*pakt wederom de cola en de chips erbij*
(ik moet straks nog op mijn gewicht gaan letten hier)
Kwaliteit Moozes frames?
danoontje schreef:http://www.poison-bikes.nl/www.poison-b ... index.html
kijk nou, het Moozes Squadron frame voor 199,-
Lijkt er wel op he. Tis alleen niet hetzelfde aluminium.6061 ipv 7005. Dus het is hem niet . Ik kan niet zien welke het dan wel is. De squadron is vast een vreslijk overjarig model en staat er daarom niet tussen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Luster schreef:JUST FACTS
For a bike to earn the name Univega, it must first go through a lot. No wonder, after all behind this name there is a high, uncompromising quality demand. From the development through the design down to production - each individual step is driven by our striving for perfection. In doing so, we can rely on years of experience in matters of research and development. At the same time we are also consequently and unfailingly searching for innovative, future oriented solutions. All Univega bikes are produced in our factories in Europe and Asia according to the highest quality standards. They are equipped according to the state of the art so that we can be sure that we can reach the best result for you. On our part, with a clear conscious we can say that we offer you the qualitatively best bikes. Bikes which free the path for you for unlimited fun on two wheels.2
Copyright by UNIVEGA 2010
FRAUDE!!!!
Tja en frame van mij is van 2006 of 2007, niet 2010.
@BianchiSL3 & Luster: ik zie een rechtzaak met vertrouwen te gemoed.
Als je dit topic doorleest bedenkt een normaal denkend mens zich toch wel twee maal voor hij/zij over gaat tot de aanschaf van een Moozesframe? Ze zijn (te)duur, beweren dingen die niet juist zijn (door anderen aangetoond) en hebben een onfrisse manier voor aandacht vragen voor hun product...
@Moustache: volgend jaar maar een Down-Hill carriere beginnen dan?
Als je dit topic doorleest bedenkt een normaal denkend mens zich toch wel twee maal voor hij/zij over gaat tot de aanschaf van een Moozesframe? Ze zijn (te)duur, beweren dingen die niet juist zijn (door anderen aangetoond) en hebben een onfrisse manier voor aandacht vragen voor hun product...
@Moustache: volgend jaar maar een Down-Hill carriere beginnen dan?
[quote=Corniel
@Moustache: volgend jaar maar een Down-Hill carriere beginnen dan? [/quote]
Gravimetrisch fietsen.........
De wereld wordt zo klein door internet dat veel "merkframes" no-names zullen zijn in de toekomst.
Als het criterium ontwerp van frame is, valt er veel te discussieren, eerder zal het criterium eigendom van de mal zijn.
De chinezen staan niet bekend om de bescherming van intelectueel eigendom en het valt mij tegen (of mee) dat er nog geen copy van een pinarello vanuit China aangeboden wordt. Veel exclusieve fabrikanten zullen te maken krijgen met snel gecopieerde types of stijlkenmerken. Veel dure merken zullen ook hun productie weer moeten gaan verplaatsen naar de eigen regio.
@Moustache: volgend jaar maar een Down-Hill carriere beginnen dan? [/quote]
Gravimetrisch fietsen.........
De wereld wordt zo klein door internet dat veel "merkframes" no-names zullen zijn in de toekomst.
Als het criterium ontwerp van frame is, valt er veel te discussieren, eerder zal het criterium eigendom van de mal zijn.
De chinezen staan niet bekend om de bescherming van intelectueel eigendom en het valt mij tegen (of mee) dat er nog geen copy van een pinarello vanuit China aangeboden wordt. Veel exclusieve fabrikanten zullen te maken krijgen met snel gecopieerde types of stijlkenmerken. Veel dure merken zullen ook hun productie weer moeten gaan verplaatsen naar de eigen regio.
Twitter: @rbruijns
Moustache schreef:*pakt wederom de cola en de chips erbij*
Nou lekker dan, zit ik hier op mijn werk zonder cola en chips
Op zich lijkt het me niet eens zo heel vreemd dat iemand die frames verkoopt die door iemand anders zijn ontwikkeld en gemaakt doet voorkomen dat ze ze zelf gemaakt hebben (definieer gemaakt). Zou een beetje stom zijn om te roepen, tja we kopen gewoon frazmes in, plakken er een sticker met onze naam op en dan verkopen we die voor 500 euro extra (om maar een bedrag te noemen) omdat we zoveel moeite gedaan hebben om er een sticker op te plakken.
Dus ga je mooie teksten bedenken waarop het wat meer uitstraling krijgt, om je product aantrekkelijker te maken. De mate waarin je dat doet is afhankelijk van de fabrikant, de een gaat er verder in dan de andere.
Lijkt mij dus niet heel veel anders dan dat bij andere handelswaar ook te zien is...alles draait toch om perceptie?
@peerke1: Ik ben sinds kort zijdelings betrokken bij de ontwikkeling van een carbon frame. De kosten die daarmee gepaard gaan zijn hoog, en niet rendabel als je niet een flink aantal fietsen afzet. De technische know-how die noodzakelijk is, idem. Het is niet voor niets dat zelfs in de autobranche (waar toch veel meer omzet is) zoveel gedeelde technologie is. (Zelfde motoren en onderstellen met name)
Daarnaast: als ze écht zelf zouden ontwikkelen zouden ze daar op hun site veel meer mee te koop lopen, omdat het een Unique Selling Point zou zijn, zoals gememoreerd: dat doet bijna geen enkel merk (meer).
Daarnaast: als ze écht zelf zouden ontwikkelen zouden ze daar op hun site veel meer mee te koop lopen, omdat het een Unique Selling Point zou zijn, zoals gememoreerd: dat doet bijna geen enkel merk (meer).
peerke1 schreef:en als je het echt wil weten
vraag het op bikemotion aan de heren van moozes en zet het hier neer.zijn we van dit gezeur af en kunnen we net als andere merken een normaal topic maken.
Begin nu niet weer! Die krijgen het al druk zat:p
Had gellukig nog een pak stroopwafels staan, kan ik die naar binnen werken. Wederom het vrijdag-middag topic
@Luster, Snap echt totaal niet waarom je dit weer naar boven haalt. Was het net 10 dagen rustig ik de moozescorner :S.
@Luster, zoek de verschillen. Ik zeg, dat is 'm!
De SQUADRON is ons betrouwbaar en stijlvol basismodel, geproduceerd in Aluminium 7005. Het frame heeft uitstekende stijfheidswaarden : in de balhoofdbuis bereiken wij momenteel 107Nm/�, in het braquet zelfs een extreem hoge waarde van 131 Nm/�. Het Alu 7005 materiaal garandeert zowel de starter als de meer geoefende fietser een hoge betrouwbaarheid en een stabiel rijcomfort, zelfs in snelle en vinnige afdalingen. De mooie S-bend achterbouw sluit harmonieus aan op het hoofdframe in triple butted oversized buizen. Het frame is voorzien van extra stabiele, vervangbare 3D-achterpads en een ge�ntegreerd balhoofdstel, en heeft een zitbuis met diameter 31.6. De SQUADRON wordt geproduceerd in 7 slooping-maten en 4 standaard-maten om een nog grotere flexibiliteit te cre�ren bij de renner. Gewicht +/-1590gr Frame stabiliteit : trapas -131 Nm/� balhoofd -107Nm/�
Wir konnten für sie unser Erfolgsmodell Cyanit von 2006 noch mal verbessern :
Mit gesteigerten Steifigkeitswerten von 107 Nm/° im Lenkkopf und 131 Nm/° im Tretlagerbereich garantiert der neue Rahmen aus 6061’er Aluminium sowohl unversierteren , als auch kräftigeren Fahren eine enorme Spurtreue selbst bei hohen Geschwindigkeiten in rasenden Passfahrten.
Ein formschöner S-Bend Hinterbau fügt sich harmonisch in den dreifach konifizierten 1600 Gr leichten Rahmen , zeitgemäße 3D CNC Ausfallenden sowie ein integrierter Steuersatz spiegeln den derzeitigen Stand der Technik.
Die neue Sloopgeometrie bietet ihnen mehr Möglichkeiten die Oberrohr und Steuerrohrlängen
individuell zu berücksichtigen ohne Abstriche in der sportlichen Optik ihres Renners hinnehmen zu müssen.
De SQUADRON is ons betrouwbaar en stijlvol basismodel, geproduceerd in Aluminium 7005. Het frame heeft uitstekende stijfheidswaarden : in de balhoofdbuis bereiken wij momenteel 107Nm/�, in het braquet zelfs een extreem hoge waarde van 131 Nm/�. Het Alu 7005 materiaal garandeert zowel de starter als de meer geoefende fietser een hoge betrouwbaarheid en een stabiel rijcomfort, zelfs in snelle en vinnige afdalingen. De mooie S-bend achterbouw sluit harmonieus aan op het hoofdframe in triple butted oversized buizen. Het frame is voorzien van extra stabiele, vervangbare 3D-achterpads en een ge�ntegreerd balhoofdstel, en heeft een zitbuis met diameter 31.6. De SQUADRON wordt geproduceerd in 7 slooping-maten en 4 standaard-maten om een nog grotere flexibiliteit te cre�ren bij de renner. Gewicht +/-1590gr Frame stabiliteit : trapas -131 Nm/� balhoofd -107Nm/�
Wir konnten für sie unser Erfolgsmodell Cyanit von 2006 noch mal verbessern :
Mit gesteigerten Steifigkeitswerten von 107 Nm/° im Lenkkopf und 131 Nm/° im Tretlagerbereich garantiert der neue Rahmen aus 6061’er Aluminium sowohl unversierteren , als auch kräftigeren Fahren eine enorme Spurtreue selbst bei hohen Geschwindigkeiten in rasenden Passfahrten.
Ein formschöner S-Bend Hinterbau fügt sich harmonisch in den dreifach konifizierten 1600 Gr leichten Rahmen , zeitgemäße 3D CNC Ausfallenden sowie ein integrierter Steuersatz spiegeln den derzeitigen Stand der Technik.
Die neue Sloopgeometrie bietet ihnen mehr Möglichkeiten die Oberrohr und Steuerrohrlängen
individuell zu berücksichtigen ohne Abstriche in der sportlichen Optik ihres Renners hinnehmen zu müssen.
Anima Sana In Corpore Sano.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het is alleen andersom, een frame maken van aluminium 6061 is duurder dan van 7005. Dit komt doordat 6061 nog een hitte behandeling (T6) nodig heeft om sterk te worden. Door de hitte behandeling worden de lassen 5 keer zo sterk. Bij aluminium 7005 is dit niet nodig, waardoor je na het lassen gewoon klaar bent en de productie dus goedkoper is.