nieuwe laptop
HD op een laptop is pure onzin en verkoopmeuk.
Het meeste van de tijd zit je online, ben je met foto's bezig of doe je een spelletje oid. Dat is geen van alle HD footage. Enkel films kun je in HD bekijken maar films kijk je op tv/bioscoop en niet in HD op je laptop.
Of zitten jullie s'avonds samen op de bank met een scherm op schoot Band of brothers in hd te kijken met knispergeluid uit de brakke speakertjes?
Het meeste van de tijd zit je online, ben je met foto's bezig of doe je een spelletje oid. Dat is geen van alle HD footage. Enkel films kun je in HD bekijken maar films kijk je op tv/bioscoop en niet in HD op je laptop.
Of zitten jullie s'avonds samen op de bank met een scherm op schoot Band of brothers in hd te kijken met knispergeluid uit de brakke speakertjes?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lijkt mij dat je dan lekker veel op je scherm kwijt kunt. Of is dat verkeerd bedacht?
Less is bore
[quote="Daniel1975"]En wat vinden we van full hd schermen?
Zoals bijv sony die nu kan leveren op hun 16" schermen. Voegt het iets toe of is de standaard van 768 of 800px hoogte genoeg?[/quote]
Nou hangt er van af wat je wilt gaan doen. Jij 'fotografeert' toch ook al is het met Nikon
Ikzelf werk prive op een ASUS (Pro76SL) met een 17,4'' scherm en vind dat erg prettig als je hoge qualiteit foto's goed wilt bekijken.
Zelfde foto geladen op mijn productie notebook met een 15" scherm en het komt niet eens in de buurt.
Als ik echt groot wil gaan dan gebruikt ik een HDMI aansluiting naar mijn TV/Monitor, een 24 Inch Samsung (T240HD). Dan draai ik 1900X1200. Perfect voor die oplawappers van foto's die uit mijn camera komen (21Mp).
Edit: mijn normale resolutie (dus zonder externe monitor) is 1600X900
Ik heb nog steeds erg goede ogen dus hoe meer er op mijn scherm past...
Erg tevereden met deze ASUS (Pro 76Sl) welke nu bijna een jaar oud is.
Specs:
-Intel Dual Core 2,16Ghz
-4Gig RAM
-Twee bays voor HD (standaard komt die ASUS van me met 1X320Gb)
-Card Reader
-BlueTooth
-512Mb Dedicated VIDEO Memory (NVIDIA 9300M GS).....niet de snelste
-CD/DVD Writer. Tevens BlueRay (read only).
Mvg, Zorro
Zoals bijv sony die nu kan leveren op hun 16" schermen. Voegt het iets toe of is de standaard van 768 of 800px hoogte genoeg?[/quote]
Nou hangt er van af wat je wilt gaan doen. Jij 'fotografeert' toch ook al is het met Nikon
Ikzelf werk prive op een ASUS (Pro76SL) met een 17,4'' scherm en vind dat erg prettig als je hoge qualiteit foto's goed wilt bekijken.
Zelfde foto geladen op mijn productie notebook met een 15" scherm en het komt niet eens in de buurt.
Als ik echt groot wil gaan dan gebruikt ik een HDMI aansluiting naar mijn TV/Monitor, een 24 Inch Samsung (T240HD). Dan draai ik 1900X1200. Perfect voor die oplawappers van foto's die uit mijn camera komen (21Mp).
Edit: mijn normale resolutie (dus zonder externe monitor) is 1600X900
Ik heb nog steeds erg goede ogen dus hoe meer er op mijn scherm past...
Erg tevereden met deze ASUS (Pro 76Sl) welke nu bijna een jaar oud is.
Specs:
-Intel Dual Core 2,16Ghz
-4Gig RAM
-Twee bays voor HD (standaard komt die ASUS van me met 1X320Gb)
-Card Reader
-BlueTooth
-512Mb Dedicated VIDEO Memory (NVIDIA 9300M GS).....niet de snelste
-CD/DVD Writer. Tevens BlueRay (read only).
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="Daniel1975"]Lijkt mij dat je dan lekker veel op je scherm kwijt kunt. Of is dat verkeerd bedacht?[/quote]
Ik zou 't wel kunnen waarderen. Moet 't zelf doen met 1400 bij 900, dat vind ik zelf al stuk fijner dan 1200 x 800. Past mooi veel in een beeldscherm als je full hd resolutie hebt.
Ik zou 't wel kunnen waarderen. Moet 't zelf doen met 1400 bij 900, dat vind ik zelf al stuk fijner dan 1200 x 800. Past mooi veel in een beeldscherm als je full hd resolutie hebt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zorro, vind jij een 17" nog handig dan?
Lijkt mij zo kolossaal.
Ik zit naar deze te kijken: http://www.informatique.nl/976776/sony- ... m1e/h.html
Lijkt mij zo kolossaal.
Ik zit naar deze te kijken: http://www.informatique.nl/976776/sony- ... m1e/h.html
Less is bore
Valt wel mee, ik heb hier namelijk ook een 17" laptop en erg handig met foto's bewerken en andere grafische programma's (SolidW, CorelDRAW). Ik heb 'm dan ook vooral voor m'n studie aangeschaft (Industrial Design).
Echter als je geen grafisch werk van plan bent te gaan doen, KLEINER kopen, want het weegt toch wel wat meer
Echter als je geen grafisch werk van plan bent te gaan doen, KLEINER kopen, want het weegt toch wel wat meer
"Ink the future" | Freelance Ontwerper
[quote="Daniel1975"]Zorro, vind jij een 17" nog handig dan?
Lijkt mij zo kolossaal.
Ik zit naar deze te kijken: http://www.informatique.nl/976776/sony- ... m1e/h.html[/quote]
Vroeg ja naar handigheid dan? Wellicht over het hoofd gezien.
Nee, niet echt 'handig' met 3 kilo
Lijkt mij zo kolossaal.
Ik zit naar deze te kijken: http://www.informatique.nl/976776/sony- ... m1e/h.html[/quote]
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik een paar vrienden die helemaal freak zijn van die half opgegeten appel. En ik moet zeggen best leuk spul al heb ik er niks mee.
Maar die keer dat er een projectbegeleider hopeloos binnen kwam lopen en vertelde dat zijn pc in de soep liep waarna die vriend van mij zei: Tja, ik heb het toch gezegd gewoon een Apple nemen. En s'avonds zelf huilend aan de telefoon hing omdat de zijn Apple gecrasht was. Hilarisch. Geintje koste hem €300,- omdat de garantie 2 maanden verlopen was. En de service schijnt overigens best wel naadje te zijn bij Appel.
Nu we het toch over Apple hebben. Als je een Blackberry hebt met zo'n mooi ''homo hoesje'' is het leuk om dat mooie ''homo hoesje'' een keer aan zo'n Iphone leut te geven. Deze gaat er mee spelen en waarschijnlijk zijn Iphone een keer in jou ''homo hoesje'' steken. Toen ik dat mee maakte was ik bijna de collegezaal uitgestuurd vanwege ''storend gedrag''. Iphone's vinden dat hoesje niet zo prettig.
IK HEB NIETS TEGEN HET MERK APPLE OF HUN PRODUCTEN. Dit zijn mijn gewoon mijn mooie ervaringen met het merk Apple.
Maar die keer dat er een projectbegeleider hopeloos binnen kwam lopen en vertelde dat zijn pc in de soep liep waarna die vriend van mij zei: Tja, ik heb het toch gezegd gewoon een Apple nemen. En s'avonds zelf huilend aan de telefoon hing omdat de zijn Apple gecrasht was. Hilarisch. Geintje koste hem €300,- omdat de garantie 2 maanden verlopen was. En de service schijnt overigens best wel naadje te zijn bij Appel.
Nu we het toch over Apple hebben. Als je een Blackberry hebt met zo'n mooi ''homo hoesje'' is het leuk om dat mooie ''homo hoesje'' een keer aan zo'n Iphone leut te geven. Deze gaat er mee spelen en waarschijnlijk zijn Iphone een keer in jou ''homo hoesje'' steken. Toen ik dat mee maakte was ik bijna de collegezaal uitgestuurd vanwege ''storend gedrag''. Iphone's vinden dat hoesje niet zo prettig.
IK HEB NIETS TEGEN HET MERK APPLE OF HUN PRODUCTEN. Dit zijn mijn gewoon mijn mooie ervaringen met het merk Apple.
[quote="Daniel1975"]Zorro, vind jij een 17" nog handig dan?
[/quote]
Hier een 1920 x 1200 (17") en dat bevalt super. Lekker veel ruimte!
[/quote]
Hier een 1920 x 1200 (17") en dat bevalt super. Lekker veel ruimte!
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- daniel1975
- Forum-lid HC
[quote="ZorroI"][quote="Daniel1975"]Zorro, vind jij een 17" nog handig dan?
Lijkt mij zo kolossaal.
[/quote]
Ik sleep hem toch niet vaak mee, dus halve kg meer of minder vind ik niet zo boeiend.
Lijkt mij zo kolossaal.
[/quote]
Ik sleep hem toch niet vaak mee, dus halve kg meer of minder vind ik niet zo boeiend.
Less is bore