Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Lekker uit de wind

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 11 okt 2009 12:16

stoli schreef:als ik met vrienden rijd ervaar ik het wel anders, dan zou de hele wereld wel mee mogen rijden. weet niet waarom :P

Lijkt mij sterk dat jij met vrienden fietst :(
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

ted038
Forum-lid

ted038 11 okt 2009 20:36

stoli schreef:en ik vind je een kansloze ***

fietsen doe je voor jezelf, niet om een of andere recreant in te halen en daarna huilend weer huiswaarts te gaan.

LOL, je wordt zeker vaak ingehaald dus :p Anyway, ik ben nog nooit huilend thuisgekomen :p

maakt mij niet uit hoor, ben ook zeker geen profrenner of zo, ben al blij met een gemiddelde van boven de 30. En hier in de buurt fietsen er wel meer zo, heb er ook geen probleem mee als iemand dat bij mij doet, raak ik ook weer gemotiveerder door om tempo te blijven rijden :)

Ik zie er dus geen kwaad in, zoals al eerder gezegd maakt dat het fietsen leuker en heb je even de illusie een wedstrijdje te rijden.

Maar het lijkt me stug dat niemand ooit een renner voor zich als mikpunt heeft gebruikt, of aangehaakt als je ingehaald werd ..... (zo niet, moet je eens doen : iz lekkah :D )

marcodej
Forum-lid

marcodej 11 okt 2009 21:00

Inderdaad, zo gek is het niet. Ik haal er ook altijd veel moraal uit om een mede-wielrenner als richtpunt te gebruiken en langzaam 'binnen te hengelen' en in te halen. (Zonder me daarmee over de kop te rijden...).

Het is ook een beetje 'wielrenners-eigen' denk ik om altijd proberen aan te haken als je zelf ingehaald wordt (of je moet een specifieke training aan het doen zijn). Lukt het, is het leuk, lukt het niet en moet je hem laten lopen is het ook goed en ga je weer gewoon je tempo rijden.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 11 okt 2009 21:10

Het maakt me niet zoveel uit of er nou iemand in m'n wiel zit of niet. Maar ik vind het gezelliger als ze dan ook eens een praatje komen maken. Of gewoon even over nemen.

Zo heb ik zelfs een keer samen gefietst met een belg, en dat hier in de achterhoek!:D

Maar persoonlijk rij ik liever uit de wind achter een brommertje/tractor! Dat gaat meestal iets vlotter.

masterb
Forum-lid

masterb 11 okt 2009 21:14

Van mensen op een brommertje krijg ik altijd alleen maar positieve reacties.
Onlangs kwam ik ook twee leeftijdsgenotes tegen die er eraf probeerde te rijden met hun scooter...het lukte ze niet en de dames vonden het alleen maar mooi ;)

Als ik aanhaak bij een ander maak ik altijd even een praatje en neem ik over in hetzelfde tempo.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 11 okt 2009 22:57

.Jeroen. schreef:Het maakt me niet zoveel uit of er nou iemand in m'n wiel zit of niet. Maar ik vind het gezelliger als ze dan ook eens een praatje komen maken. Of gewoon even over nemen.

Zo heb ik zelfs een keer samen gefietst met een belg, en dat hier in de achterhoek!:D

Maar persoonlijk rij ik liever uit de wind achter een brommertje/tractor! Dat gaat meestal iets vlotter.

Aanhaken bij een tractor is ook weinig uitdaging aan, die mogen maar maximaal 25 km/h, vaak zelfs slechts 16 km/h :d.

simen
Forum-lid

simen 11 okt 2009 23:43

Ypuh schreef:
.Jeroen. schreef:Het maakt me niet zoveel uit of er nou iemand in m'n wiel zit of niet. Maar ik vind het gezelliger als ze dan ook eens een praatje komen maken. Of gewoon even over nemen.

Aanhaken bij een tractor is ook weinig uitdaging aan, die mogen maar maximaal 25 km/h, vaak zelfs slechts 16 km/h :d.

Mogen maar 16 km per uur,maar gaan soms tot 55 km per uur.
Zij is ook tegen

ted038
Forum-lid

ted038 12 okt 2009 00:58

bij trekkers kan je er lastig langs kijken voor vrij uitzicht. Als die opeens moet remmen rij je dan niet recht in de achterkant van de trekker, met vaak lastige uitsteeksels ?

*Ted038 houdt het bij maximaal brommers ....

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 12 okt 2009 21:32

Ypuh schreef:

Juist dat is een uitdaging, probeer maar eens 16 per uur te rijden! :D

Maar hier op het 'platteland' gaan de meeste 'grote jongens' toch vaak >40 km/h

@ Ted, goed letten op de remlichten, en ik doe het alleen op stukken waar het kan.

t-kops
Forum-lid

t-kops 12 okt 2009 22:25

als er een keer zo'n pannekoek/toerist bij mij aanhaakt, zet ik altijd een keer flink aan en dan zie ik ze niet meer terug :P

stoli
Forum-lid

stoli 13 okt 2009 03:24

iedereen happen :P ik ben zulke serieuze fora niet meer gewend man... ;)

maar ik bedoel, als je in je eentje fietst, waarom zou je dan in hemelsnaam proberen te demarreren van andere fietsers, met misschien alle gevolgen van dien (opblazen?)
kijk als je met maatjes fietst probeer je elkaar soms te fokken of anderen, beetje lol hebben.
in mijn eentje ga ik echt niet moeilijk doen hoor :p

charite
Forum-lid

charite 13 okt 2009 15:44

T-Kops schreef:als er een keer zo'n pannekoek/toerist bij mij aanhaakt, zet ik altijd een keer flink aan en dan zie ik ze niet meer terug :P

Stoer zeg !

Plaats reactie