Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wie wint de WP en LBL?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 03 mei 2010 11:25

Op dat moment heeft Kolobnev wel al heel hard meegewerkt in de ontsnapping. Had hij wat ingehouden, dan had hij kunnen winnen. Maar Braeckevelt in de volgwagen mikte ook meer op een tweede plaats uit schrik voor de achtervolgers.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 03 mei 2010 12:01

de zwarten schreef:Op dat moment heeft Kolobnev wel al heel hard meegewerkt in de ontsnapping. Had hij wat ingehouden, dan had hij kunnen winnen. Maar Braeckevelt in de volgwagen mikte ook meer op een tweede plaats uit schrik voor de achtervolgers.


Oh dat is zeker waar, als hij zich had gespaard had hij minder scheel gekeken. Maar Gilbert, Evans en Valverde zaten er heel vlak achter, echt inhouden konden Vinbo en kolobnev niet.

Misschien heeft Vino gelinkebalt, maar dat idee had ik nou ook weer niet als ik terug denk aan de uitzending. Bovendien is dat niet in lijn met Vino's rijstijl. Wat wel mee zal hebben gespeelt is de ervaring, Vino is een afmaker pur sang (vergelijk de erelijsten maar).

Het klasseverschil is natuurlijk erg groot. Vino is oud, maar heeft natuurlijk wel de Vuelta en LBL gewonen, daarnaast een pak ereplaatsen in grote koersen. Kolobnev wint zelden, hij heeft toch vooral een stel ereplaatsen in WK's e.d op zijn naam. Niet slecht of zo, maar toch wel een heel andere categorie.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 mei 2010 02:48

Uitgezonderd tijdens die 2 bewuste etappes in zijn laatste tour heeft Vino bij mij nooit de indruk gewekt dat hij door bovenmenselijke krachten zijn koersen won. (In tegenstelling tot dopinggenoten als Ricco of Sella). Ik vond het net altijd een vechtersbaas: wat hem vaak net niet de overwinning maar ook regelmatig wel opleverde.

Typische voorbeelden: De laatste etappe in de tour van ..., zijn eerste LBL maar ook de tijd dat hij bij Telekom eerder concurent van Ulrich als teamgenoot was.
Afbeelding

Plaats reactie