Pagina 7 van 7

Geplaatst: 01 apr 2011 16:28
door eelcoz
Fatmodul schreef:De toer-AGR is toch geen goed dat het maatschappelijk nut dient? Je HOEFT toch niet per se deel te nemen aan de AGR om je hobby uit te oefenen? Je hebt KEUZE uit ontelbaar veel opties om op de fiets te stappen, en als je het te duur vindt dan kies je toch wat anders? Je vindt mijnheer Pinarello toch ook geen elitaire eikel omdat hij zijn fietsen zo duur maakt? Het is gewoon wat de gek ervoor wil geven. En ja dat schiet soms het algemeen zinnige voorbij, maar om mee te kunnen praten, moet je soms moeite doen.

Persoonlijk ben ik blij met elke euro die ik niet uitgeef aan dit massale evenement, maar dat is puur mijn smaak.

PS: goeie grap :)


Eigenlijk zou je verwachten dat er concurrentie zou ontstaan tussen de tochten in Limburg/Belgie. Aangezien alle tochten over min of meer dezelfde wegen en heuvels gaan, zijn ze tot op zekere hoogte inwisselbaar. Dit zou de prijzen laag moeten kunnen houden, en de vraag beter op het aanbod aan moeten laten sluiten. Vreemd genoeg geldt dit niet voor de AGR. Op de een of andere manier is deze tocht vele malen populairder dan andere tochten in de regio.

Geplaatst: 01 apr 2011 16:43
door lavsson
eelcoz schreef:
Fatmodul schreef:De toer-AGR is toch geen goed dat het maatschappelijk nut dient? Je HOEFT toch niet per se deel te nemen aan de AGR om je hobby uit te oefenen? Je hebt KEUZE uit ontelbaar veel opties om op de fiets te stappen, en als je het te duur vindt dan kies je toch wat anders? Je vindt mijnheer Pinarello toch ook geen elitaire eikel omdat hij zijn fietsen zo duur maakt? Het is gewoon wat de gek ervoor wil geven. En ja dat schiet soms het algemeen zinnige voorbij, maar om mee te kunnen praten, moet je soms moeite doen.

Persoonlijk ben ik blij met elke euro die ik niet uitgeef aan dit massale evenement, maar dat is puur mijn smaak.

PS: goeie grap :)


Eigenlijk zou je verwachten dat er concurrentie zou ontstaan tussen de tochten in Limburg/Belgie. Aangezien alle tochten over min of meer dezelfde wegen en heuvels gaan, zijn ze tot op zekere hoogte inwisselbaar. Dit zou de prijzen laag moeten kunnen houden, en de vraag beter op het aanbod aan moeten laten sluiten. Vreemd genoeg geldt dit niet voor de AGR. Op de een of andere manier is deze tocht vele malen populairder dan andere tochten in de regio.


Zeker nu de AGR-route permanent is uitgezet, zou je eigenlijk je eigen tour moeten organiseren over de AGR-route, puur om aan te tonen dat het ook voor een tiende van de prijs kan. Gewoon lekker als luis in de pels steevast het weekend vóór het grote AGR-weekend en masse een rondje rijden over de AGR-route. Lijkt mij een prachtig idee.

Geplaatst: 01 apr 2011 16:45
door eelcoz
Lavsson schreef:
Zeker nu de AGR-route permanent is uitgezet, zou je eigenlijk je eigen tour moeten organiseren over de AGR-route, puur om aan te tonen dat het ook voor een tiende van de prijs kan. Gewoon lekker als luis in de pels steevast het weekend vóór het grote AGR-weekend en masse een rondje rijden over de AGR-route. Lijkt mij een prachtig idee.


Ja, maar daar zullen ze je wel geen vergunning voor gaan krijgen, vrees ik.

Geplaatst: 01 apr 2011 16:48
door yoda
1 April!!

Geplaatst: 01 apr 2011 16:50
door rinke
koffie, koekje genieten maar weer :D Wellicht dat een moderator dit topic naar het toer-cafe kan verplaatsen... ;) de kaarten lijken me namelijk wel verkocht :D

Geplaatst: 01 apr 2011 16:50
door pinarello
Fatmodul schreef:De toer-AGR is toch geen goed dat het maatschappelijk nut dient? Je HOEFT toch niet per se deel te nemen aan de AGR om je hobby uit te oefenen? Je hebt KEUZE uit ontelbaar veel opties om op de fiets te stappen, en als je het te duur vindt dan kies je toch wat anders? Je vindt mijnheer Pinarello toch ook geen elitaire eikel omdat hij zijn fietsen zo duur maakt? Het is gewoon wat de gek ervoor wil geven. En ja dat schiet soms het algemeen zinnige voorbij, maar om mee te kunnen praten, moet je soms moeite doen.

Persoonlijk ben ik blij met elke euro die ik niet uitgeef aan dit massale evenement, maar dat is puur mijn smaak.

PS: goeie grap :)


Je hoeft niet mijnheer te zeggen hoor

:D

Geplaatst: 01 apr 2011 17:03
door bassieg15
Dat het een grap was van Havana, dat begrijp ik. Ik heb ook geen probleem met Havana. Met Eelcoz en met Lavsson heb ik ook geen probleem, alleen met hun opvatting over het doorverkopen van AGR-kaarten met winst. Sterker nog, met Eelcoz kan ik mij nu lekker een middag vermaken met een discussie hierover.

Inmiddels hebben we het over twee zaken. Eén is het met winst doorverkopen van AGR-kaarten. Twee is de hoge prijs van een AGR-kaart überhaupt.

Over het eerste wil ik nog zeggen dat handel inderdaad niet bij wet verboden is. Maar zwarthandel in AGR-kaarten is wel verboden door de Stichting AGR. Dus het is wel verboden.

Tja en het tweede. Volgens mij is er gewoon geen vrije markt-werking in de toertochten. De Amstel Gold Race is als enige de Amstel Gold Race. Mensen willen die gewoon fietsen, bijvoorbeeld voor een klassiekerbrevet of om dat ze de enige Nederlandse klassieker willen rijden. Het gaat dan niet meer alleen om een mooie route of een leuke toertocht. Het gaat er dan om dat je de Amstel Gold Race hebt gereden.

Nog maar eens zo'n lekker gekke vergelijking. Hoe zou je het vinden als ze in Frankrijk geld aan fietsers gaan vragen die Ventoux willen beklimmen? Gewoon omdat mensen toch wel die ene legendarische berg op willen blijven fietsen en dan kan die 20 euro toegangsgeld er ook nog wel af. Dan kan je wel zeggen, er zijn nog meer bergen in Frankrijk, maar ja, het is niet de Ventoux. De Ventoux is niet inwisselbaar met een andere berg. Geen vrije-marktwerking.

De Amstel-Gold-Race is voor velen niet inwisselbaar met een andere toertocht. Dat vind ik niet vreemd. Het is gewoon leuk om echt dat parcours, of voor de meesten een gedeelte daarvan, te fietsen wat de profs ook fietsen. Ik begrijp het wel.

Geplaatst: 01 apr 2011 17:06
door lavsson
eelcoz schreef:
Lavsson schreef:
Zeker nu de AGR-route permanent is uitgezet, zou je eigenlijk je eigen tour moeten organiseren over de AGR-route, puur om aan te tonen dat het ook voor een tiende van de prijs kan. Gewoon lekker als luis in de pels steevast het weekend vóór het grote AGR-weekend en masse een rondje rijden over de AGR-route. Lijkt mij een prachtig idee.


Ja, maar daar zullen ze je wel geen vergunning voor gaan krijgen, vrees ik.


Zou je een vergunning nodig hebben om een permanente route te mogen rijden? Al die oma's die ANWB-bordjes volgens, doen dat toch ook zonder vergunning? En ook al volg je geen permanente route; de Twitterrrrrrit gaat bij mijn weten ook zonder toestemming.

Ik geloof dat het criterium voor een vergunning is de mate van organisatie, maar dan beland wel weer meteen in het reeds besproken grijze gebied. En dat willen we niet.

Geplaatst: 01 apr 2011 17:51
door fatmodul
BassieG15 schreef:
Tja en het tweede. Volgens mij is er gewoon geen vrije markt-werking in de toertochten. De Amstel Gold Race is als enige de Amstel Gold Race. Mensen willen die gewoon fietsen, bijvoorbeeld voor een klassiekerbrevet of om dat ze de enige Nederlandse klassieker willen rijden. Het gaat dan niet meer alleen om een mooie route of een leuke toertocht. Het gaat er dan om dat je de Amstel Gold Race hebt gereden.

Nog maar eens zo'n lekker gekke vergelijking. Hoe zou je het vinden als ze in Frankrijk geld aan fietsers gaan vragen die Ventoux willen beklimmen? Gewoon omdat mensen toch wel die ene legendarische berg op willen blijven fietsen en dan kan die 20 euro toegangsgeld er ook nog wel af. Dan kan je wel zeggen, er zijn nog meer bergen in Frankrijk, maar ja, het is niet de Ventoux. De Ventoux is niet inwisselbaar met een andere berg. Geen vrije-marktwerking.

De Amstel-Gold-Race is voor velen niet inwisselbaar met een andere toertocht. Dat vind ik niet vreemd. Het is gewoon leuk om echt dat parcours, of voor de meesten een gedeelte daarvan, te fietsen wat de profs ook fietsen. Ik begrijp het wel.


Maar da's toch het hele punt: mensen KIEZEN ervoor om de AGR zo belangrijk en niet-inwisselbaar te vinden. En dat is JUIST vrije marktwerking. Ik ga toch ook niet zeuren dat het miljoenen kost om met een Russisch ruimteveer naar het ISS te kunnen?
En los daarvan: waarom zou er volgens jou een vrije marktwerking moeten zijn? DE AMSTEL Gold Race is een grote marketingactie van een niet nader te noemen biermerk. Wat is de volgende stap? Vrije aanbesteding van het merk bier dat aan de finish geschonken wordt? (mmm, misschien heeft marktwerking dan TOCH nog z'n goede kanten)

Geplaatst: 01 apr 2011 19:28
door jummeltje
kan dit topic niet naar de plek waar hij hoort?