Opbouw van je nieuwe fiets
Dank allemaal voor de reacties en bedankt voor de tips. Ik zie dat mijn bericht hier eigenlijk niet thuis hoort aangezien dit topic bedoeld is al globale gids tot montage worden. Als ik mijn keuze voor wat betreft het frame heb gemaakt zal ik een separaat topic openen om de voortgang bij te houden en mijn vragen te stellen. Wellicht dat ik dan ook toelicht waarom ik er mijn tijd voor ga pakken en wat voor ideeën ik nog meer heb.
Wie weet ga ik zelfs nog wat nieuw leven in mijn blog blazen. Daar is het namelijk al een tijdje stil.
Wie weet ga ik zelfs nog wat nieuw leven in mijn blog blazen. Daar is het namelijk al een tijdje stil.
Legend zou ook mijn keuze zijn. Heb zelf een titanium variant. Ik zie dat de stalen ook een tun bracket heeft. Is een erg mooie oplossing voor interne bekabeling door het bracket. Voorvork van deda werkt ook prima met interne bekabeling. Ik heb deze gecombineerd met de deda alanera maar andere deda dcr combinaties werken ook.
o'7o
Succes met je keuze! En inderdaad, houd ons op de hoogte. Ik vind het persoonlijk altijd erg leuk en interessant om zelf-bouw projecten te volgen. Zelf ook twee fietsen opgebouwd, vandaar.
Ik ga hier ook even mee in dit topic.
Ik heb een nieuw frame en wil het graag zelf opbouwen met di2 12 speed
Ik heb tot nu toe relatief alles gedaan aan mijn fietsen (vooral Shimano velgremmen en SRAM 11 speed disc)
Ik heb heel wat gereedschap, maar ik ben denk dat ik nog een aantal zaken mis.
Wat ik heb:
- trapassleutels
- momentsleutel
- kettingpons
- cassetesleutel en kettingzweep
- alle mogelijke maten bits en inbussleutels
- steeksleutels in alle maten
-…
Wat ik zeker mis (waar ik aan denk):
- zaaggeleider carbon vorkbuis
- leidingknipper hydraulische remleidingen.
- ontluchtingskit Shimano
Waar ik aan twijfel als ik het nodig heb of als het meegeleverd wordt:
- Di2 tool
Vullen jullie mijn lijst even aan?
Als er toevallig in midden Belgisch Limburg of rond de Maas streek is waar ik een vorkbuiszaaggeleider kan lenen, hoor ik het graag.
Ik heb een nieuw frame en wil het graag zelf opbouwen met di2 12 speed
Ik heb tot nu toe relatief alles gedaan aan mijn fietsen (vooral Shimano velgremmen en SRAM 11 speed disc)
Ik heb heel wat gereedschap, maar ik ben denk dat ik nog een aantal zaken mis.
Wat ik heb:
- trapassleutels
- momentsleutel
- kettingpons
- cassetesleutel en kettingzweep
- alle mogelijke maten bits en inbussleutels
- steeksleutels in alle maten
-…
Wat ik zeker mis (waar ik aan denk):
- zaaggeleider carbon vorkbuis
- leidingknipper hydraulische remleidingen.
- ontluchtingskit Shimano
Waar ik aan twijfel als ik het nodig heb of als het meegeleverd wordt:
- Di2 tool
Vullen jullie mijn lijst even aan?
Als er toevallig in midden Belgisch Limburg of rond de Maas streek is waar ik een vorkbuiszaaggeleider kan lenen, hoor ik het graag.
Bedankt!
Ik heb je een pb gestuurd!
Ik kom hem graag even lenen
De Di2 tool wordt meegeleverd met de achterderailleur. Net als het tooltje om de afstand van de kooi t.o.v. de cassette af te stellen. Tenminste, als je geen werkplaatsverpakking koopt. In dat laatste geval weet ik niet of die tool(s) erbij zit(ten).
Qua leidingknipper heb ik deze:
https://www.mantel.com/en/jagwire-sport ... ine-cutter
En voor het monteren van de 'insert' deze:
https://www.mantel.com/en/jagwire-press ... dle-driver
Ride bikes, not tanks!
Dank je om mee te denken!
Foam heb ik inderdaad voor handen!
(di2 snoeren ook in foam, of met een tiewrap?)
Foam heb ik inderdaad voor handen!
(di2 snoeren ook in foam, of met een tiewrap?)
Jagwire heeft o.a. dat foam voor leidingen. Soms gaat dat wat moeilijk om de leiding als het een langer stuk is. Als je er dan gewoon wat water doorheen laat lopen voor het monteren dan glijdt de foam er heel makkelijk op.
Ik heb Di2 snoeren met de Shimano kabelbinders gemonteerd maar las laatst ook hier dat foam ook gaat. Beide methodes zijn denk ik net zo goed.
Ik heb Di2 snoeren met de Shimano kabelbinders gemonteerd maar las laatst ook hier dat foam ook gaat. Beide methodes zijn denk ik net zo goed.
Ride bikes, not tanks!