Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Amstelgoldrace topic!

dc
Forum-lid

dc 17 apr 2011 22:57

KXlight schreef:
DC schreef:[Ik bedoel... tactiek is leuk hoor, maar Gilbert was Merckxiaans veel sterker dan de rest.
In ieder geval wordt het echt tijd voor een andere finale. Het tritsje Eyserbosch, Keutenberg, Cauberg is gewoon te bepalend.

Mwoa, Gilbert is einde contract... misschien iets voor rabo volgend jaar...

Lijkt me een beetje duur en niet echt passen. Rabo heeft voldoende jonge ijzers in het vuur met Gesink, Mollema, Langeveld, Boom.

marcodej
Forum-lid

marcodej 17 apr 2011 23:05

Mafkees schreef:
marcodej schreef:Gesink lijkt toch wat ingeleverd te hebben op zijn klimwerk dit jaar door zijn focus op het tijdrijden, alweer niet echt overtuigend. vandaag reed. .

Gesink is domweg geen explosief mannetje....
In een echte klim is Gilbert geen partij voor Gesink, maar de Cauberg is ook geen echte klim.
Met focussen op tijdrijden heeft het IMO niks te maken.
Natuurlijk, Gesink is niet explosief, maar op dit soort kortere klimmetjes heeft hij ook gewoon weleens overtuigender gekoerst. In de Waalse Pijl zie ik hem komende week bijvoorbeeld niet meer in de top eindigen.

Als je tot dit seizoen kijkt is het klimmen (ook op wat langere klimmen) nog niet overtuigend. In Tirreno verloor hij een aantal keer wat secondes, in het Baskenland kon hij eraan blijven hangen maar ook niet meer dan dat, vandaag had hij ook geen overschot. In Oman wint hij dan wel de koninginnerit, maar 47 seconden op Devenyns en Boasson Hagen is nou ook weer niet zo bijzonder. Aan de andere kant zien we zijn tijdrit weer terugkomen op het niveau van voor 2010 en misschien wel beter dan dat.

Gesink is gewoon steeds verder aan het transformeren richting echte ronderenner.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 17 apr 2011 23:42

Laten we gewoon heel eerlijk zijn en dan moeten we constateren dat elke andere ploeg dan de Raboploeg zich naar de slachtbank van Gilbert laten leiden. Waarom deed Leopard niet mee, die hadden met Cancellara en Frank Schleck de koers mee kunnen openbreken.

Zoals je kon zien was de ploeg van Gilbert niet bij machten om de koers te kunnen controleren. Als ze Gilbert eerder hadden kunnen isoleren had Andy het misschien wel kunnen volhouden.

Jammer van Gesink dat hij op de Keutenberg er doorheen zat, want wat zou er zijn gebeurt als Gesink en Andy samen naar de Cauberg hadden kunnen rijden.

HenH
Forum-lid

HenH 17 apr 2011 23:44

Waarom Cancellara er niet was? Heb je niet goed opgelet:p
Hij was gevallen net voordat de heuveltjes kwamen en kon logischerwijs niet meer aanhaken;)
En gelukkig koerste Rabo zo. Altijd behouden rijden wordt het wielrennen niet leuker van.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 17 apr 2011 23:55

RVV => Nuyens, mee met Cancellara en het afmaken.
Paris Roubaix => Van Summeren, mee in de vroege ontsnapping en het afmaken.
AGR => Gilbert, favoriet zijn, mee de koers maken en het afmaken.

Proficiat.

En laat ons wel wezen, het Nederlands wielrennen zit momenteel in een dipje, tactiek of niet.

Komt wel weer goed. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 17 apr 2011 23:57

Vergeet Langeveld niet. En ik heb zo'n gevoel dat dit jaar een Nederlander het Nationaal Kampioenschap wint... :)

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 18 apr 2011 02:50

Geachte heer van Vliet:
Ik heb de laaste jaren de route (in de finale) heel interessant gevonden maar vind nu toch ook dat het eens anders mag, dit is namelijk te voorspelbaar.

Ik stel voor: Finish 500m verder, dan moet in iedergeval de bergop sprinter wat meer voorsprong pakken.
Daarnaast: In begin wat makkerlijker (dus een langere lus naar het noorden en maar 2 lussen door het heuveland). Maar vooral de laatste 30km voor de kruisberg een andere route. Door de voerstreek daar een of twee wat van de langere klimmetjes pakken, teuven, sippenaken, camerig en dan zo een beetje dezelfde route als de tour versie naar de kruisberg. Dus via zevenwegenweg, groenenweg, Pannisbergweg (smalle slingerende weggetjes) naar hilleshagen en dan via de gulkoelerweg naar Wahlwiller waar de finale bijna traditioneel wordt afgemaakt. Hierdoor wordt het veld in mijns inziens in veel meer kleinere stukken uit elkaar geslagen. Ik denk daarnaast dat de route zo ook nog eens veiliger is, ja het zijn smallere wegen maar dat is een constante factor en er zijn veel minder vluchtheuvels en rotondes in dit parcours.
Ik geef er ook de voorkeur aan om via de Daalhemmerweg vanuit Sibbe direct naar de Cauberg te rijden dan heeft een ontsnapping op de keuteberg net iets meer kans op overleving.

Mocht dit teveel wijziging zijn dan kan ik ook nog aanraden om het stukje: Bronkweg (berg zonder naam in de huidige route), Bemelerberg, Mheer, Noorbeek in de finale ronde te vervangen door: Gronsveld, Voerstreek en vanuit St pietersvoeren naar de Planck omhoog, hierna afdalen naar Teuven en van daaruit naar Slenaken om de huidige route bij de Loorberg weer op te pakken. (Die 500m verlegging van de Finish moet natuurlijk in alle gevallen)
Afbeelding

delirium
Forum-lid

delirium 18 apr 2011 08:21

Vantheman schreef:
Het kan best wel zijn dat hij niet echt zuiver rondrijdt, maar hij heeft altijd al een puistenkop gehad, ook al ziet die foto van procycling er echt verschrikkelijk uit.
Laten we alsjeblieft ophouden met ongefundeerde verdachtmakingen. Er is nooit enige verdachtmaking omtrent Gilbert geweest.

.
Aw, pijnlijke vergissing. Gilbert is wel degelijk ook betrapt geweest oP het gebruik van ik dacht Epo. Weliswaar nog in de jeugdreeksen, maar toch. Jaren geleden heb ik daar iets over gelezen in een Humo intervieuw, hij noemde het toen een jeugdzonde.
Erg knappe wedstrijd trouwens, en hoe leuk om te lezen dar zovelen de finale willen veranderd zien, haha. De Amstel heeft nooit het prestige gehad dat ze de laatste jaren heeft, net door die enorm eerlijke finale. Laten zo, en trots zijn op die koers, het is de mooiste finale van allemaal.

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 18 apr 2011 09:31

delirium schreef:
Vantheman schreef:
Het kan best wel zijn dat hij niet echt zuiver rondrijdt, maar hij heeft altijd al een puistenkop gehad, ook al ziet die foto van procycling er echt verschrikkelijk uit.
Laten we alsjeblieft ophouden met ongefundeerde verdachtmakingen. Er is nooit enige verdachtmaking omtrent Gilbert geweest.

.
Aw, pijnlijke vergissing. Gilbert is wel degelijk ook betrapt geweest oP het gebruik van ik dacht Epo. Weliswaar nog in de jeugdreeksen, maar toch. Jaren geleden heb ik daar iets over gelezen in een Humo intervieuw, hij noemde het toen een jeugdzonde.
Erg knappe wedstrijd trouwens, en hoe leuk om te lezen dar zovelen de finale willen veranderd zien, haha. De Amstel heeft nooit het prestige gehad dat ze de laatste jaren heeft, net door die enorm eerlijke finale. Laten zo, en trots zijn op die koers, het is de mooiste finale van allemaal.

Dan bewijst hij nu dat het zonder ook kan.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

IBAN
Forum-lid

IBAN 18 apr 2011 10:00

Ik had liever iemand anders zien winnen. Maar de manier waarop Gilbert won dwingt wel respect af.

dc
Forum-lid

dc 18 apr 2011 11:20

Lcsmt schreef:RVV => Nuyens, mee met Cancellara en het afmaken.
Paris Roubaix => Van Summeren, mee in de vroege ontsnapping en het afmaken.
AGR => Gilbert, favoriet zijn, mee de koers maken en het afmaken.

Proficiat.

En laat ons wel wezen, het Nederlands wielrennen zit momenteel in een dipje, tactiek of niet.

Komt wel weer goed. :)

Waaaaat?????

Het Nederlandse wielrennen zit in een enorme lift! Na de magere jaren waarin Boogerd en Dekker onze enige lichtpuntjes waren doen we eindelijk op alle fronten mee! Keitjes, Kleine rondes, Heuvels, grote rondes, losse etappes, we doen mee en winnen!

Het Nederlandse wielrennen zit niet in een dip, het is uit de grootste krater geklommen sinds de Tweede Wereldoorlog!

Delirium -> het zoeken op Epo, Gilbert, Humo, Jeugdzonde levert niets op. Ik denk dat je je vergist.

dario
Forum-lid

dario 18 apr 2011 11:35

DC schreef: Keitjes, Kleine rondes, Heuvels, grote rondes, losse etappes, we doen mee en winnen!

Euh!? Heb ik iets gemist?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie