Alles over vakanties op én met de fiets

TijdstrijdersCup 2010

arepol
Forum-lid
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Vught

arepol 03 dec 2009 21:25

[quote="Corniel"]Ik ben heel blij met de reacties tot zover, waarvan een aantal per PM. Helaas zat er nog maar een persoon tussen die bereid leek op de dag zelf te willen organiseren/helpen, maar dat worden er hopelijk nog meer. Ik heb nog geen nieuwe informatie van SKITS, als die komt zal ik dat melden.[/quote]

Onder voorbehoud wil ik me wel aanmelden als starter/klokker/parcourswacht
Alles is relatief 8-)

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 03 dec 2009 21:52

Dat ziet er al goed uit, Corniel.
't Enig (minieme) puntje: ik zou de tekst hoever aanpassen in afstand ;)

Waar ik inmiddels over heb na zitten denken (geprobeerd dan), is de startprocedure.
Dat vind ik namelijk bij bijna alle tijdritten één van de grootste en onnodige, ergernissen, vooral het gebrek aan info / duidelijkheid ter plekke.
De oplossing lijkt mij even simpel als doeltreffend:

Degene die vooraf inschrijven, die kunnen zelf d'r starttijd bepalen door hun startpositie (+nummer) op te tellen na het vertrek.
Degene die ter plekke inschrijft, wordt achteraan de rij geplaatst.
Degene die niet op tijd op z'n plek staat, mag ook achteran sluiten en bij zijn tijd wordt 1 minuut straf opgeteld om mogelijk 'startvoordeel' te verminderen (een snelle maat achter jou laten starten en dan stayeren).
Verder stel ik voor om op stayeren minimaal 2 minuten sraftijd te laten noteren.
Starten om de minuut.
Tenslotte, de lastigste opgave:
starten op nivoverschil, wat bedoel ik daarmee; nr. 1 is een snelle rijder, nr. 2 een minder snelle en dan nr. 3 weer een gelijkwaardige aan nr. 1
Waarom zo ingewikkeld? ook weer een simpele reden, minder kans op stayeren en gemakkelijker / snellere passages van je voorganger, zodat die ook niet in de 'verleiding' komt om te stayeren.
Het nivo van eenieder is relatief eenvoudig vast te stellen door eerdere prestaties te vergelijken.

Twee voorbeelden:

Corniel is van gelijkwaardige snelheid als mij, en Auke is sneller.
Dus Corniel start om 11.00u als eerste, Auke start om 11.01u als 2e en ik om 11.02u als 3e.

Een vriend meld zich ter plekke aan.
Hij start pas nadat de laatste voorinschrijver is vertrokken.
Voor degene die nu later komt dan hem, zouden we ter plekke een 'nivo-inschatting' moeten doen, dat is lastig en voer tot discussies, dus niet aan te bevelen.
Een oplossing kan dan zijn dat de laatkomers en laatinschrijvers om de 2 minuten gaan starten.

Kortom, alvast een eerste aanzet / suggestie voor een soort reglementje.
Het allergrootste voordeel wat we op deze manier creeren is duidelijkheid voor de voorinschrijvers over d'r starttijd, dan kun je tenminste goed afstemd aan je warm-up beginnen en toewerken naar de start (mentaal en fysiek).
Hopelijk zijn er mensen met invloeden bij de organisatie van wat tijdritjes die kunnen hier dan misschien een voorbeeld aan nemen als deze spontaan georganiseerde tijdrit strak verloopt :)
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 03 dec 2009 21:58

Ben het met Arjen eens, niet te veel regels. Gewoon op volgorde starten, evt in 2-3 klasse als er veel aanmeldingen zijn.

En ben je te laat dan heb je pech. tijd loopt door.


Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 03 dec 2009 21:59

eventueel nog een puntje voor het reglementje.... niet inrijden tijdens de wedstrijd op het parcours!
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 dec 2009 22:03

Zouden er echt mensen zijn die zo graag de winnaar van deze cup willen worden, dat ze gaan valsspelen/stayeren? Ik geloof dat niet. Om daar van tevoren al rekening mee te willen houden, door een speciale startprocedure te bedenken, vind ik nogal overbodig. Gewoon om de 1 of 2 minuten starten, en als er iemand toch in je wiel gaat hangen hem er op "aanspreken"(rot op! Ga weg!).

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 03 dec 2009 22:04

[quote="arjan916"]Corniel is van gelijkwaardige snelheid als mij, en Auke is sneller.
Dus Corniel start om 11.00u als eerste, Auke start om 11.01u als 2e en ik om 11.02u als 3e.[/quote]

Dan is dus Corniel in het voordeel en jij super in het nadeel want je ziet je voorganger nooit weer en Corniel zou ingehaald kunnen worden. Dat geeft weer een voordeel...

Gewoon een voorinschrijving. Wie het eerst inschrijft die het eerst start. Diegene die z'n geld overgemaakt heeft gaat op de lijst, niet betaald, nog geen start nummer. Zo kun je moeilijk zien of je nu wel of niet in het voordeel gaat zijn. De mensen bij de SNS Regiobank werken harder dan bij de Rabobank dus dat geld is vlugger overgemaakt! ;)

Maakt het een stuk eenvoudiger voor de organisatoren lijkt mij...
Vertrouwen is goed, controle is beter.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 03 dec 2009 22:14

Bij Skits maken ze de startlijst op basis van de gemiddelde snelheid die je denkt te gaan rijden. Dat lijkt me ook hier een prima uitgangspunt. Dan kun je er in grote lijnen voor zorgen dat iedereen in het deelnemersveld tussen mensen van ongeveer hetzelfde niveau zal rijden.

En Corniel start als initiator van deze tijdrit natuurlijk in het geel als allerlaatste met achter hem aan een zwerm auto's, motoren en camera's. :)

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 03 dec 2009 22:20

Dat geel zal wel een bolletjestrui worden ;-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 03 dec 2009 22:22

[quote="alstro"]Ben het met Arjen eens, niet te veel regels. Gewoon op volgorde starten, evt in 2-3 klasse als er veel aanmeldingen zijn.

En ben je te laat dan heb je pech. tijd loopt door.

[/quote]

@Alstro
ArjEn is de vrouwelijke variant
ArjAn de mannelijke
;)

Te laat is idd pech, naar achteren gezet met tijdstraf.
Verschillende categorien lijkt mij niet zo'n goed plan; juist een open karakter houden, eenieder moet kunnen meedoen op zijn manier en nivo.
Juist dan trek je mensen aan die het wel leukt lijkt, maar die de drempel te hoog vinden en tegen een categorie keuze/verplichting hikken.

Wat mij betreft gaan alle uitslagen op één grote hoop.
Anders krijg je, als eerder door iemand aangehaald, overal beoordelingen en standen voor.
Dat maakt het ook niet echt overzichtelijk, dan voelt iedereen zich misschien wel een winnaar, maar is er geen :(
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 03 dec 2009 22:26

@ bottecchia

Van gemiddelde snelheid die je denkt te gaan halen vind ik wel wat kort door de bocht.
Voorbeeld:
3 weken voor de tijdrit heb ik ook een tijdrit. Ik was heel goed en reed 42 km/h gemiddeld. Mijn prognose word toch 40.5km/h omdat ik nog nooit 40km tijdrit heb gehad.
Echter aan de start voel ik me al iets minder dan verwacht. Regen is ook niet mijn ding en laat nou net op het moment dat ik start het gaan regenen EN NIET ZO'N BEETJE OOK!!! Ondanks de dikke bui toch starten in de hoop dat het een bui-tje is. Dat blijkt ook wel aardig zo te zijn 10km regen. En dan begint ik in 1x last van mijn mild te krijgen(die steken dus). En het gaat heel bagger!
Uiteindelijk een gemiddelde van 35km/h.
Zo kan je er dus niet echt op bouwen. Het was maar een voorbeeld maar toch.

Dat 2e idee vind ik dan wel weer goed!



Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 03 dec 2009 22:30

Het gaat om de grote lijnen. Als iedereen een schatting opgeeft voorkom je dat iemand die denkt 32km/u te gaan rijden binnen 2 minuten iemand voorbij ziet vliegen die de 42km/u gaat halen.

Een goede of slechte dag kun je altijd hebben. Maar dit is redelijk eenvoudig in elkaar te zetten én je hebt het deelnemersveld in grote lijnen wel goed ingedeeld.

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 03 dec 2009 22:33

[quote="arjan916"][quote="alstro"]Ben het met Arjen eens, niet te veel regels. Gewoon op volgorde starten, evt in 2-3 klasse als er veel aanmeldingen zijn.

En ben je te laat dan heb je pech. tijd loopt door.

[/quote]

@Alstro
ArjEn is de vrouwelijke variant
ArjAn de mannelijke
;)

Te laat is idd pech, naar achteren gezet met tijdstraf.
Verschillende categorien lijkt mij niet zo'n goed plan; juist een open karakter houden, eenieder moet kunnen meedoen op zijn manier en nivo.
Juist dan trek je mensen aan die het wel leukt lijkt, maar die de drempel te hoog vinden en tegen een categorie keuze/verplichting hikken.

Wat mij betreft gaan alle uitslagen op één grote hoop.
Anders krijg je, als eerder door iemand aangehaald, overal beoordelingen en standen voor.
Dat maakt het ook niet echt overzichtelijk, dan voelt iedereen zich misschien wel een winnaar, maar is er geen :(


[/quote]

Ben het niet met je eens. Voor de gem. tijdrijder is het niet zo'n probleem, maar ik denk dat veel 'recreanten' of dames het leuk zouden vinden als er een apart klassement opgemaakt zou worden en ze niet tegen de Corniels hoeven te strijden die 10 km gem harder gaat.

Mits er genoeg animo is. Bij 20 starters maakt het natuurlijk niks uit. Komen er 75 man is mi niet zo lastig om apart te starten en klassering te maken.

@ Corniel, die url is geen probleem

Plaats reactie