Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
fietslind
- Forum-lid
fietslind
11 nov 2009 17:03
53x11 schreef:fietslind schreef:vandaag voor woon-werk voor het eerst echt gebruik gemaakt van de combinatie shimano dh3n80 naafdynamo met SON edelux lamp (2.4 W LED). Meer dan priima licht in de donkere polder.
Nu ik wat verder van mijn werk ga wonen ben ik me ook aan het orienteren op verlichting. Fietst het erg veel zwaarder met dynamo?
(Voor de techneuten; hoeveel mechanisch vermogen moet je opwekken om een lamp van 2.4W te laten branden?)
ik moet zeggen, dat ik niet merk dat ik door de naafdynamo zwaarder zou moeten trappen. Over het wattage kun je misschien iets te weten komen bij m-engineering (importeur van SON). Maar je zou uit kunnen gaan van een bepaald rendement van de dynamo.
-
henkv
- Forum-lid
-
Contact
henkv
11 nov 2009 22:29
53x11 schreef: Fietst het erg veel zwaarder met dynamo?
Ik heb alles geprobeerd dat ik verzinnen kon, rollen en dan aan/uit, licht trappen en dan aan/uit, bergop/af aan/uit maar het lukt me niet om enige invloed te ondervinden.
Met het wiel opgetilt merk je wel degelijk dat een belast dynamowiel sneller stil staat. Na een keer of 9 draaien is het wel over. Maar tijdens het fietsen lukt het me niet om er iets van te merken.
Dus als trainingwiel is het totaal geen issue. Wel heb ik normaal een fulcrum zero voorwiel en kwa ??? is dat dan wel weer een wereld van verschil. Dat dweilt heel wat minder dan m'n open pro met dt comp spaken + dynamo. Maar ja, dat ligt niet aan de dynamo maar aan de setup.
-
rhalff
- Forum-lid
rhalff
12 nov 2009 00:44
53x11 schreef:fietslind schreef:vandaag voor woon-werk voor het eerst echt gebruik gemaakt van de combinatie shimano dh3n80 naafdynamo met SON edelux lamp (2.4 W LED). Meer dan priima licht in de donkere polder.
Nu ik wat verder van mijn werk ga wonen ben ik me ook aan het orienteren op verlichting. Fietst het erg veel zwaarder met dynamo?
(Voor de techneuten; hoeveel mechanisch vermogen moet je opwekken om een lamp van 2.4W te laten branden?)
Hier een staatje uit
dit testverslag:
[img=
http://farm3.static.flickr.com/2538/409 ... 6fe3_o.png]
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
23 nov 2009 23:41
Alleen zinvol om gezien te worden, je gaat er zelf niets tot weinig mee zien.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
warmbakkertje
- Forum-lid
warmbakkertje
29 nov 2009 21:00
campo schreef:Naafdynamo DH-3N80 met B + M Lumotec IQ Cyo senso plus 60 lux
PERFECT, met name op donker wegen lijkt het op een koplamp van een auto.
+1 exact dezelfde combi = perfect.
medefietsers noemen mij de bouwlamp!
Gerrit-Jan
-
soulweeper
- Forum-lid
soulweeper
29 nov 2009 21:38
Ik heb de evo x set van sigma , met een 5 en een 10 wat lamp erop , lijkt of de hele straat verlicht is als die aan is.
Heb jammergenoeg nu een hybride gekocht met een normaal lampje voor ww verkeer.
De sigma set is daarom in de verkoop gegaan (indien intresse even pb of mailen)
Als het niet sneller kan.........Dan maar harder !
-
tiest
- Forum-lid HC
tiest
03 dec 2009 13:30
nu.nl schreef:
Deze fietsverlichting is daarbij evengoed in staat om een konijn op 100 meter afstand te verblinden.
Als je het daar van moet hebben:D
-
superrose
- Forum-lid
-
Contact
superrose
03 dec 2009 14:41
Ik ben naar de fm gegaan en heb gekocht waar hij zelf mee rijdt 's avonds. Dat is het zelfde idee als chinees eten in een restaurant waar de chinezen zelf zitten.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
03 dec 2009 17:08
Hoop ik niet dat je zo'n antiek Sigma haloGeen licht hebt gekocht. Dinsdag was bij onze wekelijkse training in 't donker de accu van een nagenoeg nieuwe Sigma halogeen ding (loodaccu) binnen een half uur leeg. Waarschijnlijk was de temperatuur (-2) het probleem, maar mijn li-ion cellen deden het gewoon prima.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
sevenmountains
- Forum-lid
sevenmountains
06 dec 2009 20:21
Als iemand interesse heeft in nog een verlichtingsetje, ik heb nog 2 setjes liggen. Doordat ik er zelf niet meer mee rijd liggen deze "stof" te happen
Groet
Seven