Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Maak er maar snel moderators van voordat ie online komt!
Overigens heeft een fietsenmaker in diever waar ik de naam niet van noem
laatst een expander dolgedraait door tehard aandraaien (wat helemaal niet nodig is)
Daarbij is ook de voorvork gescheurt, gelukkig is de vork kostenloos vervangen door canyon!
Overigens heeft een fietsenmaker in diever waar ik de naam niet van noem
laatst een expander dolgedraait door tehard aandraaien (wat helemaal niet nodig is)
Daarbij is ook de voorvork gescheurt, gelukkig is de vork kostenloos vervangen door canyon!
mijn Flickr
Ik dacht zelf even een balhoofdpers te maken :
Toen ik hem voor het eerst wou gebruiken zat het balhoofd telkens NET niet helemaal recht. Om het laatste stukje te corrigeren wou ik een blokje hout & hamer gebruiken maar helaas brak er opeens een heel deel van de cup af :S
Toen ik hem voor het eerst wou gebruiken zat het balhoofd telkens NET niet helemaal recht. Om het laatste stukje te corrigeren wou ik een blokje hout & hamer gebruiken maar helaas brak er opeens een heel deel van de cup af :S
Vandaag een 1/2" freewheel op mijn nieuwe wielen geschroefd. Eerst handvast, en om hem daarna goed vast te zetten leek het me verstandig om de kettingzweep te gebruiken. De kettingzweep is echter alleen voor smalle kransjes geschikt en niet voor 1/2" kransjes. Toen ik kracht wilde zetten schoot de kettingzweep er dus ineens vanaf. Geen schade aan het freewheel, maar wel wat schaafwonden opgelopen daardoor...
Wilde een gaatje boren aan de onderkant van het bracket mijn nieuwe stalen frame. Bij het boren schoot de boor echter ineens weg omdat ik 'm blijkbaar niet loodrecht op het frame hield. Het resultaat is een gaatje een halve centimeter uit het midden en een aardige kras op het frame. Gelukkig aan de onderkant van het bracket dus dat zie je verder niet...
- joostvanbezooijen
- Forum-lid
Heb ik ooit ook een keer gehad, is te voorkomen door eerst met een speciale pen een putje te slaan in de bracket. Dat voorkomt dat de boor gaat 'zoeken'. Een spijker werkt ook prima. Is voor jou helaas te laat.Wilde een gaatje boren aan de onderkant van het bracket mijn nieuwe stalen frame. Bij het boren schoot de boor echter ineens weg omdat ik 'm blijkbaar niet loodrecht op het frame hield.
ps Deze tip geldt niet voor carbon frames! Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat iemand met een spijker zijn carbon bracket gaat bewerken....
- geertjan5
- Forum-lid
Oh sorry dan heb ik niks gezegt;) 1e keer van mij was ook niet al te soepel. Alhoewel 1e keer... die ging nog wel aardig(waren met zn 2e waar de ander veel verstand van had):-P maar de 2e keer......
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
joostvanbezooijen schreef:Heb ik ooit ook een keer gehad, is te voorkomen door eerst met een speciale pen een putje te slaan in de bracket. Dat voorkomt dat de boor gaat 'zoeken'. Een spijker werkt ook prima. Is voor jou helaas te laat.Wilde een gaatje boren aan de onderkant van het bracket mijn nieuwe stalen frame. Bij het boren schoot de boor echter ineens weg omdat ik 'm blijkbaar niet loodrecht op het frame hield.
ps Deze tip geldt niet voor carbon frames! Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat iemand met een spijker zijn carbon bracket gaat bewerken....
Een centerpoint noem je dat
Een spijker kan wel maar dat werkt eigenlijk niet optimaal, je slaat dan de center niet diep genoeg en de punt is meestal direkt bot..
mijn Flickr