Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Evans nieuwe stijl van rijden

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 17 mei 2010 16:31

Ik had het bijna getypt in mijn berichtje idd :) Maar mijn vriend is het niet maar hij is wel authentiek.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 17 mei 2010 18:32

Over de vloek van de kampioenstrui is heel veel gezegd en geschreven. Ergens in 2008 (of 2007?) in WM nog een uitgebreid artikel. Deze 'vloek' lijkt voor Evans inderdaad niet op te gaan, maar ik heb wel altijd geleerd om dat pas te zeggen als de zaken een beetje achter de rug zijn, dus in dit geval als er weer een nieuwe wereldkampioen is... duurt nog zeker 4 maanden toch? ;)

@Bottecchia, hoe kom je erop? :D

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 17 mei 2010 18:53

Nee net bij de aankomst van de 9e etappe... Evans gaat gewoon meesprinten :) Masterly!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 17 mei 2010 19:17

Ja inderdaad, hoe kansloos :rolleye:

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 mei 2010 19:28

Geweldig, hoe Evans ging meesprinten.

Je krijgt bijna sympathie voor onze strontvlieg.

louise
Forum-lid
Contact

louise 17 mei 2010 20:37

Hij noemt het zelf geen sprinten, hoor. Hij twitterde (verrassend snel na de finish):

@CadelOfficial Me? Lead out a sprint?-followed a strong attack in the last km that didn't last
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2010 21:02

Hahahahaha, sterk gevonden!!

Feit blijft wel dat hij nu aantrekkelijker koerst dan dat hij de afgelopen jaren heeft gedaan. Maar zodra hij begint te piepen....oh sorry... ik bedoel praten natuurlijk, is de euforie snel weer verdwenen ;)
Less is bore

daanilio
Forum-lid

daanilio 18 mei 2010 00:38

Amclassic-fan schreef:
Daanilio schreef:Wat ik nooit zal vergeten is de keer dat hij in het wiel van Gesink de gehele MV opgereden is om in de laatste 100 meter zijn wiel voor het van Gesink te drukken. Er zullen er een heleboel zijn die zeggen dat het slim is en dat het om het winnen gaat maar ik vond en vind dat dat niet hoort. Maar ja.....dat is mijn persoonlijke mening!:-)

Gesink reed voor 't klassement, Evans reed voor de dagzege. Gesink had ook z'n benen stil kunnen houden, maar dat wilde hij niet omdat hij meer tijd wilde pakken.

Normaal zijn dan de ongeschreven regels dat je samenwerkt tot de streep. Zo pakt Gesink meer tijd en heeft Evans de etappezege. Nu was van samenwerken geen sprake, Gesink deed al het werk. Evans heeft zijn doel bereikt maar ik zou nooit op zo'n manier willen winnen. Als ik de hele klim in iemand wiel zit, mag hij de overwinning en bedank ik diegene bovenaan. Misschien ben ik wel te aardig:-)

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 18 mei 2010 01:43

Wielrennen is niet alleen hard fietsen. De tactiek maakt een wezenlijk onderdeel uit van de te voeren strijd.
Basis van een tactiek is mens en middelen. Evans kent zijn tekortkomingen en de kwaliteiten van zijn tegenstanders, dus past hij voor hem de juiste tactiek toe. Met een LA of een AC in de kopgroep tijdens een klim doe hij andere dingen als dat hij met Nibali naar boven rijdt. Dit is slechts een voorbeeld.
Petje af overigens hoe hij vroeger reed en nu rijdt.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

daanilio
Forum-lid

daanilio 19 mei 2010 00:39

de boef van parma schreef:Wielrennen is niet alleen hard fietsen. De tactiek maakt een wezenlijk onderdeel uit van de te voeren strijd.
Basis van een tactiek is mens en middelen. Evans kent zijn tekortkomingen en de kwaliteiten van zijn tegenstanders, dus past hij voor hem de juiste tactiek toe. Met een LA of een AC in de kopgroep tijdens een klim doe hij andere dingen als dat hij met Nibali naar boven rijdt. Dit is slechts een voorbeeld.
Petje af overigens hoe hij vroeger reed en nu rijdt.

Dan had hij dat, mijn inziens, beter af kunnen spreken met Gesink. Hij zou helpen en mocht de etappe winnen. Dat is ook tactisch en niet "sneaky".

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 mei 2010 00:55

Volgens mij vergeet je dat Evans een ploeggenoot had die heel kort in 't klassement stond.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 19 jul 2011 21:12

Tijd om dit topic weer eens omhoog te schoppen. Want Cadel is op weg om zijn grote droom eindelijk te realiseren. Het winnen van de Tour de France.

Tot op heden heeft hij in deze ronde volgens mij nog niets verkeerd gedaan. In de gevaarlijke eerste periode niet in de problemen gekomen en zelfs een etappe gepakt. In de rit naar Luz Ardiden op de slotklim goed doorgetrokken toen hij zag dat hij de concurrentie pijn kon doen en vandaag was hij ook weer op de afspraak. De enige van de favorieten die mee kon met Contador. Volle bak meegedaan en de lastige en natte afdaling in alsof er geen morgen bestond. Zelfs Samuel Sanchez kon 'm niet volgen!

In het verleden ging Evans nog wel eens raar doen als het geel tastbaar werd maar volgens mij is hij dit jaar naast fysiek ook mentaal sterker. Ik denk dat hij zondag in het geel op het podium in Parijs staat.

Plaats reactie