Pagina 7 van 11

Geplaatst: 21 apr 2010 22:18
door fdegrove
Hoi,

Deal.:d

Nu kan ik me vergissen maar ik denk dat ik de hele procedure wel al eens een keertje van naaldje tot draadje heb uitgelegd op het forum....

Ciao, ;)

Geplaatst: 21 apr 2010 22:29
door grev047
Hey fdegrove, dat klopt helemaal en nog steeds veel profijt van. Mocht je een cursus gaan geven dan ben ik ook van de partij. Wil hier meer van weten want het rijdt echt super.

Geplaatst: 21 apr 2010 22:41
door fdegrove
Hoi,

Mocht er voldoende interesse voor bestaan dan wil ik daar best wel eens een winteravondje aan besteden.

Deze morgen trouwens 3 nieuwe Veloflex tubes in ontvangst genomen.
Verpakt volgens de regels van de kunst: een enrom karton met daarin netjes de tubes in geplaatst zonder enige plooi. Tot 1 bar opgepompt en wat van die plastic luchtkussentjes her en der. Hoedje af voor Jedi Sports uit Duitsland. :d

2 Veloflex Extreme: 233g en 242g respectievelijk.
1 Veloflex Sprinter 229g.

Deze tubes zijn bestemd om deze zomer een aantal keren (hangt van het weer af) de Ravel Hoegaarden-Namen op en af mee te doen.
Snelheidstraining, zeg maar.

Ciao, ;)

Geplaatst: 21 apr 2010 23:30
door eric69
Hallo,

Fdegrove, ben zeer benieuwd naar je ervaring van met name de extreme.
Was vandaag op de muur van huy en zag er al een paar bij een aantal ploegen op de reservefietsen zitten.
Geweldig mooi om te zien, nu nog even wachten wat jij ervan vindt en dan wil ik er graag ook een set bij jedi gaan bestellen.
Mag ik misschien weten wat je ervoor betaald hebt incl. verzendkosten???
Overigens zie je ontzettend veel veloflexen die bij diverse ploegen omgelabeld zijn, naar bv. Hutchinson...
Alvast bedankt en heel veel plezier ermee,

groetjes,

Eric

Geplaatst: 22 apr 2010 03:13
door fdegrove
Hoi,

Alles inbegrepen 187,00 euro waarvan 12 euro voor UPS standard service.
Het transport is wat meer dan wat ik bv bij Bikepalast betaal maar het aanbod aan Veloflex tubes bij hen is sterk geslonken sinds Rolf Goelz de zaak heeft overgenomen.

Nu goed, de banden zijn pas de fabriek uit dus ik vermoed dat je ze kortelings ook bij Velomotion en met wat geluk ook bij Bikepalast zal aantreffen.

Veloflex maakt inderdaad heel veel tubes voor andere grote namen, Michelin, Hutschinson, Schwalbe, noem maar op. Da's al jaren aan de gang.

De laatste vijf jaren reed ik vrij regelmatig met Veloflex Servizio Corse achter en een Record vooraan en dat ging prima.
Zeer snelle banden alleen in de bochten was het even wennen. Een 20mm tube die eerder naar de 19mm neigt is echt wel op het randje.

Het is de bedoeling om deze zomer de Sprinter achteraan te monteren met eventueel een Record of een Servizio Corse vooraan.
ls de Extreme de evenknie van de Carbon qua lekbestendigheid dan monteer ik voor het gewonere werk, bij manier van spreken, een Extreme vooraan en een Carbon achter.
Maar goed, dat zien we wel als ik al tot al het testen toekom want ik moet de conditie weer van nul opbouwen wegens een achttal maanden out door een zware ontsteking (een flink ei) op het linker zitbotje sinds april vorig jaar....

Hoedanook gaan de tubes eerst een paar maanden de kelder in om de lekbestendigheid te verbeteren en dan maar hopen dat het weer meezit.

Wellicht ga ik ook van de gelegenheid gebruik maken om ook de nieuwe Conti lijm voor carbonvelgen uit te testen, kwestie van te weten waarover we het hebben....

Wat de muur van Hoei betreft, ik heb die vorige zomer een paar keer gedaan. Te voet.....Niet te onderschatten. :p

Ciao, ;)

Geplaatst: 22 apr 2010 18:30
door eric69
Hallo,

Fdegrove, dan wens ik je veel succes met je trainingen en vooral veel gezondheid!!
Hopelijk houdt het zitbotje zich rustig!!
Rij je trouwens alleen maar veloflex of ga je ook wel eens "vreemd" en lijm je er dan wat anders op??
En hoeveel wielsets heb je??
Heb er zelf 2(1 alu en 1 carbon).

Groetjes,

Eric

Geplaatst: 22 apr 2010 22:12
door damocles
Vraagje voor diegenen die tufo sealant gebruiken.

Ik heb gezien dat ik een klein gaatje heb in mijn tube, blijkbaar hebben de meesten gebruikers redelijk tot goede ervaringen met dit produkt.
Maar blijkbaar is deze sealant redelijk stroperig en wordt deze het best ingebracht na het verwijderen van het kleine ventieltje. Nu daar zit juist het probleem. Omdat ik met hoge velgen rij zit dit verscholen in de carbon velg, of maw het kan niet gedemonteerd worden zonder de tube te verwijderen van de velg.
Ik had het idee om te werken met een klein rubber slangetje dat past op de ventielverlenger en op een doseerspuit, maar werkt dit ook? Kan het door het ventiel geduwd worden? Iemand toevallig al eens geprobeerd?

Zijn er andere alternatieven die wel werken, vb Stan's Notubes?

Vittoria Pitstop kan natuurlijk ook gebruikt worden maar daar lees ik minder positieve dingen over, soms wel soms niet....

Bedankt alvast!

Geplaatst: 23 apr 2010 01:05
door morel
damocles schreef:Vraagje voor diegenen die tufo sealant gebruiken.

Zijn er andere alternatieven die wel werken, vb Stan's Notubes?

Vittoria Pitstop kan natuurlijk ook gebruikt worden maar daar lees ik minder positieve dingen over, soms wel soms niet....

Bedankt alvast!


Hoi,

SNT is redelijk vloeibaar en dat schept perspectieven.
Doe als volgt, vul en injectiespuit met 20 gr. SNT en zoek de plaats op de tube waar de lek en/of gaatje in de tube zit en knijp de tube tussen duim en wijsvinger plat zodanig dat je de binnenband ook te pakken hebt.
Of pomp de tube gedeeltelijk op, en steek de injectienaald dan pas in het gaatje van de lek en injecteer de latex in de tube.
Spuit verwijderen en de tube op die plaats naar beneden houden en even flink heen een weer schudden zoals Stan dat laat zien op zijn filmpjes.
Tube een beetje oppompen en zo nodig het schudden een paar keer herhalen.
Succes verzekerd !

Grtz,
Morel.

Geplaatst: 23 apr 2010 01:36
door fdegrove
Hoi,
eric69 schreef:Hallo,

Fdegrove, dan wens ik je veel succes met je trainingen en vooral veel gezondheid!!
Hopelijk houdt het zitbotje zich rustig!!
Rij je trouwens alleen maar veloflex of ga je ook wel eens "vreemd" en lijm je er dan wat anders op??
En hoeveel wielsets heb je??
Heb er zelf 2(1 alu en 1 carbon).

Groetjes,

Eric


Dank je, Eric.
Ha, naast vreemdgaan hebben nu ook vreemdrijden. Een neologisme. :)

Tja, dat gebeurt wel eens maar dan eerder toevallig.
Stel Conti Comps gekregen bij aanschaf van een setje Boras, gemonteerd en een seizoen mee gereden, nu liggen ze na herstelling op een setje Neutrons tot het weer goed zomert.
Ze vallen beter mee op de Neutrons dan op de Boras, kwestie van vertikale stijfheid. Op de Boras zijn ze gewoon bikkelhard.

Ander setje Neutrons aangeschaft vorig jaar, lagen Vitto Evo CXjes op, rijdt goed maar pikt steentjes op als de eksters en, van het een komt het ander, veel te vaak lek dus.
Ik ben er zeker van dat dat lekrijden streekgebonden is, hier is de Limburg en de Ardennen mijn "terrain de jeu" en daar ligt veel te veel silexgruis om de Vittos te laten overleven.
Ze hangen in de kelder tot ik weer een masochistische neiging vertoon en ik ze helemaal op ga rijden...

Met de Veloflexjes kan ik overal te recht.
Als je ze lekrijdt ben je echt door de glasscherven gegaan of iets van die strekking.
Voorts jaag ik die tubes door zowat alles door, van gebetoneerde landwegen tot onverharde veldwegen, ze geven geen krimp.
Niet dat ze niet stuk te krijgen zijn.
Je moet het dan wel toch echt wel gaan zoeken en stadsranden zijn daar de ideale omgeving voor. Voor elke band trouwens.

Wat de wielsets betreft, een setje Bora Ultras, twee setjes Neutrons, een setje Mavic GP4 met Record naven, een setje Mavic Monthlery (of zoiets) met Record naven. Dat wat de tubes betreft.
Voorts nog een viertal setjes voor draadbanden, Mavic, Gipiemme, Campa Eurus en Alex maar die worden de laatse jaren nog nauwelijks gebruikt.

Veel wielen maar behoudens de Boras en de Eurusjes niet veel bijzonders dus. :(

Voila, sorry voor de opsomming maar je hebt erom gevraagd....:p

Ciao, ;)

Geplaatst: 23 apr 2010 02:27
door ericpeters
Als je door veel door het Haspengouwse (zuidoost puntje van Belgisch limburg voor de niet kenners) rijdt dan is het op het moment wel echt hommeles. Ik heb het altijd mooie wegen gevonden maar van vegen hebben de locale overheden daar nog nooit gehoord.
Afgelopen zaterdag reed ik een rondje rond Tongeren en ik had elke 5 km de neiging om te gaan stoppen en mijn bandjes na te kijken. Zoveel grind en split heb ik nog nooit bij elkaar gezien en zodanig verdeeld over de volle breedte dat er geen ontkomen aan is. Ik weet niet of daar veel tegen bestand is.

Geplaatst: 23 apr 2010 04:42
door fdegrove
Hoi,
Zoveel grind en split heb ik nog nooit bij elkaar gezien en zodanig verdeeld over de volle breedte dat er geen ontkomen aan is. Ik weet niet of daar veel tegen bestand is.
Zo zie je maar.
Ben eergister nog door Tongeren gereden vertrekkend vanuit Waremme (Borgworm), rechtsweg richting Luik dan nog eens rechtsaf ter hoogte van het kasteel van Vreren.
Van dan af veld met wat bossen tot Lauw en dan de kaap gezet op Waremme.
Ritje van nog geen 50km.

Ik ben daar met Veloflex banden of tubes nog nooit lekgeredenen en da's precies het sterke punt van die bandjes; natuurlijk spul zoals steentjes enz. zijn geen probleem (pech is pech uiteraard) maar glasscherven en andere stedelijke decadentie zijn vaak fataal.

Op dat gebied scoort een Conti Comp net wat beter (maar ook niet zo veel).
Een Vittoria CX is dan weer echt een "Autobahn" bandje, loopt lekker maar o wee als er wat op het baantje ligt.
Al bij al is het wel merkwaardig. Ik herinner me immers dat ik met de oudere CXjes zowat overal over en door vlamde tot ze tot op de draad waren versleten...

Een goed verstaander heeft het al lang begrepen, die goede oude callicott brekerlagen zijn nog zo dom niet...
Al wat volgt is marketing denk ik zo. Die een of andere Vectranbreker die dan weer in de verkeerde tube beland is niet te nagesproken....

Goed, het is allemaal wat complexer dan ik het laat uitschijnen maar grosso modo..... ?

Ciao, :)

P.S. Heb altijd een tien op tien gekregen voor opstel. ;)

Geplaatst: 23 apr 2010 04:53
door fdegrove
Hoi,
Morel schreef:
damocles schreef:Vraagje voor diegenen die tufo sealant gebruiken.

Zijn er andere alternatieven die wel werken, vb Stan's Notubes?

Vittoria Pitstop kan natuurlijk ook gebruikt worden maar daar lees ik minder positieve dingen over, soms wel soms niet....

Bedankt alvast!


Hoi,

SNT is redelijk vloeibaar en dat schept perspectieven.
Doe als volgt, vul en injectiespuit met 20 gr. SNT en zoek de plaats op de tube waar de lek en/of gaatje in de tube zit en knijp de tube tussen duim en wijsvinger plat zodanig dat je de binnenband ook te pakken hebt.
Of pomp de tube gedeeltelijk op, en steek de injectienaald dan pas in het gaatje van de lek en injecteer de latex in de tube.
Spuit verwijderen en de tube op die plaats naar beneden houden en even flink heen een weer schudden zoals Stan dat laat zien op zijn filmpjes.
Tube een beetje oppompen en zo nodig het schudden een paar keer herhalen.
Succes verzekerd !

Grtz,
Morel.


Dit slaat me met verstomming. :rolleye:
Het lijkt de veearts wel die een morsdood caviaatje wil tot leven wekken. Foei.

Tube demonteren, ventielkopje afschroeven en dan een minimum aan latex inbrengen. 15 a 20 ml volstaan meestal.

Good luck, ;)