Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2010 (met kasseien)

gijs01
Forum-lid

gijs01 30 nov 2009 22:25

Bottecchia schreef:Ach, het is toch geen verrassing? Contador is bekend met de Saxobank ploeg. Zowel hun manier van koersen als de kwaliteiten van de renners. Die weet echt wel dat ze daar gas gaan geven.

Zal ie wel van voren moeten zitten als 2 oud Paris-Roubaix winnaars (O-Grady en Cancellara) gas geven. Contador heeft een minder goede ploeg dit jaar dan Schleck. Hij is ook niet van staal en als je de oude beelden van 2007 op nos.nl kijkt dan zie je dat Contador door Rasmussen werd gepareerd en in the end toch brak, zie ook Paris-Nice 2009. Blijft toch dat zijn tijdrit sterker is en denk ik ook blijft dan die van Andy Schleck

Ik denk dat Armstrong ook sterker zal zijn dan vorig jaar maar of ie wint? Dat denk ik niet. Zijn militarisme is toch een keer over.

Gesink zal zeker vlammen, rijdt top 5 mits Menchov pas op de plaats maakt en voor Gesink gaat rijden. Lijkt me toch wel mogelijk als Gesink na de eerste week wel scherp is gebleken en Menchov zijn gebruikelijke 2 minuten al aan de broek heeft. Daarnaast zie ik Gesink ook meer doen bij de drie aankomsten bergop. Ik heb best fiducie in een Raboploeg met Geesink, Menchov, Boom, Ten Dam, Tankink, Garate, Nuyens, Moerenhout en Posthuma.

We moeten natuurlijk nog het voorseizoen afwachten maar ik denk, gewoon zomaar even uit de losse pols dat de top 7 niet veel af zal wijken van deze:

1. Contador
2. A. Schleck
3. Armstrong
4. Gesink
5. F. Schleck
6. Evans
7. Nibali

nb: ik denk dat Valverde niet mag starten van de ASO ivm de fuentes-affaire
Camerig is prachtig!

trekshack
Forum-lid

trekshack 23 dec 2009 00:26

Kan het niet zijn maar ik denk wel dat het een zeer losse pols was van Gijs01.
De Tour zal volgend jaar zo spannend zijn dat er wel twintig renners top10 kunnen rijden.
-L.Armstrong
-A.Klöden
-L.Leipheimer
-A.Contador
-O.Pereiro
-A.Shleck
-F.Shleck
-J.Van Den Broeck
-C.Evans
-B.Wiggins
-C.Vandevelde
-R.Kreuziger
-V.Nibali
-R.Gesink
-A.Ballan
-A.Valverde
-C.Sastre
Vul maar aan...
(Ik heb wel geen rekening gehouden dat renners zoals Valverde niet mogen starten
door dopingperikkelen, geen wildcards voor hun ploeg zoals Evans,enz...)
Het belooft zeker een spannende TDF te worden en stiekem hoop ik dat Lance in Parijs met een gele kleur van trui over de streep komt. Dit is natuurlijk zeer persoonlijk!!!!!!
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force

gijs01
Forum-lid

gijs01 23 dec 2009 21:36

Ben het niet eens met:
Ballan (bergop onvoldoende)
Perreiro (niet sterk genoeg)
vd Broeck (matige tijdrit)
Leipheimer (te veel bergop, te weinig tijdritten)
Wiggins (teveel aankomsten bergop)
Sastre (te oud en Cervelo gaat voor Groen).
F. Schleck (ligt na een week al 10 minuten achter agv valpartijen en waaiervorming)
Sastre (niet sterk genoeg)
Kreuziger (rijdt zich leeg voor Nibali en Basso)

Voor de rest spreek je wijze woorden, er zijn veel kandidaten.

Alleen hoop ik van harte dat Lance Armstrong het niet red. Top 10 voor the boss vind ik prima maar het is tijd voor de Rabobank al blijft eeuwig zonde dat ze niet meer op Colnago rijden.
Camerig is prachtig!

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 25 dec 2009 17:58

Gijs: v/d Broek is idd niet sterk in tijdritten, maar als hij daar wat tijd verliest gaan ze niet achter hem jagen als hij aanvalt. Zo is het dit jaar ook gebeurt ( maar dan wel enorm veel tijd verloren door z'n valpartij ) en zo kan het weer gebeuren

Leipheimer kan ook z'n mannetje staan bergop, net als Wiggins. Beiden kunnen zeker met de 7-8 eersten mee naar boven komen.

Sastre blijft een topklimmer hoor. Al gaat hij zich dit jaar wel moeten reppen voor top 10. Frank Schleck is bij de top 5 klimmers. Zou me enorm verbazen moest hij niet top 10 rijden.

pierre92
Forum-lid

pierre92 25 dec 2009 18:18

En natuurlijk de verrassingen: Lovkvist ed.
fietsen, da\'s mijn verzetje!

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 28 dec 2009 22:01

Als hij zich 100% mag toeleggen en voorbereiden op de tour dan kan Vandenbroeck wel een stukje tijdrijden. Niet vergeten dat hij wereldkampioen tijdrijden geworden is bij de juniores hé in 2001 in Lissabon.
Jurgen kan echt wel een stukje tijdrijden als het moet.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

gijs01
Forum-lid

gijs01 29 dec 2009 21:17

Leipie is een klasbak maar wel een dagje ouder geworden. Ik zie hem Contador, Schlecks, Gesink en Armstrong niet volgen. Temeer daar hij moet knechten voor The Boss.

Wat betreft mannen als Wiggins, die konden dit jaar eenmalig alles uit zich trekken op de Mont Ventoux en hadden 2 tijdritten beschikbaar. Dit jaar is er maar één tijdrit en zijn er geen aankomsten bergaf met massasprint.... (mogen ze nooit meer doen!). Ik heb respect voor de prestatie van Wiggins maar ik zie het hem niet herhalen.

Ik geef wel toe, het is ook een beetje wishfull thinking van mijn kant, maar dat doen onze Vlaamse vrienden ook met vdBroeck. IK hoop namelijk zeer zeer zeer op Gesink, ben er aan toe 19 jaar na de tour van Breukink.
Camerig is prachtig!

trekshack
Forum-lid

trekshack 01 jan 2010 23:20

Even iets anders,
Edvald Boasson Hagen maakt volgend jaar zijn debuut in de TDF!!!!
Ik weet echt niet wat we van hem mogen verwachten(top20, top50, top100)
Hij heeft natuurlijk dit jaar (2009) wel de ENECO tour gewonnen en Gent-Wevelgem. En om niet te vergeten heeft hij in de Giro een rit gewonnen die niet de eerste de beste was,(de dag ervoor had hij nog gespurt voor de tweede plaats!!! Dit doet mij denken aan Jurgen Van Den Broeck in de tweede alpenrit van TDF 2009).
Maar toch het is en blijft de Tour de France de zwaarste ronde van het wielerjaar.
Ik wacht zeker zijn prestatie af...
O ja, mijn eerste post van het jaar 2010 HOERA!!
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force

keesc0
Forum-lid

keesc0 04 jan 2010 13:10

Ik vind hem iets overschat.

Hij wint enkel in B-koersen of dankzij die extreem sterke ploeg.

In echte klassiekers of massasprints in grote rondes komt hij er tot nu toe nog niet aan te pas.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 04 jan 2010 13:14

Gent-Wevelgem een B-koers?!?!?
En in dat weer winnen door zijn ploeg????????
Ik zou eens beter nadenken voor je zoiets zegt.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 04 jan 2010 13:17

Dat ventje is pas 22 jaar. En die Gent Wevelgem overwinning was een hele deftige hoor. Die gaat normaal gesproken de komende jaren echt nog veel meer laten zien.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jan 2010 13:19

Het is maar wat je B-koersen wilt noemen. Hij is geen pure sprinter zoals een Cavendish, z'n tijdrit is bijv veel beter.

Bij Columbia baalde ze behoorlijk dat hij vertrok. En dat lijkt me ook niet zo gek als je op 22 jarige leeftijd zo'n erelijst hebt. Met z'n sterke tijdrit en goede sprint is hij in de meeste kleine rondes gewoon topfavoriet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie