Je vergeet Venetië!daniel1975 schreef: ↑25 okt 2024 23:00Ik kom graag in Italie, behalve Rome en Firenze.
Je bent daar een wandelende cashmachine en ze doen niet eens de moeite om dat te verstoppen. Zelfs in Napels is het stukken beter (of eigenlijk minder slecht;-) )
Zomervakantie 2025
Courir c'est mourir un peu
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nooit geweest, mede om die reden. Achteraf hadden we dat in de covid jaren moeten doen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Toch viel me dat mee. Het is zeker niet erger dan Amsterdam.
-
- Forum-lid
De meeste mensen die zeggen dat Amsterdam verschrikkelijk is, zullen er niet vaak te vinden zijn. Wat ook logisch is want als ze het leuk hadden gevonden, dan waren ze er vaker geweest, maar dat maakt de uitspraak ook niet heel betrouwbaar. Qua architectuur en cultuur denk ik dat Amsterdam onovertroffen is in Nederland. Doe mij maar een berg, een rustig gelegen strandje, een rivier of een bos, een drukke stad in de zomer(vakantie) is voor mij een nachtmerrie.
Mijn idee is volgend jaar juni vier weken met de auto en een De Waard tent de hort op te gaan. Ik denk dat het Frankrijk en Italië wordt, rustige plekjes opzoeken en hopelijk nog een paar mooie ritjes op de racefiets. Even kijken hoeveel tijd ik daarvoor nu we voor het eerst voor een lange periode met z'n drieën op vakantie gaan.
Mijn idee is volgend jaar juni vier weken met de auto en een De Waard tent de hort op te gaan. Ik denk dat het Frankrijk en Italië wordt, rustige plekjes opzoeken en hopelijk nog een paar mooie ritjes op de racefiets. Even kijken hoeveel tijd ik daarvoor nu we voor het eerst voor een lange periode met z'n drieën op vakantie gaan.
- CampaYolo
- Forum-lid
Amsterdam is net ietsje anders dan de rest van Nederland.
Zuid Limburg trouwens ook, maar dat vinden we hier wel leuk met zijn allen.
Dat gezegd hebbende, ik neem mijn vrouw liever mee naar een weekendje Bavikhove dan dat ik voor een andere reden dan het rijks naar Amsterdam ga.
Ander punt, mevrouw yolo heeft mij al meerdere keren op het hart gedrukt om geen vakantie te boeken komend jaar. Kennelijk moet er geschilderd worden.
Prima, maar een weekendje weg blijft er wel in zitten. Dat doen we elk seizoen.
Met de tourstart in noord Frankrijk weet ik al wel waar ik een weekend weg zou willen zijn.
Hotelletje boeken in St. Omer en naar Boulongne fietsen bijvoorbeeld.
Iemand nog tips? want ik denk wel dat ik zeer snel moet boeken.
Dat gezegd hebbende, ik neem mijn vrouw liever mee naar een weekendje Bavikhove dan dat ik voor een andere reden dan het rijks naar Amsterdam ga.
Ander punt, mevrouw yolo heeft mij al meerdere keren op het hart gedrukt om geen vakantie te boeken komend jaar. Kennelijk moet er geschilderd worden.
Met de tourstart in noord Frankrijk weet ik al wel waar ik een weekend weg zou willen zijn.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Architectuur heeft Duitsland in 1940 aardig verziekt in Rotterdam. Kijk even in Delfshaven of oude fotos, dan was Rdam ook schitterend.ColumsbusMJ schreef: ↑30 okt 2024 14:39 De meeste mensen die zeggen dat Amsterdam verschrikkelijk is, zullen er niet vaak te vinden zijn. Wat ook logisch is want als ze het leuk hadden gevonden, dan waren ze er vaker geweest, maar dat maakt de uitspraak ook niet heel betrouwbaar. Qua architectuur en cultuur denk ik dat Amsterdam onovertroffen is in Nederland.
Ik werk onder de rook van Amsterdam, dus krijg (helaas) genoeg mee. Er is een ziekelijk gevoel van superioriteit en arrogantie, vooral onder voetbalfans. Ik heb serieus een collega aan mijn bureau gehad die vorig jaar kwam klagen dat hij gepest werd met de laatste plaats van Ajax. Hoepel op zeg, ik heb net iets te vaak in de jaren ervoor zijn grote mond gehoord over landstitels etc. De gemiddelde Rotterdammer of Hagenees gaat dat anders mee om.
Het is een cultuur die mij, en velen, niet past.
Drukte is idd geen verschil met andere toeristensteden.
Less is bore
ok,
deze zomer gaan we waarschijnlijk niet al te ver.
We hebben namelijk een border collie puppy en ver reizen zal er nog niet bij zijn (denken we)
we denken vooral om eens Nederland te verkennen.
Regio friesland, kleinere campings, hond toegelaten, ... vooral rustig.
fiets gaat mee, plek genoeg om te fietsen zou ik zeggen
deze zomer gaan we waarschijnlijk niet al te ver.
We hebben namelijk een border collie puppy en ver reizen zal er nog niet bij zijn (denken we)
we denken vooral om eens Nederland te verkennen.
Regio friesland, kleinere campings, hond toegelaten, ... vooral rustig.
fiets gaat mee, plek genoeg om te fietsen zou ik zeggen
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
Aan de kust heb je ook in vestingstadje Gravelines een treffelijk hotel in het stadje zelf en ook 1 vlak aan het strand en niet te duur. Vandaar kun je langs het binnenland naar BSM en langs de kustweg terug, heel mooie streek. In oye plage vind je 2 goede campings, niet ver van zee. Calais is vlak bij. St-Omer heeft ook wel een paar hotels maar nog nooit gelogeerd daar.CampaYolo schreef: ↑30 okt 2024 16:27 Amsterdam is net ietsje anders dan de rest van Nederland.
Indien je gaat kan ik je wel een paar parcours maken en een paar tips geven. Hierbij al Cap gris en blanc Nez, de bunkers Batterie Todt ( met vlak er naast mooie camping) en La Coupole als oorlogsmusea, de meren van Lac d'Ardres om iets te nuttigen, Ambleteuse met zijn Vaubanfort dat bij vloed in zee ligt, Wimereux met zijn oude belle epoquehuizen, Boulogne sur Mer zelf met Nausica en mooie stranden, en verder heb je het oude middeleeuwse ommuurde deel als bovenstad en ook nog het monument ter ere van Napoleon vanwaar je een heel mooi zicht hebt op de Opaalkust en BSM zelf. Nog iets verder weg ommuurde stad Montreuil sur Mer en het mondaine Le Touquet met zijn huizen in retrostijl.
Verleden jaar hebben we in Gravelines gelogeerd, in hotel “Face a la Mer” , vlak aan het strand. Simpele kamers, maar proper en een goed restaurant aan en bijhorend een frituur waar je bvb s’ middags je honger kunt stillen om er dan ’s avonds een lap op te geven .
Hierbij 2 mogelijke ritten maar met vertrek vanaf Ardres tussen BSM en St-Omer gelegen.
Opaalkustroute 99 kms en 900 hm.
https://www.routeyou.com/nl-fr/route/vi ... ute/ardres
Onderwerp: opaalkust 115 kms 15/07/2022
https://www.routeyou.com/nl-fr/route/vi ... ute/ardres
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Advies gevraagd
Zomervakantie 2025 willen we 2,5 week weg vanaf medio juni, zeg de 16e. Liefst op 1 camping in iets van een stacaravan. Elke dag fietsen is geen pre, we willen ook een beetje mooi kunnen wandelen. Komt bij, tegen de zomer is mini Se7en bijna een jaar dus er moet voor hem ook wel iets te doen zijn als in een zwembad ofzo. Leuk stadje/dorpje die een beetje actief is is fijn.
Mooi weer garantie heb je nergens maar ik hoop toch tweede helft juni wel goed te zitten.
Heb gedacht om weer Colporteur in Bourg te boeken maar ik weet niet of het daar ook echt leuk leuk is voor bijna drie weken.
Zit nu te kijken naar Bourg-st Maurice of iets naar boven Annecy al vind ik dat laatste iets te toeristisch wat ik weet uit eerdere ervaring toen ik er was.
Frankrijk staat overigens niet vast, vrouw heeft het steeds over Oostenrijk.
Heeft er iemand nog een gouden tip op basis van ervaring?
Samengevat: medio juni ca 3wk, met een 1-jarige, gebied waar je kunt fietsen en kunt wandelen maar ook leuke stadjes/dorpjes kan bezoeken.
Zomervakantie 2025 willen we 2,5 week weg vanaf medio juni, zeg de 16e. Liefst op 1 camping in iets van een stacaravan. Elke dag fietsen is geen pre, we willen ook een beetje mooi kunnen wandelen. Komt bij, tegen de zomer is mini Se7en bijna een jaar dus er moet voor hem ook wel iets te doen zijn als in een zwembad ofzo. Leuk stadje/dorpje die een beetje actief is is fijn.
Mooi weer garantie heb je nergens maar ik hoop toch tweede helft juni wel goed te zitten.
Heb gedacht om weer Colporteur in Bourg te boeken maar ik weet niet of het daar ook echt leuk leuk is voor bijna drie weken.
Zit nu te kijken naar Bourg-st Maurice of iets naar boven Annecy al vind ik dat laatste iets te toeristisch wat ik weet uit eerdere ervaring toen ik er was.
Frankrijk staat overigens niet vast, vrouw heeft het steeds over Oostenrijk.
Heeft er iemand nog een gouden tip op basis van ervaring?
Samengevat: medio juni ca 3wk, met een 1-jarige, gebied waar je kunt fietsen en kunt wandelen maar ook leuke stadjes/dorpjes kan bezoeken.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Zomervakantie 2025 geboekt.
De eerste week Vinsobres in de Drôme. Zowat 20 km van Malaucène. Dus de Ventoux staat zeker op het programma.
Daarna een weekje naar de Vogezen, dichtbij de Col de la Schlucht. Dat was in 2017 m'n eerste echte col en die beviel wel, ondanks wat drukker verkeer. Maar er ligt nog genoeg moois in de buurt
Vakantie wordt voor mij steeds meer even ontsnappen aan de drukte van het leven.
Het aantal bezoeken loopt terug, het aantal fietsritten loopt op, maar vooral zoeken we steeds meer een huisje dat baadt in de mooie natuur en de rust die daar bijkomt.
Dit is de gite in de Vogezen... Dichtbij een stadje, maar middenin het groen
De eerste week Vinsobres in de Drôme. Zowat 20 km van Malaucène. Dus de Ventoux staat zeker op het programma.
Daarna een weekje naar de Vogezen, dichtbij de Col de la Schlucht. Dat was in 2017 m'n eerste echte col en die beviel wel, ondanks wat drukker verkeer. Maar er ligt nog genoeg moois in de buurt
Vakantie wordt voor mij steeds meer even ontsnappen aan de drukte van het leven.
Het aantal bezoeken loopt terug, het aantal fietsritten loopt op, maar vooral zoeken we steeds meer een huisje dat baadt in de mooie natuur en de rust die daar bijkomt.
Dit is de gite in de Vogezen... Dichtbij een stadje, maar middenin het groen