'Kamikazefiets' baart politie zorgen
Hoi,
Bottom line. Dit gaat grote ongelukken geven aangezien het nu een 'trend' lijkt te worden en trends worden vaak gevolgd door personen die alleen maar trendie willen zijn.
Piet of Truus zitten bijna nooit op een fiets (laat staan in het Amsterdamse verkeer) en moeten ook een fixie hebben.
Zet de verbanddoos alvast maar klaar.
Bijna niemand is gewend aan een fixie en zeker niet op de openbare weg. 'Remmen' staan vast wel ergens in de wet omschreven.
Tja, een muur of auto is ook een manier om te remmen
Live fast, die young.
Zorro
Bottom line. Dit gaat grote ongelukken geven aangezien het nu een 'trend' lijkt te worden en trends worden vaak gevolgd door personen die alleen maar trendie willen zijn.
Piet of Truus zitten bijna nooit op een fiets (laat staan in het Amsterdamse verkeer) en moeten ook een fixie hebben.
Zet de verbanddoos alvast maar klaar.
Bijna niemand is gewend aan een fixie en zeker niet op de openbare weg. 'Remmen' staan vast wel ergens in de wet omschreven.
Tja, een muur of auto is ook een manier om te remmen
Live fast, die young.
Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Wat een stelletje oude wijven hier op het forum zeg!
Op een stadsfiets, scooter of skeelers kun je ook heel onverantwoord door de stad heen racen. Dan kan je een boete krijgen, en daar moet je dan verder ook niet over zeuren. Om met name verkopers van fixed gears aan te gaan pakken klinkt weer eens als een overdreven staaltje overheidsbemoeienis.
[NERD-MODE]@Zorro: als je remmen omschrijft als "onderdeel van de fiets dat snel kinetische energie van fiets+fietser kan absorberen teneinde te vertragen" dan heb je als brakeless fixed gear rijder geen poot meer om op te staan.[/NERD-MODE]
Op een stadsfiets, scooter of skeelers kun je ook heel onverantwoord door de stad heen racen. Dan kan je een boete krijgen, en daar moet je dan verder ook niet over zeuren. Om met name verkopers van fixed gears aan te gaan pakken klinkt weer eens als een overdreven staaltje overheidsbemoeienis.
[NERD-MODE]@Zorro: als je remmen omschrijft als "onderdeel van de fiets dat snel kinetische energie van fiets+fietser kan absorberen teneinde te vertragen" dan heb je als brakeless fixed gear rijder geen poot meer om op te staan.[/NERD-MODE]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
@moderator:
Kan hier geen slotje op. Het begint verdacht veel op een Telegraaf forumdiscussie te lijken. Ik stel dan ook voor deze hier voort te zetten.
Kan hier geen slotje op. Het begint verdacht veel op een Telegraaf forumdiscussie te lijken. Ik stel dan ook voor deze hier voort te zetten.
kilometervreter schreef:@moderator:
Moet jij doen joh! Een slotje hierop lijkt me dan weer complete onzin...
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Theo V schreef:Een vraag aan de fixie-rijders;
Wat is het probleem om er een rem op te zetten?
Geen probleem: Op mijn fixed fiets zit een voorrem.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
kilometervreter schreef:@moderator:
Dat kan niet, want mijn computer geeft een blauw scherm zodra ik me op de website van de Telegraaf begeef.
-
- Forum-lid
Een beetje ouwenelen op dit forum is ok. Nuttige tips uitwisselen is ok. Iets niet commercieel verkopen is ook handig. Maar oeverloze discussies waarin iedereen wat schreeuwt horen op het Telegraaf forum. In ieder geval hoort deze discussie niet onder het kopje racefietsen.
Blue screen?
[img=http://worshipcity.files.wordpress.com/ ... reen-2.jpg]
Blue screen?
[img=http://worshipcity.files.wordpress.com/ ... reen-2.jpg]
wat is trouwens de volgende stap in het minimaliseren van de fiets?
Een fixed gear heeft geen versnelling meer, geen freewheel en vaak ook geen rem.
Welk onderdeel gaat nog meer ontbreken?
geen stuur
geen zadel
geen pedalen
Een fixed gear heeft geen versnelling meer, geen freewheel en vaak ook geen rem.
geen stuur
geen zadel
geen pedalen
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
rob74 schreef:wat is trouwens de volgende stap in het minimaliseren van de fiets?
geen stuur
geen zadel
geen pedalen
Duh
[img=http://www.asfra.be/img/kids/eenwieler.jpg]
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;