Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Cosmic Carbone SL 2010

henkvdweerdt
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 okt 2010 20:22

henkvdweerdt 15 okt 2010 08:36

Heb een jaartje op de Mavic Comsic gereden (2005) en kon er eigenlijk alles mee. (zelfs een rondje om in de kerk in Zuthpen en La Marmotte). Mogelijk dat mijn gewicht (65+ kg) hiermee kon helpen., echter toen kreeg ik af en toe al verbaasde blikken dat je met dergelijke willen eigenlijk niet kan rijden.

Nu na 5 jaar er weer opgereden en moet zeggen dat ik ze nog steeds erg strak vind rijden, al ga ik geen wedstrijden meer rijden.

Hoorde in het verleden wel meer negatieve berichten over de Mavic wielen. Blijkbaar heb ik dus gewoon een mazzeltje gehad?

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 15 okt 2010 12:49

Elboutero schreef:Ik heb een slagje in mijn achterwiel. De meeste spaken staan gewoon mooi recht maar een stuk of drie zijn gedraaid en dan niet in dezelfde richting. Het lijkt mij dat dit de slag veroorzaakt, klopt dat? En kan je dit zelf herstellen of moet je daar niet aan beginnen en gewoon het wiel even naar een fm brengen?


Met het bijgeleverde gereedschap kun je de spaken eenvoudig zelf recht zetten.
Is niet moeilijk.
Canyon Ultimate SLX

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 okt 2010 12:50

Elboutero schreef:Ik heb een slagje in mijn achterwiel. De meeste spaken staan gewoon mooi recht maar een stuk of drie zijn gedraaid en dan niet in dezelfde richting. Het lijkt mij dat dit de slag veroorzaakt, klopt dat? En kan je dit zelf herstellen of moet je daar niet aan beginnen en gewoon het wiel even naar een fm brengen?
Nee die gedraaide spaken hebben meestal niets met de slag te maken, meestal is namelijk de nippel meegedraaid met de spaak.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 15 okt 2010 15:08

HenkvdWeerdt schreef:Heb een jaartje op de Mavic Comsic gereden (2005) en kon er eigenlijk alles mee. (zelfs een rondje om in de kerk in Zuthpen en La Marmotte). Mogelijk dat mijn gewicht (65+ kg) hiermee kon helpen., echter toen kreeg ik af en toe al verbaasde blikken dat je met dergelijke willen eigenlijk niet kan rijden.


Gewicht is erg belangrijk bij wielen. De belasting bij 65 kilo is veel minder dan bij 90 kilo, dus kan jij geen enkel probleem hebben, terwijl een zwaarder persoon wel veel problemen zal hebben.

dnns
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 sep 2010 17:08

dnns 15 okt 2010 18:12

Zijn er forummers van rond de 90kg die op deze wielen rijden? Zonder problemen? Ik vind ze mooi en ze zouden goed in mijn fiets staan, maar zit zelf rond dat gewicht en hoor daarom graag wat ervaringen. (of alternatieven!)

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 15 okt 2010 18:22

Ik heb er een kleine 5.000 km mee gereden zonder problemen. Weeg zelf tussen de 82 en 92 kg. Vriend van mij is aan zijn derde achterwiel bezig op pakweg 30.000 km. Hij zit tussen de 93 en 98 kg.
Twitter: @rbruijns

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 15 okt 2010 19:21

Bij mij zit er inmiddels een scheur in de velg van mijn achterwiel. Set heb ik afgelopen maart gekocht. Moet het wiel nog laten opsturen om te kijken of het onder de garantie valt maar op dit moment heb ik het dus niet meer zo op wielen van mavic.
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

c50pilot
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2006 20:54

c50pilot 16 okt 2010 13:38

Hoi forumleden
Ik ben inmiddels aan mijn 2e setje Cosmic bezig, het eerste setje na (met die foeilelijke grote gele stickers) 5 jaar gebruik doorverkocht. Nu dus bezig met een setje uit 2009, de kleine grijze stickers eraf gehaald en nu gepimpt zodat ze beter bij mijn karretje passen, toch...?
Ik ben 75 kg en nooit geen problemen met scheuren oid meegemaakt.

Afbeelding
Colnago, ride with the champs

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 16 okt 2010 15:49

Zonder stickers zou ik in dit geval mooier hebben gevonden. Het frame is te mooi om de aandacht naar die gekleurde vlakken op de wielen te laten lokken ;)

jefrey
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 okt 2007 22:47

jefrey 19 okt 2010 16:24

Mee eens, zonder stickers heb je ook een beter onderscheid tussen wielen en frame. Verder prachtige fiets overigens.

Ik zie bij de factuur per mail, een red bull bij rose.de besteld, dat mijn Mavic SL uit 2009 komen:
Mavic Rennrad-LS Cosmic Carbone SL 09 Dekor weiß M10 Dat is nou jammer

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 25 nov 2010 10:59

Ik overweeg om de mavics comic carbone sl onder mijn nieuwe fiets in 2011 te laten plaatsen.

Kunnen de stickers eventueel worden verwijderd en heeft dat dan gevolgen voor garantie en/of mogelijk problemen opleveren bij beschadiging of ongeval waarbij de wielen beschadigd zouden kunnen worden.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16446
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 nov 2010 15:34

Elboutero schreef:Bij mij zit er inmiddels een scheur in de velg van mijn achterwiel. Set heb ik afgelopen maart gekocht. Moet het wiel nog laten opsturen om te kijken of het onder de garantie valt maar op dit moment heb ik het dus niet meer zo op wielen van mavic.


En heb je al nieuws?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie