Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
21 jul 2009 13:29
21st-century schreef: maar de allerslechtste klimmer (en ik zeg niet dat Kenny dat is)
begint het wel een beetje op te lijken!
althans, in de Tour dan
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
21 jul 2009 13:45
21st-century schreef:mrcoffee schreef:Hoe zouden de prestaties van Kenny zijn tov de beste Cyclorijders, ondanks dat hij voor geen meter kan klimmen?
Als je ziet dat Kenny na 190 km solo rijden toch nog een gemiddelde heeft staan van ruim 37 km/u dan denk ik dat de beste cyclorijders hem er zeker niet zomaar af rijden. Zeker weten doe ik dat niet. Eigenlijk zou Kenny de marmotte eens moeten rijden om zich te meten met deze mannen
In het profpeleton kan hij inderdaad voor geen meter klimmen maar de allerslechtste klimmer (en ik zeg niet dat Kenny dat is) fietst nog meer dan behoorlijk naar boven hoor.
Dat verbaast mij dus ook wel want ondanks dat Kenny dus nieteens een waardeloze klimmer is, wordt hij er toch meestal meteen vanaf gereden.
Ik had die observatie al eerder gepost dat hij toch fors doorrijdt in zijn eentje. Waarschijnlijk zijn het de tempowisselingen bij de nerveuze beginklimeters bergop die hem nekken. Maar ikzelf denk idd dat de beste cyclorijders nog een kluif zouden hebben aan Kenny. In de tour gelden klaarblijkelijk andere wetten
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
em
- Forum-lid
em
21 jul 2009 13:48
MrT schreef:21st-century schreef: maar de allerslechtste klimmer (en ik zeg niet dat Kenny dat is)
begint het wel een beetje op te lijken!
althans, in de Tour dan
De allerslechtste klimmers in de Tour zijn al naar huis. Kenny is op dit moment inderdaad de slechtste klimmer die nog rondrijdt in de Tour, maar hij zet tenminste wel door..!!
-
ever
- Forum-lid
ever
21 jul 2009 13:51
Wat stukjes uit een artikel van de NY Times over Kenny, die wellicht zijn presteren in een wat ander perspectief plaatsen dan sommige negatieve commentaren hier doen:
“It’s not like he’s last in the New York City Marathon or last out of 9,999 people or something,” Jonathan Vaughters, the team director of Garmin-Slipstream, said. “He’s still one of the best riders in the world, trying to finish one of the toughest races in the world. You’ve got to respect that.”
Two days after he climbed alone in the Pyrenees, Van Hummel finished seventh in a flat stage.
Even if Van Hummel finishes four hours back at the end of the race, he will probably be only about 4 percent slower than the winner, which means he is not a bad rider — just the slowest among the world’s top cyclists who manage to complete the Tour de France.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
21 jul 2009 14:20
@ever: heb je een linkje van dat stuk?
Kenny maakt dus ook ver over de landsgrenzen faam. Die kan lekker gaan cashen in de na-tour-se criteriums! (Wat ik hem overigens meer dan van harte gun!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
newd
- Forum-lid
newd
21 jul 2009 14:21
-
ever
- Forum-lid
ever
21 jul 2009 14:26
@newD was me voor.
Overigens had ik de link uit het Tour 2009 topic.
Dat wordt inderdaad cashen voor Kenny denk ik
-
ilko
- Forum-lid
ilko
21 jul 2009 18:15
Hij staat nu op een minuut of 20 zag ik net...
Op zich zou je kunnen stellen dat hij het niveau van de tour niet aankan, waar op zich wel een kern van waarheid inzit. Echter, hij komt in een overgangsetappe (nadat hij al een dag of wat goed stuk is gegaan) toch weer vooraan mee. Verder is natuurlijk Skil niet een pro-tour ploeg en zijn het dus ook geen renners die met regelmaat zulke rondes rijden. Maar als je dat nooit doet, ben je er nooit klaar voor. Alleen dat is al een reden om ze te laten rijden. En als van Hummel als jonge renner in een kleine ploeg zo'n kans krijgt (misschien wel zijn enige kans om ooit de tour te rijden, wie weet), dan vind ik het meer dan bewonderenswaardig dat hij uit alle macht probeert Parijs te halen. Dat getuigt van karakter en wilskracht.
-
pwaverijn
- Forum-lid
pwaverijn
21 jul 2009 18:18
mrcoffee schreef:Hoe zouden de prestaties van Kenny zijn tov de beste Cyclorijders, ondanks dat hij voor geen meter kan klimmen?
nou simpel rekensommetje:
winnaar marmotte 2009 rijdt ongeveer 29 km/u
nou is de marmotte wel wat meer klimmen dan de etappe van eergister...
accepteren kun je leren!
-
pjotr
- Forum-lid
pjotr
21 jul 2009 19:02
Alleen ben je bij de Marmotte fris, en heb je geen 12 etappes in de benen..
Anti-Spacers!
-
bottecchia
- Forum-lid
bottecchia
21 jul 2009 19:07
Compleet niet te vergelijken natuurlijk. Zowel het parcours als de omstandigheden zijn volledig anders.
De enige manier om daarachter te komen is om Kenny uit te nodigen om aan La Marmotte deel te nemen. Misschien heeft hij er inmiddels wel lol in gekregen om zich over die cols te worstelen..
-
vincenth
- Forum-lid
-
Contact
vincenth
22 jul 2009 01:03
Tita Gazelle V8