Pagina 7 van 16

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 26 mar 2024 07:58
door rikkert
Ja, dat is inderdaad de andere kant, 6 keer adres veranderen en dan klagen dat het fout gaat. Ik verander inderdaad hoogstens 1 maal het adres. En dat gaat ook niet altijd goed. Maar inderdaad om het een beetje op te nemen voor de bezorgers: if you pay peanuts you get monkeys. Hard werken voor te weinig geld. Overwerk wordt niet betaald, meerdere keren een pakket bezorgen op hetzelfde adres waar niemand thuis is. Tuurlijk, vriendelijkheid kost niks, en als geadresseerde van een pakket kun jij er ook niks aan doen, maar als de hele straat niet thuis was, je nog een keer moet komen voor hetzelfde geld, snap ik een beetje chagrijn van zo'n bezorger ook wel. Daarom pleit ik ook voor korting op bezorgen bij een ophaalpunt en toeslag voor tweede bezorging aan huis. Dan worden mensen zich een beetje bewust van kosten/gevolgen van hun gedrag.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 26 mar 2024 08:34
door leon1
Tja, ik heb misschien zelf ook wel bijgedragen aan de verwarring voor mijn pakket. Nadat het niet op de afgesproken tijd is gekomen kon ik niet meer inschatten wanneer ze dan wel zouden komen. Toen heb ik maar een servicepunt geselecteerd. Dus ja, dan heb je al twee wijzigingen te pakken. Eerst tijd, daarna plaats.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 26 mar 2024 08:56
door Mehekachtohapi
Veranderingen zijn killing voor het proces op één of andere manier. Zelf nadenken door bezorgers is er niet meer bij helaas, maar deels ook begrijpelijk door lage vergoeding per pakketje en hoge werkdruk.
Ervaringen hier? DHL en Postnl betrouwbaar, waar ik een kleine voorkeur heb voor Postnl qua leveringszekerheid en voor DHL als het gaat om communicatie via de app. DPD is hier altijd ellende met vertragingen, slechte communicatie en ophalen bij servicepunt. Ook vaak voorgekomen dat het volgens DPD al is geleverd, maar vervolgens pas de volgende dag komt. UPS ook, maar er zijn weinig partijen meer die dit gebruiken volgens mij.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 26 mar 2024 09:35
door vincent75
PostNL heeft mijn voorkeur. En dan bij voorkeur bij een afhaalpunt. Helaas is deze keuze niet altijd te vinden of beschikbaar, maar waarom is mij een raadsel.
Ooit al eens via UPS een Canyon mtb welke bij een tankstation buiten tegen de gevel aan stond in doos mogen weghalen. Ding was er gewoon neer gepleurt en de tankstation medewerker wist van niets.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 26 mar 2024 09:44
door 0475
vincent75 schreef: 26 mar 2024 09:35 PostNL heeft mijn voorkeur. En dan bij voorkeur bij een afhaalpunt. Helaas is deze keuze niet altijd te vinden of beschikbaar, maar waarom is mij een raadsel.
Wanneer de verzender PostNL gebruikt maar niet de mogelijkheid geeft een afhaalpunt te kiezen: via de PostNL app is het vaak mogelijk om dat alsnog te doen zou gauw de zending is aangemeld bij PostNL.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 26 mar 2024 10:19
door havana
vincent75 schreef: 26 mar 2024 09:35 PostNL heeft mijn voorkeur. En dan bij voorkeur bij een afhaalpunt. Helaas is deze keuze niet altijd te vinden of beschikbaar, maar waarom is mij een raadsel.
Ooit al eens via UPS een Canyon mtb welke bij een tankstation buiten tegen de gevel aan stond in doos mogen weghalen. Ding was er gewoon neer gepleurt en de tankstation medewerker wist van niets.
En als je dan Canyon erop aanspreekt krijg je als antwoord: dat komt door UPS.

Nee Canyon, jij bent verantwoordelijk.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 26 mar 2024 10:40
door daniel1975
Canyon neemt geen verantwoordelijkheid en UPS reageert nergens op. Die zijn gewoon niet te bereiken. Been there, done that.
Bedrijven die met UPS verzenden bestel ik gewoon niks meer. Het is echt niet te doen.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 26 mar 2024 10:58
door havana
Toch knap hoe ze grote partijen aan zich weten te binden: Canyon, Apple, Specialized en vele andere.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 26 mar 2024 11:10
door Kornuit
Na een paar keer een pakket bij de voordeur aan te hebben getroffen en een aangetekend pakket (zonder handtekening) in de brievenbus, heb ik de PostNL bezorger er op aangesproken. Natuurlijk was het zijn collega :roll:

Sindsdien ligt het pakket wel op de afgesproken plek in de houtopslag. :like:

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 26 mar 2024 11:20
door rikkert
havana schreef: 26 mar 2024 10:19
vincent75 schreef: 26 mar 2024 09:35 PostNL heeft mijn voorkeur. En dan bij voorkeur bij een afhaalpunt. Helaas is deze keuze niet altijd te vinden of beschikbaar, maar waarom is mij een raadsel.
Ooit al eens via UPS een Canyon mtb welke bij een tankstation buiten tegen de gevel aan stond in doos mogen weghalen. Ding was er gewoon neer gepleurt en de tankstation medewerker wist van niets.
En als je dan Canyon erop aanspreekt krijg je als antwoord: dat komt door UPS.

Nee Canyon, jij bent verantwoordelijk.
Dat blijft wonderlijk he, zij huren een of andere gruizige vervoerder in. Ze kunnen ook een goede inhuren. Dus is het hun probleem. En als het over dure fietsen gaat, zou ik die paar euro meer als bedrijf wel over hebben. Het is geen lading pleepapier.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 26 mar 2024 12:52
door daniel1975
havana schreef: 26 mar 2024 10:58 Toch knap hoe ze grote partijen aan zich weten te binden: Canyon, Apple, Specialized en vele andere.
Eerste gedachte: UPS is goedkoopst.
If you pay peanuts , you get monkeys.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 26 mar 2024 13:46
door jwkeij
Hier gaat het gelukkig vaak goed met bezorgen.
Zo heb ik ooit 3 maanden op banden gewacht... bleken uiteindelijk al 3 weken in de struiken van de buren te liggen, haha.

Maar bekijk het eens van de andere kant: onze 24-uurs maatschappij koopt zich helemaal de vinkentering op het internet. Complete winkelstraten staan hierdoor leeg... Maar wie gaat al die online aankopen bezorgen? Ik spreek vaak collega's van de bezorgdienst: 400 pakketten per dág zijn geen uitzondering. En in nieuwbouwwijken is nooit iemand thuis. Geen wonder dat het in de tuin ligt of op een pakketpunt.