Dat heeft niets met dwepen te maken. Het is gewoon een feit dat veel onderdelen op ali gewoonweg onklopbaar zijn op het vlak van prijs/kwaliteit. Ja, ik weet het, op ethisch vlak is het misschien allemaal niet zo correct. Maar ja, als ik soms tot honderden euro's kan besparen door het op ali te kopen... tja. Ik lees hier soms adviezen over huismerk onderdelen die verkocht worden in Europese shops en die de hemel ingeprezen worden. terwijl je ze soms voor dikwijls minder dan de helft identiek op ali kunt kopen. Je laat je wel meer negatief uit over ali, heb je slechte ervaringen met fietsonderdelen van hen misschien?
Ervaringen met Aliexpress wielen
Als het in europa gemaakt was dan zou het vaak nogwel te verantwoorden zijn (als het niet alleen de naamkosten zijn). Verder heeft kopen in china wel vaak nadelige gevolgen voor de lokale economie hier
Tja, ik heb de vrije markt niet uitgevonden. En als ik vanuit m'n luie zetel met een muisklik een carbon stuurtje van 120 euro kan kopen ipv een 'merkstuur' van 380 euro, dan is voor mij de keuze snel gemaakt hoor. Ik moet immers ook gaan werken voor m'n centen.
Misschien komt dat 'merkstuur' ook wel uit China.jakkel schreef: ↑29 sep 2024 17:50Tja, ik heb de vrije markt niet uitgevonden. En als ik vanuit m'n luie zetel met een muisklik een carbon stuurtje van 120 euro kan kopen ipv een 'merkstuur' van 380 euro, dan is voor mij de keuze snel gemaakt hoor. Ik moet immers ook gaan werken voor m'n centen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
Schrijf marketing maar met hoofdletters. Veruit de grootste post.
En €1.000,= vind ik niet goedkoop uit china. Voor €250,- meer koop ik een vergelijkbare (betere?) set bij Philippos en dan heb ik nog garantie om de hoek. Geen haar op mijn hoofd die dan twijfelt om gewoon in NL te kopen.
En €1.000,= vind ik niet goedkoop uit china. Voor €250,- meer koop ik een vergelijkbare (betere?) set bij Philippos en dan heb ik nog garantie om de hoek. Geen haar op mijn hoofd die dan twijfelt om gewoon in NL te kopen.
Less is bore
Er wordt hier gesproken over een set Elitewheels voor € 525 via Aliexpress en niet over € 1000 Maar vanwege hun zwaarder gewicht dan die van bij Mantel voor € 852 wordt dit door @bakboord1 afgedaan als slechte kwaliteitdaniel1975 schreef: ↑29 sep 2024 18:18 Schrijf marketing maar met hoofdletters. Veruit de grootste post.
Orlok schreef: ↑23 sep 2024 13:16Klopt, via Elitewheels op Aliexpress kom je uit op ong. € 525 incl. verzenden vanuit Spanje.jakkel schreef: ↑23 sep 2024 12:40Te goed om waar te zijn?tommeke14 schreef: ↑22 sep 2024 22:40 Heeft iemand ervaring met deze wielen? Lekker licht en ook qua breedte mooi geschikt voor gravel. Als Mantel het verkoopt zal het geen rotzooi zijn, maar is dit niet te goed om waar te zijn?
https://www.mantel.com/elite-wheels-dri ... ec[]=17111
Ik vind ze nog duur zijn voor een stel Chinese wielen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb het inderdaad zo niet met de chinese handelspraktijken.
En je krijgt liefst ook een Nederlands/Belgisch/West-Europees loon voor je werk.
Zolang we de keuze hebben om Europees te kopen moeten we daar misschien de, soms zelfs niet zo hoge, meerprijs voor betalen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Een origineel Pinarello stuur van 900,- of een china kloon van 200,-….
Less is bore
Je negeert mijn andere bericht met duiding volledig Orlok.Orlok schreef: ↑29 sep 2024 18:28Er wordt hier gesproken over een set Elitewheels voor € 525 via Aliexpress en niet over € 1000 Maar vanwege hun zwaarder gewicht dan die van bij Mantel voor € 852 wordt dit door @bakboord1 afgedaan als slechte kwaliteitdaniel1975 schreef: ↑29 sep 2024 18:18 Schrijf marketing maar met hoofdletters. Veruit de grootste post.
Orlok schreef: ↑23 sep 2024 13:16Klopt, via Elitewheels op Aliexpress kom je uit op ong. € 525 incl. verzenden vanuit Spanje.
Dat is niet chique en zelfs achterbaks!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als het "echte" niet kan dan maar namaak.daniel1975 schreef: ↑29 sep 2024 19:21 Een origineel Pinarello stuur van 900,- of een china kloon van 200,-….
Als dat is hoe we hier in West-Europa verder willen.
Er is imo niets mis met iets niet te kunnen/willen kopen wegens te duur.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend