Alles over vakanties op én met de fiets

Klimmen-Banneux-Klimmen 2010

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 26 apr 2010 11:25

[quote="amateurke"]
Weet iemand trouwens hoeveel deelnemers er gisteren waren?
[/quote]

Dezelfde man die tijdens de pauze ons vertelde dat KBK volgend jaar met een deelnemerslimiet zou gaan werken, vertelde dat hij rekende op zo'n 4000 deelnemers.

Een van mijn vrienden kwam tijdens de pauze wat bekenden van hem tegen en die vertelden hem dat ze niet meer hadden kunnen inschrijven wegens uitverkocht. Vreemd want zij zijn vertrokken voor ons en wij hebben wel ingeschreven (door middel van de vooraf uitgeprinte forumulieren)! Wel hadden wij een kaartje met daarop Klimmen - Blegny - Klimmen terwijl we wel de lange route reden. We kregen ook gewoon ons pakket bij de pauze.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 26 apr 2010 13:15

Een mooie tocht gisteren. Goed verzorgd, goed uitgepijld en het weer werkte ook goed mee. Met de gps kwam ik op 135,9km uit. Ik heb de route op Bikely gezet.

hjs
Forum-lid

hjs 26 apr 2010 13:48

KBK was mijn ontmaagding wat toertochten betreft. Ik heb genoten! Goed georganiseerd. Prachtig weer. Lekker gefietst. Het enige negatieve vond ik de slechte staat van het wegdek in België waardoor ik in de afdalingen niet vol durde te gaan. Hierboven ook mooi verwoord btw: "soms moest je de stroken asfalt zoeken tussen de gaten in het wegdek". :)

Leuke klimmetjes ook! Die klim met die kasseien. Prachtig!
Weet iemand ook hoe die klim heet zo'n 10km na het rustpunt in Banneux? Hoe hebben jullie die Eyserbosweg ervaren na dik 130km?

tiest
Forum-lid HC

tiest 26 apr 2010 14:32

[quote="nicovandijk"]Ik heb KBK gisteren ook met een groep vrienden gereden. Voor ons was het alweer de derde keer en elk jaar wordt het weer drukker. Ik heb er niet echt last van gehad moet ik zeggen. Al was inhalen in de afdaling en op sommige smalle wegen niet altijd even veilig.
Wij kwamen met 145km terug in Valkenburg met één man minder, die heeft op twee km voor de Eyserbosweg zijn tube kapot gereden (tja, wie wil er nou Lightweights! ;) )
Ik vond de staat van de weg op veel plaatsen in België wel weer verschrikkelijk. Het lijkt wel of het elk jaar slechter wordt. De route was wel weer uitstekend uitgepijlt en de organisatie uitstekend.[/quote]

Ik heb jullie wel zien rijden, Zoefzoef deden de Schwarzbrenners(Waar ik stiekem verliefd op ben!)

Over dat wegdek, Dat word echt niet elk jaar slechter. Het is er altijd al K#t geweest. Buiten Nederland moet je gewoon je stuur goed vast houden en af en toe een sprongetje wagen. Ik ga er niet rustiger van fietsen, wel beter sturen;)

nicovandijk
Forum-lid

nicovandijk 26 apr 2010 15:02

[quote="TiesT"] Ik heb jullie wel zien rijden, Zoefzoef deden de Schwarzbrenners(Waar ik stiekem verliefd op ben!)

Over dat wegdek, Dat word echt niet elk jaar slechter. Het is er altijd al K#t geweest. Buiten Nederland moet je gewoon je stuur goed vast houden en af en toe een sprongetje wagen. Ik ga er niet rustiger van fietsen, wel beter sturen;)[/quote]

Ik dacht al, ik heb redelijk wat Specialized bikes langs zien komen maar jouw Specialized sprong behoorlijk in het oog. Ik heb jou ik zien rijden al weet ik niet precies meer waar.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 26 apr 2010 15:46

[quote="hjs"]Weet iemand ook hoe die klim heet zo'n 10km na het rustpunt in Banneux? [/quote]

Dat is de Rue des Aneusses bij Wegnez. Die klim is in de plaats van de Cornesse gekomen. De klim is op 75km van de start.

tiest
Forum-lid HC

tiest 26 apr 2010 15:48

nicovandijk
Forum-lid

nicovandijk 26 apr 2010 15:51

Als je het mij vraagt maar een shit klimmetje....
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 26 apr 2010 16:08

[quote="hjs"]
Weet iemand ook hoe die klim heet zo'n 10km na het rustpunt in Banneux? Hoe hebben jullie die Eyserbosweg ervaren na dik 130km?
[/quote]

In de Cotacol staat deze vermeld als de Cote de Wegnez (cotacol nr 970).
Eyserbos na 130 km mogen ze erin houden wat mij betreft, dat was nog een mooie uitsmijter zo aan het einde!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 26 apr 2010 17:42

[quote="magoo"]Eyserbos na 130 km mogen ze erin houden wat mij betreft, dat was nog een mooie uitsmijter zo aan het einde![/quote]

En ze hadden ons ook de Gulperberg omhoog kunnen sturen in plaats van eromheen.

skimons
Forum-lid

skimons 26 apr 2010 17:57

[quote="magoo"][quote="hjs"]
[/quote]

In de Cotacol staat deze vermeld als de Cote de Wegnez (cotacol nr 970).
Eyserbos na 130 km mogen ze erin houden wat mij betreft, dat was nog een mooie uitsmijter zo aan het einde![/quote]

vond het allemaal erg goed te doen. de "klim" naar klimmen toe was nog het zwaarst :) inderdaad perfect uitgepijld, zelfs een aparte route voor volgauto's. hulde.

eigenlijk zouden ze die volgwagens trouwens moeten weren, rijden vaak in de weg.

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 26 apr 2010 18:19

Even speuren of je op de foto staat? Kijk hier KBK foto's

de mijne:
[IMG=http://img695.imageshack.us/img695/6900/eyserbos1.jpg]

Plaats reactie