault en tussen 13:45 uur tot 14:45 uur vanaf Chalet Reynard naar de top bent gefietst of afgedaald, sta je misschien ook een foto.
Stuur me ff een pm (met beschrijving van je kleur kleding die dag) als dit zo is, dan stuur ik de foto's op waar je misschien opstaat.
Op www.dekaleberg.nl kan je alle informatie vinden over deze berg. Zeker een aanrader voor degene die voor het eerst deze beklimming wagen.
Op de link rechtsboven naar chaletdekaleberg kan je je verhalen posten, ook erg leuk om te doen en voor anderen om te lezen.
Afhankelijk van de weersomstandigheden ter plaatse ga ik (sowieso alleen en misschien met enkele clubmaten als ik ze kan dwingen euh overtuigen) van ca 3 tot 13 september weer naar dit bergje toe om enkele meervoudige beklimmingen proberen te realiseren en in ieder geval een paar fietskennissen op 11 september te ondersteunen tijdens hun allereerste beklimming van een echte berg i.p.v. de viaducten in het vlakke Groningen
Zijn er ook nog anderen die omstreeks die tijd naar de Mont Ventoux of Provence reizen ?
Wellicht interessant om vanwege de reis- en/of verblijfkosten iets af te spreken ?
Heb nog niets geboekt dus zijn er allerlei opties mogelijk.
Heb deze vraag ook in de topic Forumvaria >> Afspraken en meetings geplaatst.
Grt, Aart Keijer
PS Misschien iets voor jou Bruno ? Cinglé ben je al, Galérien kan je dit jaar ook nog worden
[/quote]
Heel graag, maar het zal niets worden Werken...
Veel plezier ginder en hopelijk vind je nog een paar extra klimmers.
Proficiat met uw prestatie ook op die tandem (moet het verhaal nog lezen op chalet de kale berg; maar het komt er zeker van hoor).
groetjes bruno
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigenlijk zou er op alle klimtijden een handicap verrekening moeten komen (gewicht, leeftijd etc) Dan kom ik met mijn tijd als poldercrosser van 85 kilo ook nog een beetje fatsoenlijk mee met de vlieggewichten
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
[quote="mrcoffee"]Eigenlijk zou er op alle klimtijden een handicap verrekening moeten komen (gewicht, leeftijd etc) Dan kom ik met mijn tijd als poldercrosser van 85 kilo ook nog een beetje fatsoenlijk mee met de vlieggewichten [/quote]
Dan moeten we dit ook gaan doen voor lichtgewichten in de polder :p.
Dan moeten we dit ook gaan doen voor lichtgewichten in de polder :p.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Even weer on topic. Hoe kan ik uitrekenen wat de verbetering in tijd is (theoretisch) als je ipv van een mtb van 11kg met een racefiets van 8kg omhoog gaat? Kun je gewoon het procentuele verschil tussen de 8 en 11 kg nemen?
What makes the boat go faster?