vivo schreef:Een scherpe satirische grap kan nooit een fatsoensregel overtreden naar mijn mening. Ik stel dus, waneer je lacht over grappen is er geen fatsoensregel overtreding.
Het gaat mij om acties zoals het opschrijven van volledige namen van verdachten en het tonen van foto's, zonder goede reden, behalve sensatiezucht. Hetzelfde met het tonen van het filmpje van een dronken studente die voor heel Nederland in haar hemd staat of massaal onderzoeken/peilingen in de war schoppen. Dat heeft allemaal niets met satire te maken. Je mag het leuk vinden, maar dat maakt het geen satire.
Ik vind het inderdaad niet grappig als mensen worden veroordeeld zonder proces, worden blootgesteld aan bedreigingen & aanvallen of door iets kleins hun leven volledig op de kop gezet zien.
Jij toont met opmerkingen als 'je wordt toch niet zomaar verdachte' en het beoordelen van Duivendak als terrorist zonder een snipper bewijs ook aan dat je een lynch-mentaliteit hebt. Een deel van de Nederlanders zijn heel hard over anderen en praten tegelijkerheid hun eigen asociale gedrag goed (het 'eigen rechter spelen'). Ik heb het idee dat jij ook bij deze narcistische groep hoort.
Even een vraag aan jou. Moet jij niet lachen als je de teksten op Geenstijl leest?
Het is Youp van 't Hek humor. Dus veel schelden & flauwe opmerkingen en dat moet dan leuk zijn. Persoonlijk mis ik de scherpte, zoals je die wel zag/ziet bij Kooten & De Bie, Monty Python, Kopspijkers, Koefnoen en The Onion. Over humor valt niet te twisten en Youp is behoorlijk populair, dus blijkbaar slaat het bij een behoorlijke groep aan. Prima, zolang het bepaalde fatsoensgrenzen niet overschrijdt.
Overigens vind je op Geenstijl tal van normen en waarden. Maar blijkbaar niet de jouwe.
Klopt. De mafia heeft ook normen en waarden. Zijn ook niet de mijne.