Alles over vakanties op én met de fiets

Fietschallenge 2010

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 26 feb 2010 16:03

Kijk Sibon (en consorten); door dit soort dom gedrag verpest je het dus in de toekomst voor velen. Hierdoor zullen vergunningen voor leuke toertochten steeds vaker geweigerd worden omdat overheden dit soort gekkenwerk niet op haar wegen wil.

Waarom rij je niet gewoon de wedstrijd die echt als wedstrijd bedoeld is in plaats van te gaan linkeballen tijdens de toertocht.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 26 feb 2010 16:15

[quote="amateurke"]Kijk Sibon (en consorten); door dit soort dom gedrag verpest je het dus in de toekomst voor velen. Hierdoor zullen vergunningen voor leuke toertochten steeds vaker geweigerd worden omdat overheden dit soort gekkenwerk niet op haar wegen wil.

Waarom rij je niet gewoon de wedstrijd die echt als wedstrijd bedoeld is in plaats van te gaan linkeballen tijdens de toertocht. [/quote]

Vind jij lezen lastig? Fatsoen staat hoog in mijn vaandel. Ik misdraag me niet op de fiets en niet ernaast. Nergens in mijn uitgebreide en doordachte reacties heb ik gezegd dat ik van plan ben regels te overtreden, wel dat ik graag zo hard mogelijk fiets en dat ik zo hoog mogelijk wil eindigen in het combi-klassement. Een klassement dat door de organisatie is opgezet.
Ik probeer de organisatie alleen erop te wijzen dat er risico's verbonden zijn aan de keuzes die ze maken. Ik heb genoeg cyclo's en toertochten op tijd (ik herhaal mezelf, maar de SRC is een goed voorbeeld) gereden om in te kunnen schatten welke situaties kunnen ontstaan. Zelfde verhaal mbt tot het niet instellen van startvakken.
Ik zou zeggen, lees nog eens gerust door wat ik geschreven heb. Ik vind je reactie echt heel vervelend.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 feb 2010 16:19

[quote="amateurke"]Kijk Sibon (en consorten); door dit soort dom gedrag verpest je het dus in de toekomst voor velen. Hierdoor zullen vergunningen voor leuke toertochten steeds vaker geweigerd worden omdat overheden dit soort gekkenwerk niet op haar wegen wil.

Waarom rij je niet gewoon de wedstrijd die echt als wedstrijd bedoeld is in plaats van te gaan linkeballen tijdens de toertocht. [/quote]

Eerst goed lezen, dan pas zo'n bericht tikken....

En buiten dat: de parcoursen die bij de meeste cyclo's worden uitgezet zijn vele malen uitdagender/aantrekkelijker dan de koersen die je als amateur B voor de kiezen krijgt.
Less is bore

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 26 feb 2010 17:15

Het is echt niet mijn bedoeling om vervelende reacties te geven. En als je een van de mensen bent die op een normale manier fietst dan is mijn reactie bij jou wellicht aan het verkeerde adres; in dat geval mijn gemeende excuses.

De volgende passage heeft me echter tot de reactie aangezet:
"Die staan zowel zaterdag als zondag vooraan met als doel er twee keer een race van te maken. Er zit niks anders op dan dat ik me daar tussen ga proppen".


Ik maak hieruit op dat je dus met een vrij grote groep er toch een wedstrijd van gaat maken. Ik denk dat deze groep (of in ieder geval wielrenners uit deze groep) een gedeelte van het veiligheidsprobleem veroorzaakt. Op het moment dat jij je er weer tussen gaat proppen neem je dat blijkbaar voor lief.

http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 feb 2010 17:17

Het is helaas heel simpel: zodra er een uitslagenlijstje wordt opgemaakt is het koers.
Dat kun je als organisator niet voorkomen.
Less is bore

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 26 feb 2010 17:21

Maar waarom dan niet de MTB'ers met de Cyclo mee laten doen? Snap ik niet.

Enne inderdaad. Als B amateur krijg je nooit en te nimmer zo'n parcours voorgeschoteld, dus kan het die 40 euro wel waard zijn. Helaas zijn er dat weekend ook andere mooie koersen.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 26 feb 2010 17:32

[quote="Sibon"]
- geen startvakken zorgt voor veel gedoe bij de start.

[/quote]

Totaal niet. Bij bijvoorbeeld de Charly Gaul en Eddy Merkcx gebeurd dit al jaren. Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Wat er voor zorgt dat degene die hard willen rijden vanzelf vooraan staan.

Het systeem wat Fiets hanteerde met de startvakken sloeg helemaal nergens op. De eerste 50 voorinschrijvers. Zo stonden er vorig jaar "echte" toerfietsers tussen gespannen mannen die kwamen om te knallen. Geloof me. Die toerder vond het niks. Ook de 100 en 150 bij elkaar was geen succes.

Dit is iig de eerste verbetering in vergelijking met vorig jaar imho.

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 26 feb 2010 17:32

[quote="amateurke"] ... Ik denk dat deze groep (of in ieder geval wielrenners uit deze groep) een gedeelte van het veiligheidsprobleem veroorzaakt. Op het moment dat jij je er weer tussen gaat proppen neem je dat blijkbaar voor lief....
[/quote]

Ha! Dank voor je reactie.
Je maakt een punt waarmee ik me wel aangesproken voel ;) Inderdaad maak ik onderdeel uit van het probleem. Als dat peloton zicht vormt zit ik er ook tussen. Dan mag ik wel rechts van de weg rijden en niet blind elke kruising overschieten (.. kost nog extra inspanningen ook...), maar mede dankzij mij rijdt er een groep van 150 man over niet afgezette wegen.
Maar dat is het gevolg van de keuzes die de organisatie maakt. Zoals Daniel zegt: je maakt een klassement op, dus is het koers. Alternatief is dat ik niet in het peloton rij, er een tijdrit van maak, maar dus mijn kans op een goede klassering vergooi. Terwijl ik juist daarvoor meedoe...

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 26 feb 2010 17:43

"Maar dat is het gevolg van de keuzes die de organisatie maakt. Zoals Daniel zegt: je maakt een klassement op, dus is het koers"

Ik begrijp heel goed dat er fietsers zijn die graag de competitie/wedstrijd opzoekt. Er wordt daarom een apart evenement georganiseerd. Juist daarom snap ik niet dat er blijkbaar fietsers zijn die dan toch de toertocht fietsen en er vervolgens een wedstrijd van gaan maken. Ik vind dat niet helemaal logisch???:rolleye::rolleye:
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 26 feb 2010 17:45

Tiest... Tja wat betreft die startvakken. Zelf mocht ik vanwege goede klasseringen het jaar ervoor altijd wel vooraan starten. Beetje eigenbelang dus. Vond het eigenlijk wel rustig om voren aan te staan. Ik zie er ook ietwat tegenop om op zaterdag er vroeg te staan. Niet wetende wat het weer is etc etc..
Mijn ervaring is ook juist dat er zonder startvakken voren aan altijd een wat geïrriteerde sfeer ontstaat omdat mensen zich er op het laatst tussen proppen of die na het startschot vanaf de zijkant ertussen willen.



sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 26 feb 2010 17:48

[quote="amateurke"]"Maar dat is het gevolg van de keuzes die de organisatie maakt. Zoals Daniel zegt: je maakt een klassement op, dus is het koers"

Ik begrijp heel goed dat er fietsers zijn die graag de competitie/wedstrijd opzoekt. Er wordt daarom een apart evenement georganiseerd. Juist daarom snap ik niet dat er blijkbaar fietsers zijn die dan toch de toertocht fietsen en er vervolgens een wedstrijd van gaan maken. Ik vind dat niet helemaal logisch???:rolleye::rolleye:[/quote]


'Probleem' is dat de combi (=een wedstrijd) gaat over 60km MTB en 150km toertocht. Een vreemde keuze dus. Dat probeer ik aan te stippen.
Maakt het al wat logischer of niet ;)

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 27 feb 2010 11:32

Iedereen is te allen tijde verantwoordelijk voor zichzelf. Het feit dat we pijlen ophangen en de tijd meten, is geen rechtvaardiging om als een malloot over de weg te gaan en met je vinger naar een ander te wijzen. Nooit! We organiseren een prestatietocht met tijdwaarneming, op de openbare weg met verkeer dat gewoon doorgaat. We communiceren ook dat je je te allen tijde aan de verkeersregels dient te houden. Dat zijn de voorwaarden waaronder het allemaal moet gebeuren. In een cyclo heb je zelf als deelnemer ook een verantwoordelijkheid. Eentje waar de organisatie niet meer invloed op uit kan oefenen. Kun je die verantwoordelijkheid niet aan, blijf dan alsjeblieft thuis. Anders komt er helemaal nergens meer een vergunning voor, zoals Amateurke al aangeeft. Wil je gewoon lekker komen fietsen en kun je het presteren een beetje relativeren, dan ben je van harte welkom.

Over de dubbel: wat wordt omschreven als een groot probleem, is dat slechts in zeer beperkte mate. Slechts een beperkt aantal deelnemers (+/- 150-200) rijdt uberhaupt de dubbel. De onderlinge verschillen zijn vaak groot. Het overgrote deel van de dubbelrijders rijdt om uit te rijden. Die doen we geen plezier ze te laten deelnemen tussen de koersers op zondag.

Plaats reactie