Hoeveel train jij Nu ?
De laatste anderhalve week geen meter gefietst. Een dezer dagen kan ik m'n nieuwe fiets ophalen, dus daar zit ik eigenijk een beetje (al 6 weken) op te wachten. Ook is m'n nieuwe Edge 705 net binnen, dus dat wordt lekker spelen de komende weken. Vanaf begin januari ga ik wel wat serieuzer fietsen.
Ik probeer 4 tot 5 keer p.w. te fietsen, liefst buiten maar anders op de tacx. Als ik op de tacx zit kom ik niet verder dan 1,5 uur. Wat voor trainingsvorm is raadzaam. Vooral nu met de sneeuw zit ik veel binnen maar meer dan 1,5 uur op de tacx red ik niet. Dus duur D1 training is volgens mij niet echt zinnig. Iemand advies voor mij?
-
- Forum-lid HC
liehoed schreef:Ik probeer 4 tot 5 keer p.w. te fietsen, liefst buiten maar anders op de tacx. Als ik op de tacx zit kom ik niet verder dan 1,5 uur. Wat voor trainingsvorm is raadzaam. Vooral nu met de sneeuw zit ik veel binnen maar meer dan 1,5 uur op de tacx red ik niet. Dus duur D1 training is volgens mij niet echt zinnig. Iemand advies voor mij?
Interval en power maar kijk eens op de Tacx site daar staan trainingsprogramma's.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
4 à 5 keer in de week. 2x krachtraining op de Tacx, de rest 1 à 2 keer buiten crossen en anders met een filmpje in de laptop op de tacx 1,5 tot 2 uur. Zoveel mogelijk D1 training al is dat met crossen niet haalbaar voor mij (te gretig). Ik werk aan de souplesse tijdens de tacx trainingen. 3 weken trainingsopbouw en de 4e week in het teken van rust.
Zo ziet het er op dit moment uit, ben A-amateur en bereid me voor op het nieuwe seizoen. Januari is het weer anders....
Zo ziet het er op dit moment uit, ben A-amateur en bereid me voor op het nieuwe seizoen. Januari is het weer anders....
-
- Forum-lid HC
Sinds half oktober twee keer een uurtje gefiets. Voor de rest 1 uur fitness en 1 uur spinnen per week.
Half januari gaan ik weer beginnen. lekker ff rust nu 2 x 2 uur per week en vanaf maart weer weer 2x 2,5 uur en een keer 5 uur per week.
Half januari gaan ik weer beginnen. lekker ff rust nu 2 x 2 uur per week en vanaf maart weer weer 2x 2,5 uur en een keer 5 uur per week.
De zon, en dat op derde kerstdag....Ik ga nu de weg op. Na de hele week krachttraining op de tacx ga ik heerlijk genieten van een beetje touren op de weg.
Ik weet het! Dit is een compleet nutteloze mededeling, maar ik ben gewoon enthousiast!
Trouwens, nog ergers dan winter en sneeuw is een dochtertje van een paar weken....dan wil je soms niet de deur uit. Ik kan haar moeilijk mee nemen op de race. Of toch? Iemand tips?
Ik weet het! Dit is een compleet nutteloze mededeling, maar ik ben gewoon enthousiast!
Trouwens, nog ergers dan winter en sneeuw is een dochtertje van een paar weken....dan wil je soms niet de deur uit. Ik kan haar moeilijk mee nemen op de race. Of toch? Iemand tips?
Ben dit Topic uit nieuwsgierigheid begonnen,maar inmiddeld ben ik heel jaloers op alle mensen die zoveel tijd hebben om te kunnen trainen.
Bij mij gaat er namelijk veel vrije tijd verloren met werken en het huishouden !!!
Vanaf Januari is de bedoeling om op :
maandag 2 uur spinning
woensdag 1 uur spinning
donderdag 1,5 uur cardio
zaterdag ong 75 km buiten met club
zondag ong 75 km met de fietsfamilie
Als het weer het toe laat zal de spinning vervangen gaan worden met buiten fietsen natuurlijk.
Ik wens iedereen een goed , gezond en gelukkig fietsjaar 2010 toe !!!!
Bij mij gaat er namelijk veel vrije tijd verloren met werken en het huishouden !!!
maandag 2 uur spinning
woensdag 1 uur spinning
donderdag 1,5 uur cardio
Als het weer het toe laat zal de spinning vervangen gaan worden met buiten fietsen natuurlijk.
Pinarello fp3
Trek Madone 4.5
Trek Madone 4.5
-
- Forum-lid HC
mm1980 schreef:Ben dit Topic uit nieuwsgierigheid begonnen,maar inmiddeld ben ik heel jaloers op alle mensen die zoveel tijd hebben om te kunnen trainen.
maandag 2 uur spinning
woensdag 1 uur spinning
donderdag 1,5 uur cardio
Is toch min. 9 uur per week. Denk dat de meeste hier niet aan toekomen in januari.
What makes the boat go faster?
mm1980 schreef:Ben dit Topic uit nieuwsgierigheid begonnen,maar inmiddeld ben ik heel jaloers op alle mensen die zoveel tijd hebben om te kunnen trainen.
maandag 2 uur spinning
woensdag 1 uur spinning
donderdag 1,5 uur cardio
Kwestie van prioriteiten stellen....
Als ik moet kiezen tussen huishouden of sporten hoef ik niet zo lang na te denken hoor. Dan maar een iets minder proper huis.
Woon-werkverkeer op de fiets is trouwens ook een mooie vorm van time-management.
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;